امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 275104
۲۸۶
۱
۰
نسخه چاپی

نمایندگان مجلس به دو فوریت لایحه شوراهای حل اختلاف رای دادند

نمایندگان مجلس به دو فوریت لایحه شوراهای حل اختلاف رای دادند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دو فوریت لایحه شوراهای حل اختلاف رای دادند.

به گزارش ایسنا، دوفوریت لایحه شوراهای حل اختلاف در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) در دستور کار نمایندگان قرار گرفت.

در جریان بررسی دو فوریت این لایحه احد آزادی‌خواه در تذکری مستند به ماده ۱۶۱ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این طرح از ضروریات است و همه همکاران با آن موافق هستند اما مسیر پیش‌رو خلاف آیین‌نامه است زیرا مجلس شورای اسلامی هفته آینده جلسه علنی ندارد و نمایندگان برای سرکشی به حوزه‌ انتخابیه خود می‌روند، لذا تصویب دو فوریت عملا معنایی ندارد.

وی ادامه داد: می‌توانید دو فوریت این لایحه را روز یکشنبه ۲۱ دی‌ماه در دستور کار قرار دهید که مراحل بعدی بلافاصله در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گیرد.

در همین رابطه محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی گفت: در آیین‌نامه رسیدگی به طرح‌ها و لوایح دو فوریتی، سه روز کاری بعد از تصویب پیش‌بینی شده طبیعتا وقتی مجلس تعطیل است روز کاری نیست. لذا از وقتی ما تشکیل جلسه بدهیم سه روز کاری را لحاظ خواهیم کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی همچنین اظهار کرد که دو فوریت لایحه شوراهای حل اختلاف از ۲۵ آذرماه در سامانه قرار داشته و در دسترس نمایندگان بوده است.

در ادامه دو فوریت لایحه شوراهای حل اختلاف به رای مجلس شورای اسلامی گذاشته شد که نمایندگان با آن موافقت کردند.

در ادامه احمد امیرآبادی عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی از نمایندگان خواست ظرف ۲۰ ساعت پیشنهادات خود را در مورد این لایحه به کمیسیون قضایی ارائه کنند.

لایحه شوراهای حل اختلاف با توجه به اتمام مهلت قانون شوراهای حل اختلاف و ضرورت دائمی کردن آن به مجلس شورای اسلامی ارائه شده است.

انتهای پیام

  • منبع
  • ایسنا

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید