امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 271597
۴۵۸
۱
۰
نسخه چاپی
مرتضی شهبازی‌نیا

نفوذ کارکنان دولت و برخی قضات برای تمدید پروانه وکالت

رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران گفت:کارکنان دولت و قضات بیشترین پرونده‌ها را در اختیار دارند درحالی که در آزمون وکالت شرکت نکرده‌اند اما ما مجبوریم پروانه وکالتشان را تمدید کنیم

نفوذ کارکنان دولت و برخی قضات برای تمدید پروانه وکالت
 

پایگاه خبری حقوق نیوز

مرتضی شهبازی‌نیا در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به این موضوع که برای رفع انحصار در جامعه وکالت می‌توان تدابیری در نحوه برگزاری آزمون وکالت اتخاذ کرد یا خیر، گفت: تأثیری ندارد، چرا که ما هر چه از طریق آزمون وکالت جذب می‌کنیم اغلب همان‌هایی هستند که می‌بینیم در جامعه وکالت بیکار مانده‌اند و متأسفانه پرونده‌ها بیشتر به سراغ افرادی می‌روند که با آزمون وارد نشده‌اند. 

وی گفت: به عنوان مثال کارکنان دولت و قضات بیشترین پرونده‌ها در اختیارشان قرار می‌گیرد و ما فقط تلاشمان این است که پروانه به آنها ندهیم.

شهبازی‌نیا گفت: اما متأسفانه قانون، حقی برایشان ایجاد کرده که این افراد در نتیجه مقاومت ما می‌روند رأی‌ می‌گیرند و پرونده‌شان تمدید می‌شود. 

رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران توضیح داد: قانون به ما تکلیف کرده باید به این افراد پروانه وکالت بدهیم. این از آن جاهایی است که از نظر ما درست نیست، افراد بدون آزمون وکالت پروانه بگیرند. 

شهبازی‌نیا افزود: ما سختگیرانه عمل می‌کنیم، یعنی به تعدادی که کارشان مرتبط نباشد یا سوءسابقه‌ای در طول خدمت داشته باشند سعی می‌کنیم پروانه ندهیم، اما متأسفانه اینها می‌روند حکم می‌گیرند و ما هم ملزم به دادن پروانه به این افراد می‌شویم. 

انتهای پیام

  • منبع
  • فارس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید