امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 273793
۳۰۶
۱
۰
نسخه چاپی
مدیرکل مشارکت‌های مدنی و سرمایه اجتماعی قوه قضاییه

هویت کسانی که برای معرفی مفاسد اقتصادی با قوه قضاییه همکاری می‌کنند ناشناس باقی می‌ماند

مدیرکل مشارکت‌های مدنی و سرمایه اجتماعی قوه قضاییه تاکید کرد که هویت سوت‌زنان و کسانی که نسبت به معرفی مفاسد اقتصادی و اداری با قوه قضاییه همکاری می‌کنند ناشناس باقی می‌ماند و از آنان حمایت می‌شود
هویت کسانی که برای معرفی مفاسد اقتصادی با قوه قضاییه همکاری می‌کنند ناشناس باقی می‌ماند
احمد هنری شعبانی(مدیرکل مشارکت‌های مدنی و سرمایه اجتماعی قوه قضاییه)

مدیرکل مشارکت‌های مدنی و سرمایه اجتماعی قوه قضاییه تاکید کرد که هویت سوت‌زنان و کسانی که نسبت به معرفی مفاسد اقتصادی و اداری با قوه قضاییه همکاری می‌کنند ناشناس باقی می‌ماند و از آنان حمایت می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از معاونت اجتماعی قوه قضاییه، احمد هنری شعبانی در گفت‌وگو با برنامه خط خوردگی رادیو گفتگو با بیان این‌که هویت سوت زنان و کسانی که نسبت به معرفی مفاسد اقتصادی و اداری با قوه قضاییه همکاری می کنند ناشناس باقی می‌ماند و از آنان حمایت می شود گفت: زمانی که آیت الله رییسی به سمت ریاست قوه قضاییه منصوب شدند یکی از برنامه‌های اصلی ایشان مبارزه با فساد بود و سامانه جامع ارتباط مردمی یا سجام نیز به همین منظور در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه‌قضاییه راه اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه اعتقاد قلبی ریاست قوه قضاییه این است که برخی از وظایف ذاتی و حاکمیتی قوه قضاییه را با ظرفیت‌ها و سرمایه‌های مردمی انجام دهیم گفت: این سامانه قابلیت بهره‌برداری از کلیه ظرفیت‌های مردمی را داراست و پیش بینی شده در چهار سطح گزارش‌های مردمی یا همان سوت زنان را به صورت گمنام دریافت و پیگیری کند.

مدیرکل مشارکت های مدنی و سرمایه اجتماعی قوه قضاییه اظهار کرد: در این سامانه افراد می توانند به صورت گروهی یا همان هسته‌ای و یا به صورت انفرادی عضو شوند و پس از اعلام گزارش کد دریافت کنند وتمامی مراحل رسیدگی به گزارش واصله را مشاهده کنند.

هنری افزود: ریاست محترم قوه قضاییه و دکتر الفت ،معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم، اعلام کرده‌اند که از این افراد حمایت‌های قانونی انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: معاونان پیشگیری از وقوع جرم سراسر کشور به این گزارش‌ها دسترسی دارند و پس از صحت‌سنجی گزارش‌های دریافتی آن‌ها را برای رسیدگی به مراجع ذی‌صلاح و دادستان‌ها ارسال می‌کنند.

هنری با اعلام اینکه اطلاعات گزارش‌دهندگان محرمانه است گفت: حتی همکاران مجموعه داخلی قوه قضاییه به اطلاعات شخص گزارش‌دهنده دسترسی ندارند.

وی در پایان گفت: هم اکنون 150 هزار دیده‌بان پیشگیری عضو سامانه جامع ارتباط مردمی هستند و گزارش‌های دریافتی را پس از بررسی و تایید و بصورت برخط برای مراجع مسوول از جمله دادستان‌های کل کشور ارسال می‌کنند.

انتهای پیام

  • منبع
  • ایسنا

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید