امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 280591
۲۶۶
۱
۰
نسخه چاپی

مکرون در پاریس با ولیعهد عربستان سعودی درباره انرژی گفتگو کرد

مکرون در پاریس با ولیعهد عربستان سعودی درباره انرژی گفتگو کرد

به گزارش حقوق نیوز به نقل از الجزیره انرژی موضوع اصلی در دستور کار امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه و محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی، در جریان مذاکرات در پاریس بود که به عنوان بازسازی دیپلماتیک رهبر بالفعل پادشاهی سعودی تلقی می شد.

دستیاران رئیس جمهور فرانسه پیش از مذاکرات روز پنجشنبه با تکرار درخواست جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده در جریان سفر به ریاض در اوایل ماه جاری، اشاره کرده بودند که مکرون از عربستان سعودی می خواهد تا تولید نفت خود را برای کمک به کاهش قیمت نفت افزایش دهد.

در بیانیه دفتر ریاست جمهوری در روز جمعه هیچ اشاره صریحی به نفت یا گاز نشده است، اما ماکرون بر اهمیت ادامه هماهنگی مداوم با عربستان سعودی در رابطه با تنوع بخشیدن به منابع انرژی برای کشورهای اروپایی تاکید کرده است.

با توجه به اینکه نفت و گاز روسیه یا به دلیل تحریم ها در دسترس کشورهای اتحادیه اروپا نیست یا توسط مسکو متوقف شده است، کشورهای اروپایی به شدت به دنبال منابع جایگزین سوخت های فسیلی هستند.

عربستان سعودی یکی از معدود کشورهایی است که توانایی افزایش تولید خود را دارد.

در بیانیه فرانسه آمده است که ماکرون و بن سلمان همچنین در میان ترس از قحطی ناشی از از دست دادن غلات اوکراینی در مورد امنیت غذایی صحبت کردند و توافق کردند که برای "کاهش اثرات" جنگ در اوکراین تلاش کنند.

دفتر مکرون اعلام کرد: رئیس‌جمهور و ولیعهد عربستان سعودی بر لزوم پایان دادن به این درگیری و تشدید همکاری‌های خود برای کاهش اثرات آن در اروپا، خاورمیانه و کل جهان تاکید کردند.

دو رهبر همچنین در مورد جنگ یمن گفتگو کردند.رئیس‌جمهور فرانسه از تلاش‌های عربستان سعودی برای یافتن راه‌حل سیاسی، جهانی و فراگیر تحت حمایت سازمان ملل قدردانی کرد و ابراز امیدواری کرد که آتش بس ادامه یابد.

بن سلمان روز جمعه از امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه به خاطر "پذیرایی گرم" تشکر کرد.

بن سلمان در پیامی که از سوی وزارت امور خارجه عربستان منتشر شد، نوشت: «در حالی که کشور دوست شما را ترک می‌کنم، بسیار خوشحالم که از جنابعالی به خاطر استقبال گرم و میهمان نوازی که از من و هیأت همراه شد، نهایت تشکر و قدردانی را دارم».

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید