امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 269428
۱۰۳۳
۱
۰
نسخه چاپی
مصوبات مشترک کانون های وکلاء

مصوبات کمیسیون صندوق حمایت وکلا در نهمین همایش کانون های وکلای دادگستری

مصوبات کمیسیون صندوق حمایت وکلا در نهمین همایش کانون های وکلای دادگستری

مصوبات کمیسیون صندوق حمایت وکلا در نهمین همایش کانون های وکلای دادگستری (مورخ 6/2/1380 – گیلان)

ساعت 30/9 روز 6/2/1380 همزمان با برگزاری نهمین همایش کانون های وکلای دادگستری در استان گیلان – زیبا کنار کمیسیون صندوق حمایت وکلا با حضور امضا کنندگان زیر تشکیل گردید و در خصوص مسائل ذیل بحث و گفتگو به عمل آمد و مقرر شد که مطالب عنوان شده در هیئت مدیره صندوق حمایت و مطرح و مصوبات هیئت مدیره صندوق به اطلاع کلیه شعب استان ها برسد :

1- در باب ارسال به موقع فیش های پرداخت حق بیمه همکاران، مقرر گردید از ارسال این فیش ها برای یکایک همکاران خودداری گردد و فیش ها یکجا به شعبه صندوق هر کانون ارسال تا از طریق روسای شعب به همکاران وکیل توزیع گردد ضمناً فیش های یک ساله یک جا در ابتدای هر سال به جهت شعب ارسال گردد.

2- موضوع بیمه درمان کلیه همکاران در سطح کشور که عضو صندوق حمایت می باشند از طریق تنظیم قرارداد یکجا با یکی از بیمه ها که کامل ترین و بهترین خدمات را عرضه می نماید در اسرع وقت با بررسی تنظیم گردد.

3- موضوع وکلای میهمان بررسی و مقرر گردید فقط کانون متبوع ارتباط با صندوق داشته باشد و کانون میزبان در این خصوص هیچگونه مسئولیتی نخواهد داشت.

4- حسب اعلام روسای محترم شعب بانک های تجارت از قبول فیش های پرداخت (کامپیوتری حق بیمه) توسط همکاران خودداری می نمایند که قرار شد کپی از بخشنامه بانک تجارت به شعب این بانک در سراسر کشور در اختیار هر یک از روسای شعب گذاشته شود. ضمن اینکه اعضای هیئت مدیره نیز هماهنگی لازم را با بانک تجارت در تهران جهت حل معضل به عمل آورند.

5- حسب اعلام اعضای محترم حاضر در کمیسیون بعضی از فیش های کامپیوتری با دست اصلاح و ارسال شده که عملاً در مورقع پرداخت در بانک همکاران مواجه با اشکال هستند صندوق از ارسال هر نوع فیش مخدوش جداً خودداری نماید.

6- مسئله وصول تمبر مالیاتی سهم صندوق در مناطق مختلف کشور با مشکلات فراوان روبروست و شیوه عمل در محل هایی مختلف متفاوت است. مقرر گردید یک برگ کپی از دفترچه ابطال تمبر مالیاتی وکلا و کپی دفتر اخذ مالیات حق الوکاله و سهم صندوق تهیه و برای کلیه روسای محترم شعب به انضمام دستورالعمل نحوه وصول سهم صندوق در تهران ارسال شود.

7- استخدام یک نفر کارمند برای هر یک از شعب، که موکول به بررسی وتصویب در هیئت مدیره صندوق گردید.

8- کانون وکلای مازندران ضمن شرحی اعلام داشته که قضات بازنشسته از پرداخت سهم صندوقخودداری می نمیاند. البته به استناد مصوبه هیئت مدیره سابق اعضا کمیسیون با بحث و بررسی متفقاً به این نتیجه رسیدند که مصوبه هیئت مدیره قبلی کانون وکلای مازندران و گلستان مغایر با قانون تشکیل صندوق حمایت وکلا و کارگشایان دادگستری است. لذا مقرر گردید هیئت مدیره محترم صندوق حمایت طی شرخی خواستار ابطال مصوبه مذکور از کانون مربوطه گردد.

9- نظر به اینکه اساسنامه صندوق اصلاح گردیده، مقرر گردید یک نسخه از اساسنامه اصلاح شده برای هر یک از شعب ارسال شود.

10- اعضا کمیسیون خواستار تعیین هر چه سریعتر سهم وام کانون ها شدند.

11- نظر به اینکه 2 % مبالغ وصولی سهم صندوق وسیله مامور وصول به صندوق ارسال می گردد مقرر شد جهت جلوگیری از دوباره کاری کانون های مربوطه قبل از ارسال به صندوق 2 % را کسر و در اختیار روسای شعب صندوق قرار دهند تا از طریق ایشان به مامور مربوطه وصول پرداخت گردد. (طبق مقررات صندوق حمایت)

12- شمول یا عدم شمول اعضا هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی وسیله هیئت مدیره صندوق به روسای شعب اعلام گردد.

13- نامه سازمان تایمن اجتماعی در باب عدم دریافت حق بیمه از وکلای مشمول مقررات صندوق وسیله هیئت مدیره صندوق به شعب ارسال گردد.

منبع: مجموعه کامل مقررات وکالت - دکتر نصرالله قهرمانی -ابراهیم یوسفی محله

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید