امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 270048
۸۰۲
۱
۰
نسخه چاپی

واکنش وزیر امور خارجه انگلیس به توقیف نفتکش این کشور

جرمی هانت وزیر امور خارجه انگلیس ضمن بیان این ادعا که نفتکش انگلیسی توسط ایران در تنگه هرمز توقیف شده‌اند، نسبت به این حادثه ابراز نگرانی کرد

واکنش وزیر امور خارجه انگلیس به توقیف نفتکش این کشور
 

پایگاه خبری حقوق نیوز

واکنش وزیر امور خارجه انگلیس به توقیف نفتکش این کشور

جرمی هانت وزیر امور خارجه انگلیس ضمن بیان این ادعا که نفتکش انگلیسی توسط ایران در تنگه هرمز توقیف شده‌اند، نسبت به این حادثه ابراز نگرانی کرد.

وی با صدور بیانیه ای این اقدام را «غیر قابل قبول» نامید و مدعی شد: آزادی کشتیرانی بایستی حفظ شود و تمام کشتی ها باید بتوانند آزادانه و در امنیت در منطقه تردد کنند.
هانت افزود که به زودی در نشست اضطراری دولت انگلیس موسوم به کمیته کبری شرکت خواهد کرد تا درباره آخرین وضعیت و اقدامات لازم برای آزادی فوری دو کشتی توقیف شده رایزنی کند.
وی عنوان کرد که خدمه دو کشتی توقیف شده از ملیت های مختلف بوده و هیچ شهروند انگلیسی در آنها نبوده است.
هانت همچنین عنوان کرد سفیر انگلیس در تهران با مقامات وزارت امور خارجه ایران در تماس است تا این مساله را حل کند. وی همچنین افزود: ما هم با شرکای بین المللی در این رابطه همکاری نزدیک داریم.
بر اساس برنامه اعلام شده نشست کمیته اضطراری دولت ساعت ۱۰ و نیم به وقت محلی (۲ به وقت تهران) به ریاست جرمی هانت وزیر امور خارجه انگلیس برگزار می شود.
روابط عمومی نیروی دریایی سپاه در اطلاعیه‌ای توقیف نفتکش انگلیسی در تنگه هرمز را تایید و اعلام کرد: عصر امروز (جمعه ۲۸ تیر) یک فروند نفتکش انگلیسی با نام "stena impero" هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.
این اطلاعیه می افزاید: نفت‌کش مذکور پس از توقیف به ساحل هدایت و برای سیر مراحل قانونی و بررسی های لازم تحویل سازمان بنادر و دریانوردی شد.
مقامات ایران تاکنون درباره توقیف نفتکش دوم موسوم به مصدر اظهار نظر نکرده اند.
یک سخنگوی وزارت دفاع انگلیس پیشتر اعلام کرد که در حال ارزیابی شرایط و فوراً به دنبال اطلاعات بیشتر است.

انتهای پیام

  • منبع
  • ایرنا

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید