امروز: چهارشنبه, ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۴ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۴ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 265788
۶۳۹
۱
۰
نسخه چاپی
سعید لیلاز

همه مسایل ایران، حتی بحرانهای زیست محیطی مانند آب، چاره دارد

سعید لیلاز همه مسایل ایران حتی بحران آب را دارای چاره دانست.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دومین نشست از سلسله نشست های «رسانه، افکار عمومی و بازنمایی رویداد» که با حضور علی سرزعیم معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی،  سید محمد صادق الحسنی، اقتصاددان، شهاب الدین طباطبایی، روزنامه نگار و جمعی از فعالان حوزه رسانه ای برگزار شد، لیلاز گفت: همه مسایل ایران، حتی بحرانهای زیست محیطی مانند آب، چاره دارد. یکی چاره اش پول است، یکی فناوری و.... ولی در مجموع مدیریت می خواهد و مدیریت باید بخواهد بحران را حل کند. وی افزود: آینده این بحرانها بزرگ است ولی هیچ یک غیرقابل حل نیست، بلکه بستگی به مدیریت ما دارد. همه بحرانها قابل حل است و چیزی تقصیر مردم نیست.

این اقتصاد دان بحران جامعه امروز را ناشی از اهمیت ندادن به صداقت و آرمانگرایی و از خودگذشتگی ملت ایران دانست و با یادآوری صحبت های محمد علی رجایی در زمان جنگ، او را یکی از صادق ترین مسئولان انقلاب اسلامی خواند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر در ایران، ذهن از ماده جلو زده است خاطر نشان کرد: به لحاظ مادی در تمام 5 سال گذشته در تمام حوزه های عینی اقتصاد کلان و توزیع درآمد در حال پیشرفت بودیم. 
لیلاز افزود:در پایان سال 96 نسبت به سال 90 تولید ناخالص حدود 15 درصد افزایش یافته است. در این 15 درصد، حداقل دستمزد طبقه کارگر 30 درصد افزایش یافته است. بنابراین یک قطار در حال بهبود است و در طول این قطار، دستمزد طبقه کارگر با سرعت بیشتری افزایش یافته است.
این استاد دانشگاه تصریح کرد: در این شرایط روبه بهبود، جو ناامیدی و یاس مردم را فراگرفته است. سرعت بهبود معیشت از سرعت مطالبات و انتظارات مردم کمتر بوده است و ما با وجود دستاوردهایمان هنوز خیلی کار داریم.
گفتنی است این سلسله نشست ها توسط مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با همکاری شورای اطلاع رسانی دولت و انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات برگزار می شود.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید