امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 268630
۹۷۶
۱
۰
نسخه چاپی
حمید صرامی

میانگین سن شروع اعتیاد زنان 26 سال است/ 156 هزار زن در ایران معتاد هستند

سرپرست معاونت کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: اگر جمعیت زنان کشور را 27 میلیون نفر در نظر بگیریم، فقط 6 دهم درصد آنان که معادل 156 هزار نفر و 9 درصد معتادان کشور است، گرفتار اعتیاد هستند

میانگین سن شروع اعتیاد زنان 26 سال است/ 156 هزار زن در ایران معتاد هستند
 

پایگاه خبری حقوق نیوز

میانگین سن شروع اعتیاد زنان 26 سال است/ 156 هزار زن در ایران معتاد هستند

سرپرست معاونت کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: اگر جمعیت زنان کشور را 27 میلیون نفر در نظر بگیریم، فقط 6 دهم درصد آنان که معادل 156 هزار نفر و 9 درصد معتادان کشور است، گرفتار اعتیاد هستند.

حمید صرامی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در ایران دو میلیون و 802 هزار و 800 نفر مصرف کننده مستمر مواد مخدر در سن 15 تا 64 سال هستند و از این تعداد 156 هزار نفر زن هستند.
وی اظهار داشت: جامعه زنان ایرانی عفیف است و اینکه برخی سیاه نمایی می کنند که خانم ها به شدت به سمت مواد مخدر رفته اند، اصلا زمینه علمی ندارد.
صرامی خاطرنشان کرد: البته این میزان اعتیاد در زنان هم پذیرفته و پسندیده نیست و اگر اکنون تعداد زنان معتاد را با دهه 70 یا 80 مقایسه کنیم، تعداد زنان گرفتار این آسیب اجتماعی نسبت به گذشته بیشتر شده است. 
سرپرست معاونت ستاد مبارزه با مواد مخدر اضافه کرد: مصرف سیگار، قلیان و مواد در دختران نسبت به پسران کمتر است و نشان می دهد که خانواده ها نسبت به دختران خود حساسیت بیشتری دارند البته انتظار می رود این میزان حساسیت برای پسران هم وجود داشته باشد.
صرامی پیش از این نیز گفته بود: در سال های اخیر، سن مصرف مواد در جامعه جهانی کاهش و گرایش افراد تحصیلکرده، شاغل و زنان به مصرف مواد مخدر افزایش یافته است. 
وی افزود: ضربه پذیری نهاد خانواده، مراکز آموزشی، مدارس و دانشگاه ها و محیط های کاری از مصرف مواد مخدر بیشتر شده و این در حالی است که با طیف گسترده ای از انواع مواد مخدر و دسترسی آسان به آنها مواجه هستیم.

  •  میانگین سن شروع اعتیاد زنان 26 سال است

سرپرست معاونت کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر همچنین گفت: میانگین سن شروع مصرف مواد مخدر در جمعیت 15 تا 64 سال، 24 سال و سه ماه است. این میانگین سنی در مردان 24 سال و یک ماه و در زنان 26 سال و دو ماه است.
صرامی افزود: در ایران دو میلیون و 802 هزار و 800 نفر مصرف کننده مستمر مواد مخدر در سن 15 تا 64 سال هستند و از این تعداد 156 هزار نفر زن هستند. 
صرامی به عوامل موثر در انگیزش شروع به مصرف مواد مخدر اشاره کرد و گفت: 33.8 درصد از کسانی که مواد مصرف می کنند علت آن را تفریح و تفنن اعلام کرده اند همچنین 19. درصد به دلیل جلب توجه، ابراز وجود به سمت مصرف مواد رفته اند.
معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: 17.4 درصد علت مصرف مواد را کنار آمدن با مشکلات زندگی، استرس ها، اضطراب ها، افسردگی ها و ناامیدی ها عنوان کرده اند. 13.2 درصد افراد هم فقط برای تجربه کردن، سراغ مواد مخدر رفته اند.

انتهای پیام

  • منبع
  • ایرنا

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید