امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 273176
۴۶۲
۱
۰
نسخه چاپی
رییس کل دادگستری استان کرمان

موحد: قانون کاهش و تقلیل مجازات های حبس در حال تصویب نهایی است

رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه قانون کاهش و تقلیل مجازات های حبس در حال تصویب نهایی است، خاطرنشان کرد: پس از وقوع بیماری کرونا بخشی از جمعیت کیفری زندانها کاهش یافته اما رویکرد قوه قضاییه بر کاهش جمعیت کیفری زندانها و جلوگیری از ورود غیر ضرور افراد به زندان ها است.

موحد: قانون کاهش و تقلیل مجازات های حبس در حال تصویب نهایی است
یدالله موحد(رییس کل دادگستری استان کرمان)

"یدالله موحد" در جلسه مشترک شورای معاونین دادگستری و  نشست ویدئو کنفرانس با دادستان ها و روسای حوزه های قضایی سراسر استان کرمان با اشاره به نامگذاری یکم تا هفتم تیرماه به عنوان هفته قوه قضاییه، افزود: باید از فرصت هفته قوه قضاییه برای تشریح جایگاه و خدمات انجام شده دستگاه قضایی در طول سال استفاده شود تا مردم از خدمات و برکات اقدامات آن آگاه باشند.

وی بر اطلاع رسانی سیاست ها و برنامه های قوه قضاییه به ویژه در دوره جدید این قوه در بین مردم طی هفته قوه قضاییه تاکید کرد و ادامه داد: پس از انتصاب آیت الله رییسی به عنوان ریاست قوه قضاییه برنامه های تحولی مد نظر ایشان ارائه و تشریح شد و تلاش می شود که این برنامه ها در یک فرایند زمانی مناسب عملیاتی شده و اقدامات انجام شده در بین مردم اطلاع رسانی شود.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان بر برگزاری نشست های تخصصی با گروه های نخبگانی جامعه در هفته قوه قضاییه تاکید کرد و ادامه داد: در جلسات با  گروه های نخبگان در می یابیم که تا چه میزان با ابعاد کاری و چالش های فرا روی دستگاه قضایی آشنایی دارند و برگزاری این نشست های مشترک می تواند جرقه ای را در ذهن مدیران برای اجرای کارهای بزرگ ایجاد کند.

موحد ضمن تاکید بر این مطلب که بازدید از واحدهای تولیدی نیز جز برنامه های اصلی هفته قوه قضاییه است، تصریح کرد: حضور و سخنرانی در نماز جمعه شهرستان هایی که وضعیت سفید از نظر بیماری کرونا دارند، نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

وی تصریح کرد: برگزاری مصاحبه مطبوعاتی تمامی مدیران قضایی برای بیان خدمات و توفیقات دستگاه قضایی از یک سو و تبیین مشکلات و چالش های پیش روی قوه قضاییه از سوی دیگر نیز باید در دستور کار قرار گیرد تا مردم در جریان مشکلات فراروی دستگاه قضایی در ارائه خدمات باشند.

عالی ترین مقام دستگاه قضایی در استان کرمان بر تبیین اقدامات تحولی قوه قضاییه در حوزه کرامت انسانی، ارتباط با نخبگان و مبارزه با فساد تاکید کرد و گفت: مردم برنامه های عملیاتی قوه قضاییه در حوزه مبارزه با فساد را به خوبی می بینند و تاکنون از برخوردهای انجام شده در این حوزه استقبال کرده اند و خوشحال هستند.

رییس شورای قضایی استان کرمان بر رعایت پروتکل های بهداشتی در هفته قوه قضاییه تاکید کرد و ادامه داد: برنامه های بزرگداشت هفته قوه قضاییه باید به تناسب شرایط شهرستان ها و در حدمقدورات آنها برگزار شده و در این رابطه انتظار می رود که برنامه های این هفته با اقدامات معقول و منطقی دنبال شود تا از نظر بهداشتی و سلامت مشکلی برای مردم و همکاران قضایی ایجاد نشود.

موحد در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به این مطلب که قوه قضاییه بدون اغماض و مبتنی بر نظارت های درون و برون سازمانی برای شناسایی مصادیق فساد و برخورد با آن اقدام می کند، اظهار کرد: لازم است که سرنوشت پرونده های مربوط به جرائم مهمه استان که آثار و تبعات ناامنی دارند، به صورت مرحله به مرحله و دقیق در اختیار رسانه ها و مردم قرار گیرد تا مردم به صورت ویژه در جریان رسیدگی به این جرایم و برخوردهای قانونی انجام شده قرار گیرند.

وی با اشاره به دستگیری عامل تیراندازی به ساختمان شورای شهر و منزل شهردار یکی از مناطق استان کرمان و تحویل وی به دستگاه قضایی از سوی نیروی انتظامی، ادامه داد: بسیاری از جرائم مهمه تبعات امنیتی، اجتماعی و سیاسی دارند و مردم انتظار دارند که نتایج برخوردهای انجام شده با عاملان این جرائم اطلاع رسانی شود.

عالی ترین مقام دستگاه قضایی در استان کرمان با تاکید بر این مطلب که تامین امنیت در صدر وظایف ذاتی حاکمیت و دستگاه قضایی است، خاطرنشان کرد: مقامات قضایی در استان کرمان باید در کنار رسیدگی معمول به پرونده های جاری، پرونده های مرتبط با جرایم مهمه را با سرعت رسیدگی کرده و اطلاع رسانی درباره این پرونده ها را جدی بگیرند تا نگاه مثبت مردم به دستگاه عدالت و قوه قضاییه حفظ شده و ارتقا یابد.

رییس کل دادگستری استان کرمان در ادامه سخنان خود با اشاره به پیگیری های انجام شده برای تحقق مصوبات سفر آیت الله رییسی به کرمان، عنوان کرد: به زودی بخشی از اعتبارات این حوزه به استان وارد شده و روند اجرایی برنامه های مورد نظر از جمله ساختمان سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بم، دادگاه عمومی شهرستان فاریاب و بخش اسماعیلیه و سایر مصوبات این سفر اجرایی می شود.

موحد خاطرنشان کرد: براساس مصوبات سفر ریاست قوه قضاییه به استان کرمان واحدهای جدید قضایی در برخی نقاط استان به ویژه مناطق محروم ایجاد و فضای فیزیکی حوزه های قضایی نیز افزایش می یابد.

وی بر بازدید از پروژه های عمرانی در دست احداث در سطح استان در هفته قوه قضاییه نیز اشاره و بیان کرد: براساس دستورالعمل ریاست قوه قضاییه، بخش عظیمی از پرونده های معوقه با همت قضات و پیگیری های آیت الله رییسی تعیین تکلیف شده است که کار بزرگی بود .

مقام عالی قضایی در استان کرمان در ادامه با اعلام این خبر که تاکنون ۷۳ درصد پرونده های معوقه در مراجع قضایی استان کرمان تعیین تکلیف شده است اظهار کرد: نگاه آیت الله رییسی در حوزه صلح و سازش و بهره مندی از ظرفیت های شوراهای حل اختلاف برای حل دعاوی با صلح و سازش و میانجیگری نیز نتایج بسیار خوبی داشته است و بالغ بر ۶۵ درصد پرونده های کیفری و ۵۰ درصد پرونده های حقوقی ارجاعی به شوراهای حل اختلاف استان کرمان منجر به صلح و سازش شده است.

موحد با اشاره به اینکه قانون کاهش و تقلیل مجازات های حبس در حال تصویب نهایی است، خاطرنشان کرد: پس از وقوع بیماری کرونا بخشی از جمعیت کیفری زندانها کاهش یافته اما رویکرد قوه قضاییه بر کاهش جمعیت کیفری زندانها و جلوگیری از ورود غیر ضرور افراد به زندان ها است.

انتهای پیام

  • منبع
  • حقوق نیوز

    دیدگاه

    شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



    کد امنیتی کد جدید