امروز: سه شنبه, ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 275540
۶۵۴
۱
۰
نسخه چاپی

معرفی 2 خودرو خوش‌فروش در خانواده 206

نوسانات ارز، تحریم‌های بین‌المللی، ممنوعیت واردات خودرو و مشخص نبودن آینده آن و تفاوت میان عرضه و تقاضا باعث شده که خودرو در دو سال اخیر از صف کالاهای مصرفی جدا شده و به خیل کالاهای سرمایه‌ای بپیوندد. این تبدیل فاز باعث شده که بسیاری از افراد حاضر در این بازار مصرف‌کنندگان واقعی نباشند. بلکه افرادی باشند که می‌خواهند با خرید و فروش ماشین در چنین بازاری سودی را برای خود به دست آورند. در چنین شرایطی است که سرعت در فروش ماشین اهمیت زیادی پیدا می‌کند. در نتیجه این دست از خریداران باید خودرویی را تهیه کنند که بتوانند به راحتی و در کمترین زمان آن را بفروشند. در این مقاله از همراه مکانیک 2 ماشین خوش‌فروش داخلی را به شما معرفی کرده‌ایم.

پژو 206

هرچند که حدود 20 سال از ورود اولین پژو 206 به بازار ایران می‌گذرد، اما هنوز هم این هاچ‌بک پرشتاب و تخم‌مرغی شکل در میان خریداران از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. خودرویی که به خاطر شتاب بی‌نظیر و ظاهر اسپرتش توانست نه‌تنها در ایران بلکه در اروپا نیز به یکی از پرفروش‌ترین خودروها تبدیل شود. این خودرو با 6 تیپ در ایران عرض شده است و اصلی‌ترین رقیب آن در بازار ایران ام‌وی‌ام 315 هاچ‌بک است.

معرفی 2 خودرو خوش‌فروش در خانواده 206

تیپ‌های مختلف پژو 206 هم از نظر ظاهری و هم از نظر فنی با هم تفاوت‌هایی دارند. به عنوان مثال ظرفیت پیشرانه‌ای که در تیپ‌های یک، دو و سه به کار رفته برابر 1400 سی‌سی بوده و پیشرانه تیپ‌های 4، 5 و 6 از نوع 1.6 لیتری است. تمامی تیپ‌های پژو 206 به جز تیپ 4 و 6 دارای گیربکس 5 سرعته هستند. در مجموع می‌توان گفت که پژو 206 خودرویی با سواری خشک است. این سواری خشک نتیجه‌ای از وزن کم پژو 206 است. به همین دلیل می‌توان آن را با تعویض فنرها و استفاده از فنرهای گازی و همچنین به کمک وزن سرنشینان عقب تا حدی جبران کرد. در نمونه‌های تولید داخل که پس از خروج اروپایی‌ها از کشور مونتاژ شدند، می‌توان شاهد افت قدرت موتور در زمان روشن کردن کولر بود.

پژو 206 صندوقدار

یکی از پرفروش‌ترین خودروها در بازار خودروهای نو و کارکرده ایرانی، پژو 206 صندوقدار است. درواقع می‌توان گفت بزرگ‌ترین ایراد پژو 206 هاچ‌بک که باعث می‌شد بسیاری از خانواده‌های ایرانی این خودرو را از گزینه‌های خود حذف کنند، حجم کم صندوق و فضای سرنشینان عقب بود. از این رو سازندگان تصمیم گرفتند خودرویی را تحت عنوان پژو 206 صندوقدار با فضای عقب جادارتر و صندوق عقب حجیم به بازار عرضه کنند. این خودرو از سال 1385 بر روی خط تولید ایران خودرو قرار گرفت و تاکنون 8 تیپ از آن ارائه شده است. با وجود رقبای پرقدرتی مانند رانا، تندر 90 و سمند LX هنوز هم فروش ماشین پژو 206 صندوقدار به دلیل طرفداران زیادی که دارد، کار آسانی است.

معرفی 2 خودرو خوش‌فروش در خانواده 206

این خودرو با دو نوع پیشرانه 1.4 و 1.6 لیتری از نوع TU3 و TU5 به بازار عرضه شد. تیپ‌های V6، V20 و V19 از پیشرانه کم‌حجم‌تر با توانایی تولید حداکثر توان 75 اسب بخار استفاده می‌کنند. اما سایر تیپ‌ها با استفاده از پیشرانه 1.6 لیتری می‌توانند توانی برابر 105 اسب بخار داشته باشند. تمامی تیپ‌ها به جز V9 نیز از گیربکس پنج سرعته دستی برای انتقال قدرت استفاده می‌کنند.

به علاوه مصرف سوخت آن نیز به طور متوسط حدود 6.5 لیتر در یک مسیر ترکیبی برآورد شده است. اما تیپ V9 به دلیل استفاده از گیربکس 4 سرعته اتوماتیک حدود 7.5 لیتر در 100 کیلومتر از یک مسیر ترکیبی مصرف می‌کند. در مجموع می‌توان گفت که انواع تیپ‌های پژو 206 صندوقدار از ابتدای راه تاکنون جزء خودروهای پرفروش بوده است. این موضوع بیشتر به دلیل در دسترس بودن لوازم جانبی، عرضه انبوه این خودرو و آسان بودن فرایند تعمیر اتفاق افتاده است. البته توقف تولید و افزایش قیمت تندر 90 نیز در این قضیه بی تاثیر نبوده است.

منبع: hamrah-mechanic.com/mag/

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید