امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۵ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 285255
۱۸۵
۱
۰
نسخه چاپی

نقشه‌ گوگل برای دنیای باستان! نقشه تعاملی زمان سفر در روم باستان

 نقشه‌ گوگل برای دنیای باستان! نقشه تعاملی زمان سفر در روم باستان

چه با اتوبوس، قطار یا مترو، بسیاری از ما از رفت و آمد روزانه خود به اداره و شرکت می‌نالیم و از وقت تلف شده شکایت داریم.

اما دفعه بعد که از سفر خود شکایت می‌کنید، به رومیان باستان فکر کنید که زمان سفر آن‌ها به میزان قابل توجهی طولانی‌تر بود.

امپراتوری روم در بزرگ‌ترین حالت خود، در بیشتر اروپا و فراتر از آن امتداد داشت و مساحت خیره‌کننده ۲۷۵۰۰۰۰ کیلومتر مربع را پوشش می‌داد.

برای نشان دادن این وسعت، مورخان نقشه‌ای تعاملی ایجاد کرده‌اند که به شما امکان می‌دهد امپراتوری روم را کاوش کنید و ببینید چقدر طول می‌کشید  و چه میزان هزینه داشت که سال ۲۰۰ پس از میلاد در این امپراتوری سفر کنید.

نقشه جهان روم توسط مورخان دانشگاه استنفورد ایجاد شده است و دارای ۶۳۲ مکان از جمله سکونتگاه‌های شهری و گذرگاه‌های کوهستانی است.

 نقشه‌ گوگل برای دنیای باستان! نقشه تعاملی زمان سفر در روم باستان

این نقشه نشان می‌دهد که هزینه سفر در جاده‌ها و دریا‌ها در سراسر امپراتوری روم در سال ۲۰۰ پس از میلاد چقدر بوده است و مسیر را بر اساس فصل یا شیوه حمل و نقل انتخاب شده محاسبه می‌کند.

برای مثال، سفر از Londinium به شهر روم در ماه ژوئیه ۲۱ روز طول می‌کشد و برای آن می‌بایست ۲۶۴۳ کیلومتر، طی می‌شد.

قیمت‌ها بر حسب واحد پول دناری برای هر مسافر ۱۰۳۱.۲۳ بود. دناریوس یک سکه کوچک نقره‌ای بود که رومی‌ها از آن استفاده می‌کردند. نام آن منشا چندین کلمه مدرن مانند نام واحد پول دینار و اسم رایج ایتالیایی پول، دنارو است. (یک کارگر غیر ماهر برای یک روز در آن روزگاران یک دینار دریافت می‌کرد.)

در این نقشه می‌توانید سفر با پای پیاده، اسب، گاری رانده شده با نیروی گاو، باربر و یا طی یک راهپیمایی سریع نظامی را انتخاب کنید.

نقطه شروع و پایان مسیر‌ها را می‌توان با استفاده از منو‌های کشویی انتخاب کرد و کاربران حتی می‌توانند انتخاب کنند که در چه فصلی سفر می‌کنند.

ویژگی دیگر این است، که شما به عنوان یک مسافر این تونل زمان، می‌توانید بین سریع‌ترین، ارزان‌ترین و کوتاه‌ترین مسیر‌ها و اینکه آیا می‌خواهند از طریق جاده‌ها، رودخانه‌ها، نوار ساحلی یا دریا‌های آزاد حرکت کنید، انتخاب کنید.

پس از انتخاب همه گزینه‌ها، دکمه محاسبه مسیر نتایج را نشان می‌دهد.

این‌ها به صورت متن در گوشه سمت چپ پایین، نمودار طول و عرض جغرافیایی در امتداد پایین، و مسیر گره در بالای نقشه ظاهر می‌شوند. گزینه‌های نمایش در گوشه بالا سمت راست به کاربران اجازه می‌دهد جزئیات زمین، سایت‌ها، نام‌ها، مسیر‌ها و مناطق را حذف یا نمایش دهند.

این نقشه در مورد سفر دریایی، نقشه شرایط باد ماهانه را شبیه‌سازی می‌کند و جریان‌های قوی و ارتفاع موج را در نظر می‌گیرد.

شبکه دریایی این مدل از ۱۰۲۶ مسیر دریایی تشکیل شده که ۵۱۳ مکان را به هم متصل می‌کند. همه جزئیات از منابع تاریخی گرفته شده.

این نقشه توسط تیمی به رهبری الیجا میکس ساخته شد. این گروه شامل جغرافیدان و توسعه‌دهنده وب، کارل گروسنر و نومی آلوارز بود.

  • منبع
  • یک پزشک

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید