امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 262778
۷۵۸۸۴
۱
۰
نسخه چاپی
غلامرضا محمدنسل

نظریه‌ها و نظریه‌پردازان جرم‌شناسی(منبع مناسب برای آزمون های ارشد و دکتری)

این کتاب در خصوص نظریه‌ها و نظریه‌پردازان جرم‌شناسی می باشد که در آن به نظریه ها و نظریه پردازان جرم شناسی و معرفی تاریخچه و آثار نظریه‌پردازان جرم‌شناسی پرداخته شده است

کتاب نظریه‌ها و نظریه‌پردازان جرم‌شناسی(منبع مناسب برای آزمون های ارشد و دکتری)

کتاب نظریه‌ها و نظریه‌پردازان جرم‌شناسی

نظریه‌های هر علم از مهم‌ترین اجزای آن علم به شمار می‌روند و شناخت و تسلط بر آن‌ها مهم‌ترین مساله برای دانشجویان و محققین هر رشته علمی به شمار می‌رود. در جرم‌شناسی نیز شناخت نظریه‌ها و آشنایی با نظریه‌پردازان و دیدگاه‌های آن‌ها اهمیت زیادی دارد. هرچند در کشور ما در خصوص معرفی و توضیح نظریات جرم‌شناسی تألیفات و ترجمه‌های متعددی وجود دارد لیکن به دلیل مفصل بودن مباحث و هم‌پوشانی موجود بین نظریه‌ها، احساس می‌شود که دانشجویان و محققین این رشته نیازمند منبع مختصر و مفیدی در این خصوص هستند.

نگارنده مدت‌ها درصدد تألیف یا ترجمه اثری مستقل در خصوص نظریه‌ها و نظریه‌پردازان جرم‌شناسی بود و در فرصت موجود در تابستان سال جاری اقدام به شناسایی و ترجمه دو متن ارزشمند در این خصوص نمود. اثر اول به معرفی نظریه‌های جرم‌شناسی اختصاص داشت و اثر دوم ضمن ارائه تاریخچه مختصر از هر نظریه به بررسی نظریه‌پردازان و آثار کلیدی آن‌ها پرداخته است. این دو متن در دو فصل مجزا آمده است.

فصل اول در 14 مبحث شامل یک مبحث مقدماتی و 13 بحث اصلی به معرفی نظریه‌های جرم‌شناسی پرداخته است. متن اصلی استفاده‌شده برای ترجمه ویرایش ششم کتابچه «راهنمای مطالعاتی دانشجویان در زمینة نظریه‌های جرم‌شناسی: مقدمه، ارزیابی، اجرا» بوده است که توسط رونالد ایکرز و کریستین سلرز دو تن از اساتید و نظریه‌پردازان جرم‌شناسی ارائه‌شده و در سال 2013 توسط انتشارات دانشگاه آکسفورد شعبه نیویورک منتشر شده است.

فصل دوم کتاب که در 22 مبحث به معرفی تاریخچه و آثار نظریه‌پردازان جرم‌شناسی پرداخته است از کتابچه ای تحت عنوان «نظریه جرم‌شناسی: زمانبندی تاریخی» که توسط انتشاراتی دانشگاهی وست ویو پرس واقع در کلرادوی آمریکا در سال 2015 منتشر شده و کتابها و مقالات تالیف شده تا پایان سال 2014 را مورد بررسی و دسته‌بندی قرار داده است.

  • منبع
  • گیسوم

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید