امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 274991
۴۴۸
۱
۰
نسخه چاپی

نامزد جمال خاشقجی از بایدن خواست اسناد و مدارک قتل نامزدش را فاش کند

نامزد جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی از رئیس جمهور منتخب آمریکا خواست، پس از ورودش به کاخ سفید، اسناد و مدارک سیا درخصوص قتل نامزدش را فاش کند

نامزد جمال خاشقجی از بایدن خواست اسناد و مدارک قتل نامزدش را فاش کند

نامزد جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی از رئیس جمهور منتخب آمریکا خواست، پس از ورودش به کاخ سفید، اسناد و مدارک سیا درخصوص قتل نامزدش را فاش کند.

به گزارش ایسنا، جمال خاشقجی دو سال پیش در داخل کنسولگری ریاض در استانبول به قتل رسید. وی در مقالاتی در روزنامه واشنگتن پست، از سیاست‌های عربستان در خصوص قطر، قطع روابط با کانادا، جنگ علیه یمن و برخورد مقامات سعودی با رسانه‌های و فعالان مدنی به‌ویژه مدافعان حقوق بشر انتقاد کرده بود.

 روزنامه انگلیسی "گاردین" روز جمعه به نقل از خدیجه جنگیز، نامزد خاشقجی نوشت که افشای گزارش های مربوط به قتل نامزدش که توسط سیا طبقه بندی شده به آشکار کردن واقعیت کمک خواهد کرد.

جنگیز از جو بایدن، رئیس جمهور منتخب ایالات متحده خواست تا به قول خود مبنی بر اینکه عربستان سعودی بهای جرم قتل خاشقجی را می پردازد عمل کند، همانطور که قبل از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در مبارزات انتخاباتی خود گفته بود.

جنگیز گفت: "من از رئیس جمهور منتخب آمریکا می خواهم، پس از ورود وی به کاخ سفید ، گزارش ها و مدارکی را که سیا در اختیار دارد ، فاش کند. این امر به روشن شدن حقیقت بسیار کمک خواهد کرد."

هیچ اطلاعات رسمی درباره آنچه سیا در مورد قتل روزنامه نگار سعودی به دست آورده، اعلام نشده است اما رسانه های خبری بدون افشای جزئیات اعلام کرده اند که گزارش های اطلاعاتی تا حدود زیادی نشان میدهد محمد بن سلمان ، ولیعهد سعودی، دستور قتل خاشقجی را صادر کرده است.

انتهای پیام

  • منبع
  • ایسنا

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید