امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۵ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 269383
۸۹۴
۱
۰
نسخه چاپی

مصوبه کانون های وکلای دادگستری در خصوص قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت در جلسه مشترک

مصوبه کانون های وکلای دادگستری در خصوص قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت در جلسه مشترک (مورخ 1/3/1376 منعقده در محل کانون وکلای مرکز)

مصوبه کانون های وکلای دادگستری در خصوص قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت در جلسه مشترک (مورخ 1/3/1376 منعقده در محل کانون وکلای مرکز)

به تاریخ اول خرداد ماه 1376 بنا به دعوت کانون وکلای مرکز، جلسه مشترک کانون های مرکز و آذربایجان و فارس و اصفهان در محل کانون وکلای مرکز تشکیل گردید و قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت دادگستری مورد بررسی قرار گرفت و نتیجه مذاکرات به شرح زیر صورت جلسه گردید :

1- در خصوص تعیین تعداد مورد نیاز کارآموز وکالت طبق تبصره ماده یک به دعوت رئیس کانون مربوطه کمیسیون تشکیل خواهد شد و پس از بررسی گزارش کانون مورد نظر نسبت به اینکه کارآموز مورد نیاز می باشد یا خیر و در صورت نیزا چه تعدادی کارآموز مورد نیاز است اتخاذ تصمیم خواهد شد.

2- در مورد نحوه برگزاری امتحان کارآموزی موافقت گردید آزمون ورودی در یک زمان و به طور هماهنگ بین کانون ها انجام شود. جزئیات نحوه برگزاری متعاقباً در جلسه دیگر بررسی و اتخاذ تصمیم خواهد شد. کلیه امور مربوط به کارآموزی وکلات طبق مقررات جاری انجام خواهد شد.

3- در مورد اجرای قسمت اخیر ماده 2 قانون، تعیین ارزش دانشنامه یا معادل آن از دروس دانشگاهی و حوزوی از طریق استعلام از وزارت فرهنگ و آموزش عالی احراز خواهد شد.

4- چنانچه در ظرف مدت مذکور در تبصره یک ماده 2 مراجع مذکور پاسخ استعلام کانون را ندهند در جهت صدور پروانهکارآموزی اقدام مقتضی به عمل خواهد آمد.

5- بحث در مورد تبصره 5 ماده 2 به جلسه بعد موکول گردید.

6- در مورد ماده 3 مقرر گردید در هنگام تقاضا به کسانی که خود را مشمول استفاده از این ماده می دانند، مدارک مثبته را همراه درخواست ارسال نمایند.

منبع: مجموعه کامل مقررات وکالت - دکتر نصرالله قهرمانی -ابراهیم یوسفی محله

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید