امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۵ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 279418
۳۵۰
۱
۰
نسخه چاپی

می خواهید برای خودتان کار کنید؟ ابتدا باید خودتان را بشناسید

می خواهید برای خودتان کار کنید؟ ابتدا باید خودتان را بشناسید

فرقی نمی‌کند در حال راه‌اندازی یک فروشگاه ساده باشید، یا می‌خواهید یک فروشگاه آجر و ملات باز کنید، یا می‌خواهید از شغل آزاد به صاحب کسب‌وکار تبدیل شوید، فکر می‌کنم یکی از مهم‌ترین چیزهایی که باید روی آن تمرکز کنید وقتی برای خودتان کار می‌کنید این است. شناختن خودت.

منابع باورنکردنی زیادی در اینترنت وجود دارد که می تواند به شما در مورد بسیاری از عناصر (بسیار!) دخیل در خوداشتغالی کمک کند، اما چگونه تصمیم می گیرید چه توصیه ای را دنبال کنید و چه چیزی را نادیده بگیرید؟

فرو رفتن در ترجیحات شخصی، نقاط قوت و ضعف، ارزش‌ها و اولویت‌ها به شما کمک می‌کند تصمیم بگیرید به کدام صداها گوش دهید و کدام را نادیده بگیرید. همچنین می‌تواند به شما در ایجاد فیلترهای تصمیم‌گیری برای تصمیم‌های کوچک و بزرگ کمک کند: باز کردن آن ایمیل یا استخدام دستیار.

از زمانی که نوجوان بودم، همیشه می دانستم که می خواهم برای خودم کار کنم. زمانی که در اواخر دهه بیستم در واقع جهش کردم، تنها چیزی که می دانستم این بود که می خواهم کنترل بیشتری بر روی افرادی که با آنها کار می کنم داشته باشم و باید سریع پول دربیاورم. شرایط مالی من در آن زمان باعث شد که نیاز به موفقیت در کسب و کارم نداشته باشم و در سایر زمینه های زندگی فداکاری کنم تا بتوانم این همهمه را به ثبات مالی تبدیل کنم.

اما، هنوز احساس می‌کردم که در حال ضعف هستم، و سعی می‌کنم بفهمم چگونه می‌توانم یک زندگی کاری بسازم که هم از نظر مالی و هم از نظر شخصی پایدار باشد.

یکی از بسیاری از چیزهایی که نقطه عطف مهمی را برای من به ارمغان آورد، زمانی بود که در نهایت فشار درونی را برای انجام کاری که «هر کس دیگری» انجام می‌داد، رها کردم و واقعاً برای روشن شدن آنچه می‌خواستم زمان صرف کردم. سپس باید به خودم اجازه می‌دادم که واقعاً آنچه را که می‌خواهم انجام دهم و به قلبم اعتماد کنم.

آیا می‌خواستم از رسانه‌های اجتماعی برای جذب مشتریان جدید استفاده کنم؟ جواب منفی. آیا می‌خواستم کیفیت را فدای مقیاس واقعاً سریع کنم فقط به این دلیل که برای خدماتم تقاضا وجود داشت؟ جواب منفی. آیا اگر X، Y و Z را انجام دهم، می توانم درآمد بیشتری کسب کنم؟ قطعا. آیا می‌خواستم X، Y و Z را انجام دهم؟ جواب منفی.

زمانی که می خواهید برای خودتان کار کنید همیشه کارهای بیشتری می توانید انجام دهید. در برخی موارد باید به خود اجازه دهید که بایستید و بگویید: "این کافی است." و من فکر می کنم تنها راه برای دانستن اینکه "به اندازه کافی" باید برای شما چگونه باشد، توجه و استفاده از این فرآیند برای رشد خودآگاهی است.

اگر در حال شروع سفر خوداشتغالی خود هستید، در اینجا چند سوال وجود دارد که باید از خود بپرسید:

1. آیا واقعاً می خواهید برای خودتان کار کنید؟ یا فقط انعطاف پذیری بیشتری می خواهید؟

2. آیا دوست دارید به تنهایی کار کنید یا بهترین همکاری با یک تیم را دارید؟

3. چه چیزی به شما کمک می کند تا با اطمینان تصمیم بگیرید؟

4. آیا از پوشیدن تعداد زیادی "کلاه" لذت می برید یا باید کنار گذاشتن پول را در اولویت قرار دهید تا بتوانید برای انجام کارهایی که دوست ندارید به دیگر متخصصان پول بدهید؟

5. تحمل شما برای ریسک چیست؟ اگر کم است، چگونه می توانید از قبل برای کاهش ریسک برنامه ریزی کنید؟ اگر زیاد است، چگونه می‌توانید برخی از پارامترها را در جای خود تنظیم کنید تا به خاطر خود آنها ریسک نکنید یا تصمیمات تکانشی نگیرید؟

6. آیا برای انجام کارها به مسئولیت پذیری نیاز دارید؟ چگونه پاسخگویی را برای وظایفی که قبلاً پاسخگویی خارجی ندارند (مانند مهلت مشتری) تنظیم می کنید.

7. آیا با تعلل یا کمال گرایی مبارزه می کنید؟ چگونه می خواهید از خود در برابر اجازه دادن به این عادت ها محافظت کنید؟

8. بزرگترین چیزهایی که باعث استرس شما در زندگی کاری شده است چیست؟ آیا آنها عاداتی هستند که می توان آنها را تغییر داد (مانند به تعویق انداختن و انجام کار در ثانیه آخر استرس زا است)؟ یا به چالش های بین فردی با افراد دیگر مرتبط بودند؟

اجازه دهید آنچه را که امیدوارم واضح باشد بیان کنم: اشکالی ندارد که وقتی شروع می کنید، همه پاسخ این سؤالات را ندانید.

یکی از چیزهایی که در مورد کار کردن برای خودم بیشتر از همه لذت بردم، سطح بینش خود است که در طول سال ها به دست آورده ام. اینکه بدانم برای پیشرفت به چه چیزهایی نیاز دارم و بدانم چگونه کسب و کاری پایدار و برای من ارزشش را داشته باشم، بسیار رضایت بخش است.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید