امروز: چهارشنبه, ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 277677
۹۹۴
۱
۰
نسخه چاپی

ممنوعیت کارآموزان کانون وکلای دادگستری مرکز از شرکت در آزمون وکالت ۱۴۰۰

ممنوعیت کارآموزان کانون وکلای دادگستری مرکز از شرکت در آزمون وکالت ۱۴۰۰

ممنوعیت کارآموزان کانون وکلای دادگستری مرکز از شرکت در آزمون وکالت ۱۴۰۰

 با تصمیم هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز، کارآموزان این کانون امکان شرکت مجدد در آزمون وکالت سال ۱۴۰۰ را نخواهند داشت.

به گزارش اختبار، گزارش کوتاه جلسه روز ۱۲ مرداد هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز ساعاتی پیش در حساب اینستاگرام این کانون منتشر شد.

بر اساس یکی از بندهای این گزارش، موضوع شرکت مجدد کارآموزان این کانون در آزمون سال هزار و چهارصد در جلسه هیات مدیره مطرح شد اما تصویب نگردید.

نکته شایان توجه آن است که در سال‌ ۱۳۹۲، هیأت‌مدیره وقت کانون مرکز مصوبه‌ای مبنی بر ممنوعیت شرکت کارآموزان در آزمون وکالت تصویب کرد اما چندی بعد مجدداً تصمیم بر آن شد که کارآموزان وکالت این کانون صرفا در همان سال بتوانند در آزمون ورودی شرکت کنند و در صورت پذیرفته شدن کارآموزی خود را در محل جدید ادامه دهند.

و از سال بعد، یعنی سال ۹۳، مصوبه مورخ ۹/ ۴/ ۹۲ هیات مدیره در مورد عدم امکان شرکت کارآموزان در آزمون ورودی کانون به قوت خود باقی باشد. با این وجود چه در سال ۱۳۹۳ و چه در سال‌های بعد از آن، ممنوعیتی برای ثبت‌نام مجدد کارآموزان کانون وکلای مرکز ایجاد نشد و در عمل، مصوبه سال ۹۲ هیأت‌مدیره، تا سال ۱۴۰۰ به اجرا در نیامده است.

این تصمیم درحالی اتخاذ می‌شود که با توجه به آیین نامه جدید لایحه استقلال کانون وکلای دادگستری (مصوب ۱۴۰۰/۴/۲ رئیس قوه قضاییه) و تصمیم کانون‌ها برای عدم اجرای این آیین نامه تا زمان اصلاح آن، شرایط و جزییات برگزاری آزمون وکالت ۱۴۰۰ در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

متن کامل مصوبه ممنوعیت شرکت کارآموزان در آزمون وکالت در سال ۹۲

جناب آقای دکتر مندنی پور

ریاست محترم اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری

با سلام و احترام؛

مصوبه هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز در جلسه مورخ ۱۳۹۲/۵/۲۹ به استحضار می‌رساند:

تصویب شد که کارآموزان وکالت صرفا در سال جاری بتوانند در آزمون شرکت کنند و در صورت پذیرفته شدن، کارآموزی خود را در محل جدید ادامه دهن.

د با اجرای این مصوبه این افراد که مجدداً در آزمون پذیرفته می‌شوند جزو سهمیه سالیانه آزمونمحاسبه نخواهند شد و سهمیه بر اساس مصوبه کمیسیون ماده یک قانون کیفیت اخذ پروانه پذیرفته خواهند شد.

(این مصوبه صرفا برای سال جاری و سال آینده مصوبه مورخ ۱۳۹۲/۴/۹ هیئت مدیره در خصوص عدم امکان شرکت کارآموزان در آزمون ورودی کانون به قوت خود باقی خواهد بود.)

دکتر گودرز افتخار جهرمی
رییس کانون وکلای دادگستری مرکز

ممنوعیت کارآموزان کانون وکلای دادگستری مرکز از شرکت در آزمون وکالت ۱۴۰۰

 

  • منبع
  • اختبار

    دیدگاه

    شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



    کد امنیتی کد جدید