امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 280066
۴۹۹
۱
۰
نسخه چاپی

هنگام بازدید از کاخ اوبا در بنین نباید هیچ یک از اینها را انجام دهید

هنگام بازدید از کاخ اوبا در بنین نباید هیچ یک از اینها را انجام دهید

کاخ سلطنتی اوبا بنین یک مکان مقدس است، بنابراین هنگام بازدید از کاخ اوباس نباید هیچ یک از این موارد را انجام دهید.

کاخ سلطنتی اوبای بنین معتبرترین مکان در بنین و یکی از برترین مکان‌هایی است که در شهر بنین، ایالت ادو می‌توانید ببینید. این یکی از معروف ترین خانه های سلطنتی در کل آفریقا است. این کاخ است که توسط اوبا اودو (Oba Ewedo )(1255 پس از میلاد - 1280 بعد از میلاد) ساخته شده است، در قلب شهر باستانی بنین واقع شده است.

پس از جنگ 1897 که طی آن توسط بریتانیا ویران شد، توسط اوبا اوکا دوم (Oba Eweka II) بازسازی شد. این کاخ در سال 1999 در فهرست میراث یونسکو ثبت شد به عنوان یک مکان مقدس دیده می شود، بنابراین بایدها و نبایدهای خود را دارد - از جمله عدم پوشیدن لباس سیاه، بدون سوت زدن، عدم اشاره به اوبا یا روسای او و غیره.

1. سوت زدن

سوت زدن به عنوان راهی برای فانی ها برای بیدار کردن مردگان تلقی می شود، بنابراین در کاخ اوبا که خدایان زیادی در آن حضور دارند، سوت زدن به عنوان یک عمل بی ادبانه در شهر بنین، به ویژه در کاخ شناخته می شود.

2. اشاره کردن

اشاره کردن مقدس تلقی می شود، عملی با معنویت عمیق برای برکت و نفرین اما اشاره کردن به اوبا یا روسای اش در کاخ اوبا مجاز نیست و جرم قابل مجازات است.

3. استفاده از چتر

در طول جشنواره ها، صرف نظر از آب و هوا، فقط اوبای بنین مجاز به استفاده از چتر است.

4. پوشیدن مشکی

هرکسی که لباس مشکی بپوشد اجازه ورود به کاخ را ندارد زیرا رنگ سیاه به عنوان نمادی برای عزاداری در نظر گرفته می شود. این یک تابو برای اوبا است که چشم اش را به رنگ سیاه بیندازد.

5. حمل میوه خرما

رنگ قرمز در نزدیکی کاخ اوبا اصلا مجاز نیست. از این رو، هسته خرما به شکل میوه اش که به سرخی خون است، وقتی در اطراف یا در کاخ اوبا دیده می شود، فال بد محسوب می شود.

6. سگ

سگ ها وارد قصر اوبا نمی شوند اگر نه می میرند. این به این دلیل است که پس از لغو قربانی انسان در پادشاهی بین، سگ‌ها جایگزین انسان‌ها به عنوان هدیه به خدایان شدند.

7. بازدیدکنندگان مرد

تنها مردانی که اجازه ورود به حرمسرا را دارند که ملکه و سایر زنان اوبا در آن زندگی می کنند، مردانی هستند که خون سلطنتی دارند، یعنی فرزندان پسر خانواده سلطنتی. از این رو بازدیدکنندگان مرد ممنوع هستند.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید