امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 267832
۶۶۲
۱
۰
نسخه چاپی
رشیده طلیب

نماینده مسلمان مجلس نمایندگان آمریکا در لباس زنان فلسطینی

«رشیده طلیب» نماینده مسلمان منتخب مجلس نمایندگان آمریکا گفت که در مراسم سوگند در کنگره که قرار است ماه آینده برگزار شود، با لباس مخصوص زنان فلسطینی حاضر می شود

نماینده مسلمان مجلس نمایندگان آمریکا در لباس زنان فلسطینی
 

حقوق نیوز - رشیده طلیب نماینده مسلمان منتخب مجلس نمایندگان آمریکا گفت که در مراسم سوگند در کنگره که قرار است ماه آینده برگزار شود، با لباس مخصوص زنان فلسطینی حاضر می شود.

به گزارش روز شنبه شبکه خبری سی ان ان، این نماینده دمکرات از ایالت میشیگان آمریکا روز جمعه در رسانه اجتماعی اینستاگرام اعلام کرد که قصد دارد در این مراسم «عبابیه» (لباس بلند مخصوص زنان عرب) بپوشد.
طلیب دختر یک مهاجر فلسطینی از روستای «بیت عور الفوقا در کرانه باختری است. 
وی جایگزین نماینده دمکرات سابق «جان کانیِرز» می شود که سال گذشته در بحبوحه اتهامات سوء رفتار جنسی استعفا داد. 
این نماینده زن مسلمان، منتقد سیاست های «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا است و دو سال پیش به دلیل اخلال در سخنرانی ترامپ در دیترویت بازداشت شد. 
وی یکی از دو زن مسلمان خواهد بود که برای اولین بار به کنگره جدید آمریکا که از اوایل سال آینده رسما کار خود را آغاز می کند،راه می یابد. 
«ایلهان عمر» دیگر نماینده زن مسلمان دمکرات از ایالت مینه سوتا، نخستین قانونگذار آمریکایی است که از حجاب سر استفاده می کند. 
«کیت الیسون» نماینده دمکرات از مینه سوتا و «آندری کارسون» دمکرات از ایالت ایندیانا دو مرد مسلمانِ دیگر کنگره آمریکا هستند که از قبل در این نهاد فعالیت می کردند. 
الیسون به دنبال انتخاب شدن به عنون دادستان مینه سوتا، در پایان ماه جاری میلادی کنگره را ترک می کند.
 رشیده طلیب پیشتر در مصاحبه با نشریه آمریکایی هیل، ترامپ را به نژادپرستی متهم کرد و گفت: نژاد پرستی در سیاست ها و صحبت های ترامپ دیده می شود و واقعیت این است که او همچنان رئیس جمهور ما است.
شبکه خبری سی ان ان در واکنش به ورود طلیب به کنگره آمریکا در گزارشی نوشت، ورود طلیب به کنگره بازتاب اقدامات اسلام ستیزانه و ضد مهاجرتی دولت ترامپ است.

انتهای پیام

  • منبع
  • ایرنا

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید