امروز: سه شنبه, ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 275120
۳۸۳
۱
۰
نسخه چاپی
رییس سازمان‌ بازرسی کل کشور

مسئولان باید در برابر عملکرد خود حتی بعد از پایان مسئولیت پاسخگو باشند

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به اقدامات اخیر قوه قضاییه و این سازمان تصریح کرد: یکی از آسیب‌ها و خسارت‌های جبران ناپذیر کشور ناشی از ترک وظایف مسئولین است و بر همین اساس رسیدگی به ترک فعل ها جزو رویکردهای جدید ماست. به مسئولین هشدار دادیم نسبت به وظایفشان آن هم در دوره مسئولیت و حتی پس از اتمام آن باید پاسخگو باشند. در کنار آن نیز از مدیران پاکدست و با کارنامه مثبت حمایت می‌کنیم

مسئولان باید در برابر عملکرد خود حتی بعد از پایان مسئولیت پاسخگو باشند

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در جریان سفر به استان قم با آیت الله سعیدی نماینده ولی فقیه در استان، امام جمعه و تولیت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین درویشیان در این دیدار با اشاره به در پیش بودن سالروز شهادت سردار سلیمانی، وی را نماد مقاومت و قهرمان ملی دانست و گفت: ان‌شاءالله سربازان ولایت انتقام این جنایت ننگین را خواهند گرفت و خون پر برکت این شهید نیز همچون حیات پر برکتش باعث ریشه‌کنی آمریکا و صهیونیسم از منطقه خواهد شد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به اقدامات اخیر قوه قضاییه و این سازمان تصریح کرد: یکی از آسیب‌ها و خسارت‌های جبران ناپذیر کشور ناشی از ترک وظایف مسئولین است و بر همین اساس رسیدگی به ترک فعل ها جزو رویکردهای جدید ماست. به مسئولین هشدار دادیم نسبت به وظایفشان آن هم در دوره مسئولیت و حتی پس از اتمام آن باید پاسخگو باشند. در کنار آن نیز از مدیران پاکدست و با کارنامه مثبت حمایت می‌کنیم.

وی با اشاره به اقدامات بازرسی کل استان قم در زمینه حمایت از تولید و سرمایه گذاری خاطرنشان کرد: قم به واسطه بارگاه متبرک حضرت فاطمه معصومه(س) و حرم اهل بیت(ع) باید در همه زمینه ها و به خصوص مسائل فرهنگی و اجرای عفاف و حجاب و امر به معروف و نهی از منکر در کشور نمونه و الگو باشد.

عضو شورای عالی قوه قضاییه با اشاره به اهمیت از بین بردن بسترهای فساد تاکید کرد: در بحث مبارزه با فساد هیچ خط قرمز و مانعی برای قوه قضاییه وجود ندارد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور درخصوص اقدامات این سازمان در زمینه نظارت بر اجرای سیاست های کلی جمعیت اظهار داشت: علاوه بر پیگیری هایی که از طریق وزارت بهداشت و درمان در خصوص غربالگری بانوان باردار و جلوگیری از سقط جنین های غیر ضروری داشته ایم، رایزنی هایی با مجلس شورای اسلامی و کمیسیون‌های تخصصی داشته‌ایم و در همین راستا موادی در خصوص سیاست های کلی جمعیت در کمیسیون به تصویب رسیده است.

حجت الاسلام و المسلمین درویشیان در خصوص سند عفاف و حجاب مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: بیش از ۱۰۰ مورد از تکالیف شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص سند عفاف و حجاب مغفول مانده و هیچ اقدامی در این باره نشده که به همکاران تاکید کرده‌ایم این موارد را دنبال کنند.

وی با بیان اینکه مردم قم از سختی دسترسی به آب شیرین و شرب رنج می‌برند، گفت: بازرسی کل استان قم پیگیری زیادی در زمینه رفع این مشکل داشته است. ان شاءالله ظرف چند ماه آینده تصفیه خانه قم تکمیل و آب شرب تامین خواهد شد.

آیت الله سعیدی نیز در این دیدار با بیان جایگاه خاص شهر قم اظهار داشت: از شما انتظار داریم یک نگاه خاص به شهر قم داشته باشید.

تولیت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه با تقدیر از اقدامات آیت الله رئیسی در قوه قضاییه گفت: پرداختن به ترک فعل ها بسیار موضوع حساس، ویژه و قابل تقدیری است که در این دوره دنبال می شود و الحمدلله حس امید در بین مردم فراتر از شعار و در مقام عمل درخصوص اقدامات قوه قضاییه شکل گرفته است.

آیت الله سعیدی با تقدیر از اقدامات و پیگیری سازمان بازرسی کل کشور خصوص سند هدف و حجاب اظهار داشت: مقابله با فحشا در موضوع جمعیت نیز تاثیر گذار است چرا که وقتی منکرات رواج پیدا می کند شوق جوانان به تشکیل خانواده از بین می رود.

وی افزود: از افتخارات نظام است که قوه قضاییه در دوره آیت الله رئیسی خوش درخشیده و مردم امید و دل بسته‌اند و ان‌شاءالله اقدامات ماندگاری در دوره مسئولیت خود انجام دهید و باعث خشنودی قلب امام زمان و امام و شهدا شوید.

انتهای پیام

  • منبع
  • ایسنا

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید