امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۵ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 280286
۱۰۰۶
۱
۰
نسخه چاپی

نکاتی برای مبارزه با تنهایی

نکاتی برای مبارزه با تنهایی

ممکن است موارد زیادی وجود داشته باشد که تنهایی ممکن است به وجود بیاید، که ممکن است به دلیل موقعیت های خارج از کنترل شما باشد.

این امکان وجود دارد که نقل مکان به یک مکان جدید یا گذراندن یک تغییر مهم زندگی مانند طلاق، به احساس انزوا و تنهایی کمک کند. وقوع هر رویدادی که دارای پتانسیل تأثیر نامطلوب بر روابط اجتماعی شما باشد ممکن است باعث شود این احساسات را تجربه کنید.

تنهایی یک بیماری همه گیر آمریکایی است که در طول روزهای طولانی اضطراب برانگیز همه گیری COVID-19 بدتر شده است. مطالعه‌ای که در سال 2019 توسط یک بیمه‌گر عمده مراقبت‌های بهداشتی انجام شد، نشان داد که 61 درصد از بزرگسالان آمریکایی احساس تنهایی می‌کنند، در حالی که یک چهارم از افراد مورد بررسی گفتند که احساس می‌کنند سلامت روانشان ضعیف است - و این قبل از همه‌گیری بود.

یک مطالعه جدیدتر که در اواخر سال 2020 انجام شد، نشان داد که بیش از 60 درصد از افراد 18 تا 25 ساله گزارش داده اند که «بیشتر یا تمام اوقات» تنها هستند و یک سوم از کل بزرگسالان احساس تنهایی شدید یا جدی دارند.

مبارزه با تنهایی مستلزم درک عواملی است که باعث ایجاد و حفظ آن شده است. ممکن است متوجه شوید که تعاملات منظم زیادی با دیگران دارید، اما این تعاملات برای شما معنای کمی دارد. در این صورت، شما به دنبال ارتباطات معنادارتر با دیگران هستید.

ممکن است متوجه شوید که بودن در کنار دیگران هم مطلوب و در عین حال اضطراب آور است، یا اینکه انرژی عاطفی برای جستجوی ارتباطات ندارید، در این صورت ممکن است با اختلال اضطراب اجتماعی، اختلال دوقطبی یا افسردگی دست و پنجه نرم کنید.

اگرچه بسیاری از افراد بدون هیچ گونه اختلال روانی از تنهایی رنج می برند، برخی از اختلالات به طور خاص مستعد ایجاد تنهایی هستند. به عنوان مثال، اختلال اضطراب اجتماعی یک وضعیت روانی مزمن است که در مواجهه با افراد دیگر باعث ترس، نگرانی و ناراحتی زیادی می شود. افراد مبتلا به اختلال اضطراب اجتماعی در صورت امکان از قرار گرفتن در کنار افراد دیگر اجتناب می کنند، نه به دلیل بیزاری از دیگران، بلکه به دلیل ترس شدید از قضاوت شدید دیگران. این منجر به تنهایی شدید می شود.

خبر خوب این است که اختلال اضطراب اجتماعی با روان درمانی قابل درمان است و به مداخلات به خوبی پاسخ می دهد.

مردم همچنین تنهایی وجودی را تحمل می کنند، احساس عمیقی از زندگی که هیچ معنایی ندارد. با نکات زیر می توان با تنهایی اجتماعی و وجودی مبارزه کرد.

نکاتی برای مبارزه با تنهایی

شبکه ای از اتصال بسازید. ما می‌توانیم با ایجاد ارتباط با دیگران، معنای زندگی خود و همچنین ارتباطات قوی‌تری با افراد دیگر پیدا کنیم. دستیابی به دیگران ممکن است سخت باشد. همه ما از طرد شدن می ترسیم. با این حال، دل به خرج دهید و برخی از فعالیت ها و منابع زیر را برای کمک به ایجاد ارتباطات جدید امتحان کنید.

به یک باشگاه محلی بپیوندید. در مورد علایق خود فکر کنید، سپس بررسی کنید که آیا گروه های محلی یا ملاقات هایی وجود دارد که به یک (یا چند) از آن علایق اختصاص یافته است. اگر بدانید که همه سرگرمی یا علاقه یکسانی دارند، تعامل با افراد دیگر آسانتر است.

داوطلب شوید. جوامع همیشه به کمک نیاز دارند. دلایلی را در نظر بگیرید که برای شما مهم هستند و دریابید که آیا سازمان‌های داوطلب محلی وجود دارند که به آن هدف اختصاص داده شده‌اند یا خیر. چند نمونه شامل کتابخانه‌ها، پناهگاه‌های حیوانات، خانه‌های سالمندان، مؤسسات خیریه و پناهگاه‌های بی‌خانمان‌ها می‌شود. فعالیت سیاسی حوزه دیگری است که همیشه مشتاق داوطلبان است

یک کلاس بردارید. کلاس می تواند راهی عالی برای ملاقات با مردم باشد. این می تواند هر چیزی از یوگا گرفته تا یادگیری نحوه کدنویسی باشد.

زمان خود را ساختار دهید. داشتن یک برنامه زمانی می‌تواند به شما کمک کند تا مطمئن شوید که هیچ‌وقت برای انجام کاری بی‌هدف نیستید. زمانی که وقت آزاد زیادی در اختیار داریم، معمولاً تنهایی یک مشکل است.

مصرف رسانه های اجتماعی خود را محدود کنید. رسانه های اجتماعی می توانند سرگرم کننده باشند، اما همچنین می توانند افسرده کننده باشند. در واقع، شواهد محکمی وجود دارد که نشان می دهد استفاده زیاد از رسانه های اجتماعی افراد را تنهاتر می کند. مردم تصاویری از خود در حال تفریح، بهترین زندگی خود را منتشر می کنند، در حالی که در واقعیت ممکن است اینطور نباشد. همه ما تمایل داریم که زندگی خود را با زندگی دیگران مقایسه کنیم و این راهی سریع برای افسرده شدن است.

مراقب خودتان باشید

ورزش. ورزش برای سلامت روان بهتر به معنای دویدن روزانه یک ماراتن نیست. شما فقط به مقدار کافی نیاز دارید تا باعث ترشح اندورفین در مغزتان شود، که باعث ایجاد حس آرامش ذهنی، رفاه و شادی می شود. یک پیاده روی سریع هر روز می تواند دنیای متفاوتی را ایجاد کند. با پنج دقیقه شروع کنید و تا بیست دقیقه در روز، پنج بار در هفته کار کنید.

عاقلانه بخورید. رژیم غذایی پر از غذاهای بسیار فرآوری شده، قندی و کربوهیدراتی باعث افزایش وزن می شود و همچنین التهاب را در سراسر بدن افزایش می دهد. غذاهای کامل و فرآوری نشده را به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا به بهبود سلامت عاطفی خود کمک کنید.

خوابی سالم داشته باشید. داشتن مقدار مناسب خواب آرام برای بقا به اندازه غذای سالم حیاتی است. یادگیری رعایت بهداشت خواب خوب گام بزرگی برای داشتن بهترین خواب زندگی شما است. چند ساعت قبل از خواب مصرف کافئین و شکر خود را قطع کنید و یک ساعت قبل از خواب، قرار گرفتن در معرض دستگاه های دستی را محدود کنید، زیرا نور آبی می تواند بیداری را افزایش دهد.

با خودتان مهربان باشید. فراموش نکنید که با خودتان مهربان باشید. تنهایی منبع بزرگ استرس برای ده ها میلیون نفر است، بنابراین شما هرگز نیازی به احساس تنهایی ندارید. با برداشتن گام هایی در جهت ایجاد روابط جدید و بهتر و همچنین تقویت روابط فعلی، می توانید از تنهایی خود بکاهید و دوباره احساس ارتباط با دیگران کنید.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید