امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۵ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 285222
۱۷۱
۱
۰
نسخه چاپی

و سرانجام اپل هدست واقعیت افزوده Vision Pro جدید ۳۴۹۹ دلاری خود را معرفی کرد

 و سرانجام اپل هدست واقعیت افزوده Vision Pro جدید ۳۴۹۹ دلاری خود را معرفی کرد

اپل یک هدست واقعیت افزوده به نام Apple Vision Pro را معرفی کرده که “به طور یکپارچه” دنیای واقعی و دیجیتال را با هم ترکیب می‌کند.

تیم کوک، مدیر عامل شرکت اپل در مورد این دستگاه که شبیه یک عینک اسکی به نظر می‌رسد، گفت: «این اولین محصول اپل است که شما از طریق آن نگاه می‌کنید و نه با آن!»

همانطور که شایعه شده است، ویژن پرو دارای یک بسته باتری جداگانه است و هم با چشم، هم حرکت دست و هم صدا کنترل می‌شود. قیمت آن ۳۴۹۹ دلار خواهد بود و اوایل سال آینده میلادی عرضه خواهد شد.

ویژن پرو عمدتاً به عنوان یک دستگاه واقعیت افزوده در نظر گرفته می‌شود، اما می‌تواند با استفاده از دکمه دیال آن بین واقعیت مجازی افزوده و کامل جابجا شد.

دستگاه بدون کنترلر است و کاربرش با نگاه کردن به ردیف‌هایی از آیکون‌هی برنامه‌ها می‌تواند بین آنها جابجا شود. کاربر برای انتخاب می‌تواند با حرکت چشمش تپ کند و برای پیمایش باز تپ کند و همچنین می‌توانید دستورات صوتی بدهید. علاوه بر این، هدست از لوازم جانبی بلوتوث پشتیبانی می‌کند و به شما امکان می‌دهد مک خود را برای استفاده به هدست متصل کنید.

دوربین‌های رو به پایین تعبیه شدن در ویژن پرو می‌توانند دست‌های شما را حتی اگر پایین روی بدن شما قرار گرفته باشند، ثبت کنند.

این هدست دارای یک قسمت جلو شیشه‌ای و یک قاب آلومینیومی است که شامل پنج سنسور، ۱۲ دوربین، نمایشگر و یک کامپیوتر است که ظاهراً با یک فن خنک می‌شود. ماسک و بند هدست با روکش پارچه‌ای و ماژولار ساخته شده‌اند و اپل می‌گوید که می‌توانند با اشکال مختلف صورت و اندازه‌های سر متناسب شود.

هدبند آجدار است و در پشت سر شما قرار می‌گیرد و می‌توانید اندازه‌ها و سبک‌های مختلف بند را تعویض کنید. زایس درج‌های نوری سفارشی ایجاد کرده است که به صورت مغناطیسی به لنز‌ها برای افرادی که از عینک استفاده می‌کنند متصل می‌شوند.

ویژن پرو دارای یک باتری خارجی است که تا دو ساعت دوام می‌آورد و می‌تواند از طریق یک “کابل بافته شده انعطاف‌پذیر” وصل شود، باتری را می‌توان در جیب قرار داد. اپل وعده داده است که صفحه نمایش به طور بی سابقه‌ای شفاف خواهد بود و می‌تواند ویدیو‌های ۴K را ارائه دهد.

این سیستم از یک پردازنده M2 استفاده می‌کند، اما شامل یک تراشه جدید به نام R1 نیز است.

به نقل از اپل، شما به چشم زدن ویژن پرو همچنین از اطرافیان خود جدا نیستید. این هدست چشمان شما را با سیستمی به نام EyeSight نمایش می‌دهد و اگر در حالت واقعیت مجازی کامل هستید، صفحه‌ای درخشان آن‌ها را مبهم می‌کند تا نشان دهد در دسترس نیستید. همچنین می‌تواند با اسکن چهره شما یک “شخصیت” دیجیتالی ایجاد می‌کند – اساساً یک آواتار فوق واقعی!

این دستگاه از ویدیوی عبوری استفاده می‌کند که به شما امکان می‌دهد دنیای واقعی را به صورت تمام رنگی ببینید، اما می‌تواند یک رشته پیام را هم سه‌بعدی کند و در درون دنیا واقعی نشان داد.

وقتی از راه دور با مردم صحبت می‌کنید، می‌توانید از صدای فضایی برای انجام کار‌هایی مانند مرتب کردن شرکت‌کنندگان در FaceTime به‌عنوان «کاشی‌های ویدیویی» در چت روم استفاده کنید.

پل همچنین محتوای تلویزیونی و Arcade را روی هدست تبلیغ می‌کند، از جمله محتوای ممتاز دیزنی را.

این هدست سال‌هاست که آزمای شده و طبق گزارش‌ها چندین بار بازتاولید شده و همچنین سال‌ها تولید آن به تاخیر افتاده است. ویژن پرو قرار است برجسته‌ترین تیم کوک بتا حالا باشد و اپل امیدوار است حتی اگر وارد بازاری شود که رشد نکرده، بتواند شاخص باشد.

رقیب اصلی ویژن پرو احتمالا متا خواهد بود که با هدست Quest 2 متمرکز بر بازی از موفقیت نسبی برخوردار بوده.

اپل visionOS، سیستم عامل هدست Vision Pro

اپل امشب visionOS را که  سیستم عاملی است  هدست جدید ویژن پرو را رونمایی کرد. اپل می‌گوید این سیستم عامل که از ابتدا برای محاسبات فضایی طراحی شده است.

این سیستم عامل بر روی نمایش عناصر دیجیتال در لایه‌ای روی دنیای واقعی متمرکز شده . ویدیوی اپل چیز‌های جدیدی مانند آیکون‌ها و پنجره‌ها را نشان می‌دهد که بر روی لایه فضا‌های دنیای واقعی شناور می‌شوند. اپل همچنین بر روی ردیابی چشم تکیه کرد. ا

به نظر می‌رسد اپل این سیستم عامل را تا حدی به عنوان یک دستگاه بهره وری تصور می‌کند. در یک نسخه نمایشی، شخصی نشان داده شد که به چیز‌هایی مانند پنجره سافاری، پیام‌ها و پنجره Apple Music نگاه می‌کند که همگی روی یک میز در دنیای واقعی معلق هستند. اپل همچنین صفحه کلیدی را نشان داد که در هوا معلق بود.

Vision Pro همچنین می‌تواند به مک شما متصل شود تا بتوانید صفحه نمایش مک خود را در هدست خود ببینید.

ظاهراً این یک دستگاه سرگرمی قدرتمند نیز خواهد بود. می‌توانید صفحه‌نمایش را به اندازه دلخواهتان بزرگ کنید (اپل این را با یک کلیپ سریال بنیاد نمایش داد)، و می‌توانید صفحه فیلم یا سریال را در پس‌زمینه‌های دیگر مانند محیط سینما ببینید.

همچنین می‌توانید فیلم‌های سه بعدی را در دستگاه تماشا کنید. دیزنی در حال کار بر روی محتوای این دستگاه است، که می‌تواند راهی اصلی برای استفاده مردم از آن برای تماشای نمایش‌ها و فیلم‌ها باشد/ مدیر عامل دیزنی، باب ایگر، در طول نمایش گفت، دیزنی پلاس از همان روز اول به بازار آمدن دستگاه در دسترس خواهد بود.

با ویژن پرو می‌توان گیم هم انجام داد و از کنترلر‌های بازی پشتیبانی می‌کند. اپل شخصی را نشان داد که از دستگاه با هدست PS5 DualSense استفاده می‌کند. اپل در جریان سخنرانی خود گفت که بیش از ۱۰۰ عنوان Apple Arcade در روز اول  در دسترس خواهند بود.

Vision Pro همچنین می‌تواند چشم‌های شما را در قسمت بیرونی هدست نمایش دهد – قابلیتی که اپل آن را «EyeSight» می‌نامد.

اپل گفت که این سیستم  عامل و هدست یک اپ استور کاملاً جدید خواهد داشت که در آن افراد می‌توانند برنامه‌های Vision Pro و برنامه‌های سازگار آیفون و آی پد را دانلود کنند.

راه‌اندازی یک سیستم عامل جدید یک لحظه بزرگ برای اپل -و برای توسعه‌دهندگان است. با رونمایی این هدست جدید توسط اپل،  مطمئناً شاهد هجوم توسعه‌دهندگانی خواهیم بود که برنامه‌هایی را ایجاد می‌کنند که سعی می‌کنند از پلتفرم جدید استفاده کنند.

گفته می‌شود، دیگر پلتفرم‌های واقعیت افزوده هنوز به حجم بحرانی یعنی آن عده کاربر مشتاق که باعث شوند سیستم عامل و وسیله به پیش بروند دست پیدا نکرده‌اند.

اپل تقریباً امیدوار است روزی سیستم‌عامل جدیدش تبدیل به یک چیزی پیشرو در سطح iOS شود. اکنون که این شرکت سرانجام توانایی‌های این پلتفرم را فاش کرده است، رقابت اپل و توسعه‌دهندگان برای تلاش برای ساختن چیز بزرگ بعدی در جریان است.

فکرهایی که من فعلا در مورد ویژن پرو می‌کنم:

موانع همگانی شدن نسخه اول ویژن پرو مشخص است:

۱- گران بودن: دیگر وارد این نمی‌شوم که به تومان این وسیله چقدر آب خواهد خورد!

۲- زمان لازم برای توسعه‌دهندگان برای آشنایی با آن و ارائه برنامه‌های متناسب

۳- تجربه تلویزیون‌های سه‌بعدی به نوعی در هدست‌های دیداری هوشمند هم تکرار شد. آیا کاربرانی که ویژن پروی گران را می‌خرند تبدیل به کاربر روزانه آن خواهند شد یا خیلی زود فراموشش خواهند کرد؟

۴- اما یک احتمال هم وجود دارد که همان طور که ما با هدفون‌ها دنیای شنوایی خود را به صورت نسبی از دیگران جدا می‌کنیم. ویژن پرو بتواند تبدیل به هدست دیداری شود و به تدریج کاربران برای دیدن فیلم و مرور عکس و کار با برخی گیم‌ها به طور مرتب از آن استفاده کنند.

۵- باتری خارجی یک مقدار محبوبیت وسیله را نزد من کم می‌کند. مشخص نیست چطور در فضای باز می‌توان از آن استفاده کرد.

۶- احتمال دارد با تلاش توسعه‌دهندگان شما حتی کاربردهای مثل مطالعه کتاب را هم بتوانید با آن انجام بدهید. هر چند که تجربه نشان داده وسیله نخست برای سرگرم‌سازی باید خاص شود و مورد پذیرش قرار بگیرد و بعد برای کاربردهای خاص.

۷- در کل به نظرم اپل نمی‌توانست یک سال دیگر منتظر تکامل بیشتر ویژه پرو بماند. آیا واقعا به کاربران کم به خاطر قیمت وسیله، اپل نمی‌ترسد وسیله‌اش تبدیل به چیزی مانند اپل لیزا شود و زود فراموش شود و چیزی که قرار است به عنوان میراث تیم کوک باقی بماند تبدیل به کابوس او شود؟!‍

هدست واقعیت افزوده Vision Pro

هدست واقعیت افزوده Vision Pro

هدست واقعیت افزوده Vision Pro

هدست واقعیت افزوده Vision Pro

هدست واقعیت افزوده Vision Pro

هدست واقعیت افزوده Vision Pro

هدست واقعیت افزوده Vision Pro

هدست واقعیت افزوده Vision Pro

هدست واقعیت افزوده Vision Pro

هدست واقعیت افزوده Vision Pro

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید