امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 275375
۳۹۲
۱
۰
نسخه چاپی

واکنش نعمت احمدی به توهین به رئیس جمهور در صدا و سیما

واکنش نعمت احمدی به توهین به رئیس جمهور در صدا و سیما

نعمت احمدی، حقوقدان و وکیل پایه یک دادگستری  در خصوص توهین به رئیس جمهور در رسانه ملی گفت: ببینید از زمان شکل گیری مجلس یازدهم خطی شروع شده است برای ناکارآمد نشان دادنِ دولت تا بتوانند شرایط را به گونه‌ای پیش بردند که انتخابات ۱۴۰۰ تحت الشعاع ناتوانی‌های دولت قرار گیرد و این موضوع مربوط به امروز و دیروز نیست.

او گفت: می‌توانیم حرف های آقای جهان بزرگی را به دو بخش تقسیم کنیم؛ اول اینکه می گوید مملکت رها شده و آقای روحانی به جای آنکه برود ببیند در مملکت چه خبر است، نشسته‌اند در خانه، قسمت دوم هم اینکه گفته‌اند رئیس‌جمهور نشسته در خانه و منقل پای منقل است!  به نظر من اتفاقا قسمت اول خیلی مهم تر است. ایشان به قدری به مسئله سطحی نگاه و فکر می‌کند که زمان شاه عباس کبیر است، که مسئولین لباس مبدل بپوشند و بروند ببینند در جامعه چه خبر است!

نعمت احمدی گفت: امروز رئیس‌جمهور می‌نشیند و یک کلیک می کند و از مسائل باخبر می‌شود. یعنی نوع نگاه این افراد به گونه‌ای است که آدم فکر می کند از مسائل و تکنولوژی روز دنیا فرسنگ ها فاصله دارند. همانطور که آقای احمدی نژاد هم سازمان برنامه و بودجه و بودجه نویسی را به هم زد. ایشان هم فکر می کرد برای انجام دادنِ کارها باید یک گونی پول به دست گرفت و حرکت کرد، مثل دوره خلفای بنی‌عباس! ما از این نگاه باید بترسیم.

او تصریح کرد: مهمان برنامه زاویه شبکه چهار سیما در بخش دوم سخنان خود گفته است که آقای رئیس جمهور تریاک می‌کشند. که به نسبت بخش اول صحبت هایش بار اتهامی کمتری دارد. یعنی اینکه در بخش اول صحبت هایش دولت را متهم به بی اطلاعی، کم کاری و مسائل دیگر می‌کنند، قوی‌تر است. اما همه به قسمت دوم توجه می‌کنند.

این حقوقدان در خصوص اینکه آیا جرمی صورت گرفته است  یا خیر، گفت:  بله، آقای جهان بزرگی گفته است چرخ دولت نمی چرخد و همه ناکارآمدی ‌های دولت ناشی از در خانه نشستن رئیس‌جمهور و تریاک کشیدن است! طبق اصل ۶۹۸ قانون مجازات اسلامی جرم نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی صورت گرفته است و از ۶ ماه تا دو سال حبس دارد.

او تأکید کرد: همه می‌گویند این آقا توهین کرده است اما نشر اکاذیب کرده است. ما می‌دانیم که وضع مملکت نابسامان است اما این را هم می‌دانیم که رئیس‌جمهور صرفا یک تدارکاتچی است. یعنی نقش رئیس‌جمهور در سر و سامان دادن به وضع کشور به میزان حدود اختیاراتش است. اینکه ۶۰ درصد بودجه و بخشی از وزارتخانه‌ها در اختیار رئیس جمهور نیست و خیلی کارهای دیگر در جاهای دیگر انجام می شود و او اطلاع ندارد، این موضوع را تصدیق می‌کند.

نعمت احمدی اظهار داشت: نابسامانی‌هایی که آقای جهان بزرگی از آن سخن گفتند، همه مسئولیتش بر عهده رئیس جمهور نیست، چرا باید بابت آن از رئیس جمهور سوال کنیم؟ باید از کسانی که این شرایط را به وجود آورده‌اند توضیح بخواهیم.

این وکیل دادگستری در خصوص اینکه آیا در چنین مسئله‌ای مدعی العموم باید ورود کند، گفت: من در اینجا اختلاف نظری با مدعی العموم دارم. ببینید جرایم جنبه عمومی و خصوصی دارند اما اتهامی که شما به رئیس‌جمهور می‌زنید با اتهامی که به منِ نعمت احمدی می زنید، متفاوت است. رئیس جمهور نماینده کشور و میلونها آدم است. اگر قرار باشد به دلخواه شکایت کند و یا یا شکایت نکند که درست نیست.

وی گفت: همانطور که رسیدیگی به اتهامات رئیس‌جمهور و وزرا قانون خاص دارد، باید شکایت کردن ها را هم جزو وظایف مدعی العموم بگذاریم. حالا اگر بگوییم جرم جنبه خصوصی دارد و اصلا رئیس‌جمهور نمی‌خواهد به این موضوع وارد شود و شکایت کند، آیا بر اساس اصل ۱۱۳ قانون اساسی شخص دوم مملکت را متهم به کم کاری و لاابالیگری کردن جرم نیست و جنبه عمومی ندارد؟!

نعمت احمدی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا چنین شکایتی به نتیجه می رسد یا خیر، گفت: در ایران هیچ شکایتی از مقامات بالادستی به نتیجه نمی رسد.

انتهای پیام

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید