امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 269350
۸۵۵
۱
۰
نسخه چاپی
مصوبات و نظامات کانون های وکلاء دادگستری

مصوبات مورخ 22/8/1368 کمیسیون کارآموزی کانون وکلای مرکز

مصوبات مورخ 22/8/1368 کمیسیون کارآموزی کانون وکلای مرکز

مصوبات مورخ 22/8/1368 کمیسیون کارآموزی کانون وکلای مرکز

1- نظر به اینکه کارآموزان وکالت برابر این آیین نامه مکلفند ماهانه لااقل در چهارجلسه دادرسی دردادگاه ها حضور پیدا کنند ذکر این توضیح ضروری است که منظور از جلسه دادرسی، جلساتی می باشند که موجبات رسیدگی به پرونده از نظر دادگاه فراهم تشخیص شده و دادگاه رسماً وارد رسیدگی گردیده باشد اعم از اینکه رسیدگی منتهی به اعلام ختم دادرسی وصدور رای شده و یا نشده باشد. حضور در جلسات مزور روزانه بیش از یک جلسه نخواهد بود و کاراموزان باید سعی نمایند که در هر هفته در یک جلسه از دادرسی های مزبور شرکت نمایند.

2- نظر بر اینکه حفظ شئون وکالت و سعی در اعتلای آن در جامعه و محیط کار و دادگاه ها را اعم از وظایف هر یک از وکلا و کار آموزان می باشد، لذا رعایت نزاکت و ادب در برخورد با دادگاه ها و اعضای دفتری آنها و اصحاب دعاوی و وکلای آنان و پیروی از آداب و اصول اخلاقی در لوایح و دادخواست ها اکیداً به کارآموزان محرم توصیه می شود.

3- کار آموزان محترم باید به این حقیقت توجه داشته باشند که پروانه صادره به نام آنان پروانه کارآموزی است لهذا در طول مدت زمانی طی این دوره حق تظاهر و تمسک به غیر عنوان کارآموز و حق قبول مشاوره حقوقی و یا تظاهر به این عنوان را در جامعه و دادگاه ها و محل کار خود شفاهاً و یا به صورت درج در سرکاغذها و مکاتبات خود ندارند.

4- نظر به اینکه بعضاً مشاهده شده است که بعضی از کارآموزان وکالت به هنگام ورود به جلسات سخنرانی، کارنامااه کارآموزی دیگران را بدون اینکه صاحب کارنامه در جلسه حاضر باشد همراه خود به جلسه آورده و درخواست تایید حضور در جلسه فرد غائب را دارند، اعلام می شود که این گونه اقدامات از نظر اعضای کمیسیون کارآموزی عملی برخلاف شئون شغلی تلقی شده و با هر دو کارآموز متخلف برخورد قانونی و انتظامی خواهد شد.

5- یادآوری این نکته به کارآموزان محترم بی جا نخواهد بود که هر گونه دست بردن در کارنامه های کارآموزی از قبیل تغییر یا پاک کردن اعداد و عبارات و مندرجات آن و یا الحاق و یا دخل و تصرف در تاییدیه های وکلای محترم سرپرست و اعضای کمیسیون کارآموزی، از نظر مقررات عمومی جرم و قابل تعقیب جزایی است و مضاف بر آن این گونه کارنامه ها از نظر کمیسیون کارآموزی غیر قابل پذیرش بوده و موجب مسئولیت های انتظامی کارآموز نیز می باشد.

اعضای کمیسیون امیدوارند که کارآموزان محترم با سعی خود نسبت به رعایت کلیه شرح وظایفی که قبلاً به آنان اعلام شده و نیز رعایت اصولی که در راستای اعتلاء نقش و موقعیت واقعی وکلای دادگستری در جامعه و حفظ آن به شرح فوق به آنان اعلام می شود و یا در آینده خواهد شد بتوانند از اولین قدم ورود به صحنه جدید فعالیت اجتماعی خویش با احساس مسئولیت بیشتری با مسائل خود و همکاران برخورد نمایند.

شهرام مدرس گیلانی معین الدین غیاثی اسماعیل مصباح

منبع: مجموعه کامل مقررات وکالت - دکتر نصرالله قهرمانی -ابراهیم یوسفی محله

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید