امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۵ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 269377
۵۶۲
۱
۰
نسخه چاپی
مصوبات و نظامات کانون های وکلاء دادگستری

مصوبات مورخ 20/8/1378 و 4/9/1378 کانون وکلای خراسان

پایگاه خبری حقوق نیوز

مصوبات مورخ 20/8/1378 و 4/9/1378 کانون وکلای خراسان

(نشریه داخلی خراسان – پیش شماره زمستان 78)

اشتغال کارآموزان محترم وکالت به هر شکل و تحت هر عنوان در دستگاه ها یدولتی و وابسته به دولت ممنوع می باشد.

کارآموزان محترم وکالت مجاز به تنظیم وکالت نامه با سازمان های دولتی و وابسته به دولت نبوده و نیزمجاز به تنظیم وکالتنامه های کلی با اشخاص حقیقی و یا حقوقی بخش خصوصی نمیباشد.

اشتغال کارآموز وکالت در دوره کارآموزی در موسسات خصوصی به نحوی که مانع از انجام وظایف کارآموزی وکالت و خلاف شأن کارآموز وکالت نباشد بلااشکال است.

قبول وکالت از ناحیه کارآموزان محترم وکالت در پرونده های مواد مخدر مطلقاً جایز نیست و در سایر موارد مطرحه در دادگاه های انقلاب می توانند با رعایت ماده 21 قانون تشکیل دادگاه های عمومی و انقلاب و ماده 233 قانون آیین دادرسی کیفری جدیدالتصویب با تایید وکیل سرپرست خود قبول وکالت نمایند.

کارآموزان محترم وکالت باید از نصب هر نوع تابلو در بیرون از ساختمان محل دفتر و در حاشیه خیابان اکیداً خودداری نمایند. تابلوی دفتر کارآموز فقط باید در جلوی درب ورودی دفتر نصب گردد.

ابعاد تابلوی کارآموزان محترم وکالت حداکثر باید 40×30 سانتیمتر بوده و عبارت کارآموز وکالت دادگستری باید با همان درشتی خط نام و نام خانوادگی کاراموزی نوشته شود و از نوشتن عباراتی نظیر عضو جامعه وکلاء عضو کانون وکلاء دارای دانشنامه فوق لیسانس و امثالهم خودداری گردد. رعایت مفاد این بند در مورد چاپ سربرگ و کارت ویزیت نیز کاملاً الزامی است.

دفتر کارآموزان وکالت باید در همان شهر محل دفتر وکیل سرپرست باشد.

هیئت بازرسی یا نمایندگان کمیسیون کارآموزی حداقل سالی دو بار ازدفاتر مستقل کارآموزان جهت احراز رعایت مقررات و ضوابط کانون و کمیسیون کارآموزی، بازدید نموده و گزارش آن را به کمیسیون کارآموزی ارائه می نمایند تا در هنگام بررسی و احراز شرایط داوطلبین اختبار وکالت، مورد توجه قرار می گیرد. وکلای محترم سرپرست نیز باید نظارت لازم را نسبتبه نحوه اداره دفاترکارآموزان محترم وکالت داشته و چنانچه مورد خلافی را مشاهده نمودند مراتب را به کانون اعلام نمایند.

قوانین خاص وکالت

وکالت در قوانین خاص دادرسی

وکالت در آیین نامه ها و بخشنامه ها

مصوبات و نظامات کانون های وکلاء دادگستری

مکاتبات

 

منبع: مجموعه کامل مقررات وکالت - دکنر نصرالله قهرمانی -ابراهیم یوسفی محله

پایگاه خبری حقوق نیوز - مقررات وکالت

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید