امروز: سه شنبه, ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۳ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۳ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 278549
۱۴۷۷
۱
۰
نسخه چاپی

نوجوانان و سبک زندگی | رایج ترین عادت های بد جوانان ما

همه جوانان در سطوح مختلف نیاز به نوعی کمک دارند. چیزهای زیادی برای یادگیری وجود دارد و زمان کمی برای انجام این کار وجود دارد! (منظور ما فقط یادگیری در مدرسه نیست. منظور ما یادگیری در زندگی نیز است.)

نوجوانان و سبک زندگی | رایج ترین عادت های بد جوانان ما

نوجوانان و سبک زندگی

جوانان امروزی ما هم ویژگیهای فوق العاده ای دارند و هم در مواردی فاقد برخی از ویژگی ها هستند.

این عصر دارای پیشرفت ادراکات و احساساتی است که در قرون گذشته وجود نداشتند و بنابراین ما باید به طور قابل قبولی بهترین آنها را به به دست آوریم.

اگر کلمه سبک زندگی را در فرهنگ لغت جستجو کنید ، تعریفی مانند این را پیدا خواهید کرد…

نگرش ها، تصمیمات، رفتارها و عادات که با هم شیوه زندگی یک فرد را شکل می دهند.

می بینید. این نگرش ها، تصمیمات، رفتارها و عادات شما هستند که در نهایت تجربه شما را از زندگی ایجاد می کنند. اگر کنترل این موارد را در دست بگیرید، کنترل زندگی خود و میزان موفقیت و شادی را که تجربه می کنید در دست خواهید گرفت.

جوانان کنونی نمی فهمند کجا اشتباه می کنند. تفکر آنها خودآگاه، دوچرخه، ماشین، وسایل و زندگی شبانه است. آن ها همیشه در اتاق خود با تلفن و لپ تاپ گیر کرده اند.

 آنها برای ما ارزشمند هستند، اما ما باید عادات بد آنها را تغییر دهیم.

عصر جدید مجهز به دستگاه های جدید، تلفن های همراه و برنامه هایی برای تنظیم زندگی روزمره آنها است.  برای آنها طبیعی است که همه چیز را با عجله مرتب کنند و ماندن در تماس با دوستان در حال حاضر بخشی از برنامه روزانه آنها است.

همه جوانان در سطوح مختلف نیاز به نوعی کمک دارند. چیزهای زیادی برای یادگیری وجود دارد و زمان کمی برای انجام این کار وجود دارد! (منظور ما فقط یادگیری در مدرسه نیست. منظور ما یادگیری در زندگی نیز است.)

از سنین 13 تا 19 سالگی ما در تلاش هستیم تا خودمان را بهتر کنیم و در مواردی که برای ما اهمیت دارد بهتر شویم. ما می خواهیم بسیار سرگرم شویم و از آزادی بی دغدغه خود لذت ببریم، اما همچنین می خواهیم برای فصل بعدی زندگی خود آماده شویم.

ما دیگر بچه های کوچکی نیستیم، اما بزرگسالان کاملاً مستقل هم نیستیم. به نظر می رسد این تعادل مداوم بین لذت بردن از جوانی و آماده شدن برای زندگی بزرگسالان وجود دارد.

بسیاری از ما برای به دست آوردن این تعادل تلاش می کنیم. برخی از ما آنقدر زمان خود را صرف جستجوی راه هایی برای پیشرفت می کنیم که فراموش می کنیم از آنچه که از دوران جوانی خود باقی مانده لذت ببریم. در حالی که برخی از ما آنقدر بر لذت بردن تمرکز کرده اند که فرصت های ارزشمندی را برای پیشرفت از دست می دهیم.

در دنیای امروز خواسته های نوجوانان به سرعت افزایش می یابد و فشارها تشدید می شود. این فشارها از همه جا می آید- خانه، مدرسه، دوستان، تیم ها، باشگاه ها، گروه ها، کارفرمایان، رسانه های اجتماعی، افراد مشهور، سیاستمداران- شما نامش را بگذارید، انتظارات بی وقفه می بارد.

در عین حال  نوجوانان ممکن است دارای برخی ملاحظات شرورانه و ویژگیهای اخلاقی منفی باشد که باید از شخصیت آنها حذف شود.

سطوح تکان دهنده ای از ضعف تحصیلی در دبیرستان، اختلالات خوردن، خودآزاری، چاقی، مسائل مربوط به عصبانیت، سوء مصرف مواد مخدر و الکل، بیکاری، افسردگی و خودکشی در بین جوانان وجود دارد.

از بین بردن این نکات منفی بدون یادآوری ویژگی های بزرگی که نوجوان دارد، قابل تصور نیست.

نوجوانان و سبک زندگی | رایج ترین عادت های بد جوانان ما

رایج ترین عادت های بد جوانان ما

1- عشق تلفن

هر کجا که می روی، خواهید دید که نوجوان به تلفن خود چسبیده است. در دختران و پسران هر دو نیز بسیار رایج است.

به احتمال زیاد هنگام کردن به هر شکلی، آنها را در حال ارسال پیامک یا تماس خواهید دید. نسل جوان همه عادت های بد را از فناوری پذیرفته است.

2- خوردن غذاهای بی ارزش

غذای بی ارزش ناسالم ترین غذا است. با این حال، آنها اهمیتی نمی دهند و همیشه ترجیح می دهند، پیتزا، برگر و غیره بخورند. شما به سختی آنها را در ورزشگاه خواهید دید.

3- همیشه در حال معاشرت هستند

بیرون رفتن با دوستان و مهمانی تبدیل به شیک ترین مد برای آنها شده است. آنها می خواهند بین دوستان خودنمایی کنند. اسراف در مهمانی های شبانه امری رایج است.

4- معتاد به الکل یا گُل

آنها الکل را بیشتر از آب ترجیح می دهند. به همین دلیل است که سلامت آنها رو به وخامت است. بیشتر مشکلات بهداشتی در نسل امروز به دلیل اعتیاد به علف یا گُل و الکل است.

5- روابط متعدد

بودن در یک رابطه بسیار رایج است. با این حال آنها خیلی سریع بعد از جدایی وارد رابطه جدیدی می شوند. آنها معتقدند که باید در رابطه باشند.

6- عدم مدیریت مالی

آنها هزینه ها را چک و متعادل نمی کنند. والدین به همان اندازه مسئول این امر هستند. آنها گاهی اوقات بی دلیل به فرزند خود لطف می کردند.

نوجوانان و سبک زندگی | رایج ترین عادت های بد جوانان ما

سبک زندگی سالم در نوجوانی

مکرر ورزش کنید

نوجوانان باید حداقل یک ساعت به طور مداوم فعالیت بدنی داشته باشند.

روال تغذیه سالم

تغذیه مناسب بخش مهمی از پیشرفت شما است. مقدار زیادی غذای برگ دار، غلات کامل، مجموعه ای از مواد مغذی پروتئینی و محصولات لبنی کم چرب بخورید.

وزن سالم داشته باشید

کودکان و نوجوانان چاق در بزرگسالی دارای اضافه وزن هستند. آنها به طور مشابه در معرض خطر بیشتری برای سایر بیماریهای ماندگار، ناراحتی و آزار و اذیت هستند.

استراحت به اندازه کافی دریافت کنید

اکثر جوانان هر شب به 8 یا 9 ساعت استراحت نیاز دارند. در حالت معمولی این مدت 7 ساعت است. استراحت به شدت بر تمرکز و عملکرد خوب شما در مدرسه تأثیر می گذارد.

از واکسیناسیون آگاه باشید

هر سال یک تزریق سرماخوردگی انجام دهید. در صورتی که واکسیناسیون HPV را انجام نداده اید، اطلاعاتی در مورد آن دریافت کنید. این می تواند شما را از ابتلا به HPV و انواع بیماری ها از جمله رشد بدخیم دهانه رحم باز دارد.

مسواک بزنید و دندان های خود را تمیز کنید

این را به یک عادت تبدیل کنید و مشکلات مربوط به دندان و لثه را در بزرگسالی متوقف کنید.

از کرم ضد آفتاب استفاده کنید

تنها یک آفتاب سوختگی وحشتناک در دوران کودکی یا نوجوانی خطر ابتلا به بیماری های پوستی را در بزرگسالی افزایش می دهد.

سعی کنید با موسیقی پر سر و صدا عادت نکنید. این می تواند به شنوایی شما آسیب برساند.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید