امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 264854
۲۲۴۴
۱
۲
نسخه چاپی
علی اکبر رائفی پور

واکنش ها به اظهارات توهین آمیز رائفی پور درباره مهدوی کیا و کریم باقری

علی اکبر رائفی پور کسی که علی رغم سن کم و رشته تحصیلی‌اش (حسابداری)، دوست دارد در همه زمینه‌ها اعم از سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و... اظهار نظر کند؛ آن هم با ادبیاتی ناپسند

واکنش ها به اظهارات توهین آمیز رائفی پور درباره مهدوی کیا و کریم باقری


 

به گزارش حقوق نیوز روزنامه آفتاب یزد به انعکاس صحبت های علی اکبر رائفی پور درباره مهمدی مهدوی کیا و کریم باقری پرداخت و نوشت: یکی از این سلبریتی‌ها در حال تبلیغ خمیردندان است و دهانش را بسته. یعنی لب‌ها را می‌توان با آن شست. آن یکی در حال تبلیغ ماست و دوخ است؛ ماست و دوخ، با خ! در حال خندیدن است. گفتم خب جای این‌ها را عوض می‌کردید. خمیردندان را می‌دادی دست اون، ماست و دوغ را می‌دادی دست این! بابا این‌ها مشاور رسانه‌ای ندارند؟ این همه پول‌ها را می‌گیرند و پورشه سوار می‌شوند، ماهی دو میلیون تومان بده به یک نفر که بیاید مشاور رسانه‌ای‌ات بشود تا شرکت‌ها این طوری از شما استفاده نکنند. بعد این‌ها در حوزه‌های امنیت ملی کارشناس می‌شوند… برو دوغت را تبلیغ کن بابا!

این گزاره، اظهارات توهین آمیز علی اکبر رائفی پور به دو اسطوره فوتبال کشورمان یعنی مهدی مهدوی کیا و کریم باقری است که آشکارا فعالیت‌های اقتصادی این دو چهره دوست داشتنی را به سخره گرفته است. کسی که علی رغم سن کم و رشته تحصیلی‌اش (حسابداری)، دوست دارد در همه زمینه‌ها اعم از سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و... اظهار نظر کند؛ آن هم با ادبیاتی ناپسند. جالب اینجاست که رائفی پور در صفحه اینستاگرامش خود را استاد معرفی کرده است و نظرات جنجالی‌اش معمولا با بازتاب‌هایی طنازانه از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی روبه رو می‌شود. این بار نیز اظهارات توهین آمیزش به دو اسطوره فوتبال کشورمان مورد توجه کاربران قرار گرفته و واکنش‌های منفی آنها را در پی داشته است.

از پاسخ مهدوی کیا تا حمایت ورزشکاران

البته اظهارات ناپسند رائفی پور بی جواب نماند و مهدی مهدوی کیا در توئیتر پاسخ او را چنین داد: امید به روزی که چاپلوسی ریشه کن بشه و هر کس نون تواناییش رو سر سفره ببره. امان از حسادت و مشکلات درونی که آسایش آدم‌ها رو می‌گیره.

بعد از او نیز تعدادی از ورزشکاران ضمن حمایت از مهدوی کیا و کریم باقری به انتقاد از رائفی پور پرداخته‌اند.

علی دایی نیز در حمایت از این دو چهره ماندگار باشگاه پرسپولیس با انتشار عکسی از آنها در اینستاگرامش نوشت: دوستان قدیمی و پرافتخار

مسعود شجاعی دیگر ملی پوش کشورمان نوشت: آقا کریم و آقا مهدی خوش و سلامت باشید هر کجا که هستید. خوشحالم این افتخار نصیبم شد که یک زمانی همبازی شما باشم. رفتار و منش شما همیشه زبانزد بوده و هست... پ. ن.: ١- ای کاش مغزها بیش از زبان‌ها کار می‌کردند. ٢- در سرتاسر دنیا چهره‌های محبوب ورزشی تبلیغات محصولات تجاری می‌کنند. این که شرکت‌های مربوطه با آن همه سرمایه مطمئنا در مورد عکسی که می‌خواهند روی بیلبورد کار کنند ساعت‌ها فکر کرده و مشاوره گرفته‌اند...! این که کسی بخواهد انتقاد کند ایرادی ندارد ولی این که بخواهد مدل و حالت صورت چهره محبوب را مورد تمسخر قرار دهد چیزی جز توهین و خودنمایی نیست... البته که تعداد معدودی هستند که بر همگان روشن است نوع تفکر و نیت و قصدشان!

یکی از کاربران هم در واکنش به این توهین نوشته: حرفی داری درباره مهدوی کیا و کریم باقری، نقدی داری بگو... چرا باید توهین کنی، ادا دربیاری و مسخره کنی که چهار نفر بخندند برات. که چی؟ اونی که درباره‌اش حرف زدی دو فصل متوالی شده بهترین و دومین گلساز بوندسلیگا، مرد سال آسیا شده، محبوب‌ترین و گرانترین بازیکن تاریخ باشگاه‌ ها‌مبورگ شده، گلی که به آمریکا زده طوری دل ملت و خانواده شهدا رو شاد کرده که تو... تو چه کردی. اون یکی مرد بزرگ دومین گلزن برتر سال ۹۷ میلادی جهان بود که بارها شادی رو برده خونه‌های مردم. هر دو مرد اخلاق. هر دو بی‌حاشیه. هر دو اسطوره و هر دو بزرگ که با حرف‌های تو کوچک نمی‌شوند.

واکنش کاربران به سخنان رائفی پور

در میان کاربران بسیاری نیز در شبکه‌های اجتماعی واکنش‌هایی را به اهانت رائفی پور داشته‌اند. یکی از کاربران در این مورد نوشته است: ایول مهدوی کیا حرف دل خیلیارو زدی که خیلی از این چاپلوسا اصلا بهش فکر نمی‌کنن. آنها چ میدونن از بیکاری از فساد از کلیه فروشی و...

فرد دیگری گفته است: دوتا نکته رو میگم والسلام ۱- رائفی پور اجازه بی ادبی رو نداره به عنوان کسی که مبلغ دینه ۲- یه تیکه رو مهدوی کیا قشنگ اومد (چاپلوسی).

شخصی نیز نوشت: والا خیلی هم افتخار داره آدم صنعت لبنیات کشورشو تبلیغ کنه... راستی رائفی‌پور رو صدا میکنن استاد؟

کاربران دیگر نوشته‌اند:‌ اگه سرتون رو از اون اتاق فکر خیلی خفن و خیلی تخصصی بیرون بیارین و دنیا رو ببینید. میفهمید که بودن قهرمانای جوونا تو بنرای تبلیغاتی خیلی نرماله !»،« از قدیم هم مُد بود برخی‌ها با حمله کردن به محبوب‌های جامعه، تا مدتی خودشون رو بورس رسانه‌ای می‌کنن»،«اون زمانی که مهدوی کیا به آمریکا گل زد که خوب امثال همین رائفی پور موضوع رو سیاسی کردن و گذاشتنش رو سرشون،حالا بره دوغشو تبلیغ کنه؟»، «رائفی پور نه تحلیل گره نه محقق فقط دیده شدن رو دوست داره سخته براش موفقیت سلبریتی‌هایی مثل مهدی مهدوی کیا که با مردم همراه هستند رو ببینه. خودت دوغت رو بنوش بابا». «در صحبت‌های آقای رائفی‌پور هم غیبت بود، هم تهمت و هم مسخره کردن! سرزنش نمی‌کنم اما یاد حرف امام علی(ع) می‌افتم: وزن زبان کم و گناهانش سنگین است!»،« استاد خودش لیسانس حسابداری داره در مورد مسائل منطقه و استراتژی دفاع ملی صحبت میکنه اونوقت به بقیه گیر میده»، «خب مهدوی کیا بره فوتبالشو بازی کنه اما به شرطی که رائفی پور هم بره حسابداریشو بکنه و تو همه مسائل اظهار نظر نکنه»، «آقا مهدی شما عشق یه نسلی هستین که هنوز شرافت پاکی و صداقت رو از یاد نبرده شما و آقا کریم عشق کسانی هستین که همه نوع بی عدالتی رو حس کردن و شما رائفی پور....»

انتهای پیام

۲ دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید