امروز: جمعه, ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 274292
۳۱۹
۱
۰
نسخه چاپی
مدیرکل دفتر صنایع برق، فلزی و لوازم خانگی وزارت صمت

ممنوعیت واردات لوازم‌خانگی تداوم دارد

مدیرکل دفتر صنایع برق، فلزی و لوازم خانگی وزارت صمت: در فروردین ۹۸ با برند‌های خارجی که می‌خواستند از کشور خارج شوند اتمام‌حجت کردیم که دیگر نمی‌توانند به ایران بازگردند و ممنوعیت واردات لوازم‌خانگی مصوبه هیات وزیران است و با تغییر شخص من یا دیگری تغییر نخواهد کرد

ممنوعیت واردات لوازم‌خانگی تداوم دارد

مدیرکل دفتر صنایع برق، فلزی و لوازم خانگی وزارت صمت اعلام کرد: میانگین تولید انواع لوازم خانگی در ۵ ماه نخست امسال، ۳۷ درصد رشد را ثبت کرده است. به گزارش «شاتا»، کیوان گردان در گفت‌وگو با شبکه خبر سیما گفت: مجموع تولیدات انواع لوازم خانگی کوچک و بزرگ در سال ۹۸ حدود ۹ میلیون دستگاه بوده و طبق برنامه افزایش ۳۰ درصدی تولید در سال ۹۹، تولید ۱۲ میلیون دستگاه لوازم خانگی بزرگ مثل یخچال و فریزر و تلویزیون و لوازم خانگی کوچک مثل چرخ گوشت، آبمیوه‌گیری و... در دستور کار است.

وی با اشاره به رشد ۶۰۰ درصدی تولید لوازم خانگی در برخی بنگاه‌های تولیدی کشور گفت: برنامه‌ریزی کرده‌ایم که یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه تلویزیون، یک میلیون و ۸۵۰ هزار دستگاه فریزر، یک میلیون و ۱۰۰ هزار لباسشویی و یک میلیون و ۱۵۰ هزار کولر تا پایان سال ۹۹ تولید کنیم. مدیرکل لوازم خانگی وزارت صمت با اشاره به اینکه برند‌های خارجی لوازم خانگی هیچ‌گونه سرمایه‌گذاری در کشور نداشتند، گفت: در فروردین ۹۸ با برند‌های خارجی که می‌خواستند از کشور خارج شوند اتمام‌حجت کردیم که دیگر نمی‌توانند به ایران بازگردند و ممنوعیت واردات لوازم‌خانگی مصوبه هیات وزیران است و با تغییر شخص من یا دیگری تغییر نخواهد کرد.

انتهای پیام

  • منبع
  • دنیای اقتصاد

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید