امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 282863
۲۱۱
۱
۰
نسخه چاپی

مرکز کارشناسان رسمی قوه قضاییه و کانون کارشناسان رسمی، آزمون مشترک برگزار می‌کنند

رئیس شورای عالی کارشناسان رسمی دادگستری از برگزاری یک آزمون مشترک برای جذب کارشناس رسمی در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

مرکز کارشناسان رسمی قوه قضاییه و کانون کارشناسان رسمی، آزمون مشترک برگزار می‌کنند

محمدحسین دادخواه، رئیس شورای عالی کارشناسان رسمی دادگستری، در گفت‌وگویی با آنا با اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به تفاهم‌نامه‌های موجود و بر اساس مصوبات اخیر شورای عالی اولین مصوبه درخصوص برگزاری همزمان آزمون کانون کارشناسان رسمی و مرکز امور مشاوران، برای اولین بار این آزمون امسال به صورت مشترک برگزار خواهد شد.

دادخواه با اشاره به ماده ۴ قانون تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار افزود: در این قانون مقرر شده کلیه افراد متقاضی که ۷۰ درصد میانگین نمره یک درصد متقاضیان هر رشته را کسب کنند، به عنوان پذیرفته‌شدگان جهت طی مراحل مقتضی به کانون و مرکز مشاوران جهت طی سایر مراحل و کارآموزی، صدورپروانه، مصاحبه‌های تخصصی و عمومی و انجام امور گزینشی معرفی ‌شوند.

او همچنین درباره تعداد کارشناسان رسمی دادگستری کشور گفت: بر اساس آخرین آماری که شاید خیلی هم دقیق نباشد حدود ۲۴ هزار کارشناس داریم. چون کارشناسان ما تدریجی اضافه می‌شوند و آزمون سال ۱۴۰۰ را که برگزار کردیم تقریباً یک هزار و ۶۰۰ تا یک هزار و ۷۰۰ نفر در حال اضافه شدن به جرگه کارشناسان رسمی کشور در بخش شورای عالی کارشناسان رسمی دادگستری هستند.

دادخواه آمار تقریبی کارشناسان رسمی دادگستری قوه قضاییه را نیز حدود ۱۵ هزار نفر اعلام کرد و گفت: با توجه به تاکیدی که در ماده ۴ قانون تسهیل شده است و شورای عالی و مرکز را ملزم و مجاب کرده که آزمون جذب کارشناسان را برگزار کنند، امسال هم بنا داریم که آزمون را به صورت مشترک برگزار کنیم.

  • منبع
  • اختبار

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید