امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 280637
۳۶۸
۱
۰
نسخه چاپی

پلوسی در میان تهدیدات شدید چین وارد تایوان شد

پلوسی در میان تهدیدات شدید چین وارد تایوان شد

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در اواخر عصر سه‌شنبه به وقت محلی وارد تایوان شد و به گفته یک منبع آگاه از برنامه‌ریزی سفر وی، انتظار می‌رود که او روز چهارشنبه با اعضای مجلس قانونگذاری تایوان و رئیس‌جمهور تسای اینگ ون دیدار کند.

توقف بسیار پیش بینی شده ی پلوسی در تایوان با هشدارهای جدی از سوی چین مواجه شده است و به نوبه خود کاخ سفید را نگران کرده است که می تواند باعث ایجاد بحران در تنگه تایوان و بدتر شدن روابط پرتنش ایالات متحده و چین شود.

بر اساس گزارش شبکه تلویزیونی دولتی CCTV، چین پیش از ورود پلوسی، دو فروند جنگنده سوخو-35 را به سراسر تنگه تایوان فرستاد و سخنگوی وزارت خارجه چین در توییتر نوشت: آمریکا و تایوان ابتدا اقدامات تحریک آمیز انجام داده اند، در حالی که چین مجبور شده است. برای دفاع از خود اقدام کند.

این سفر از قبل اعلام نشده بود و به عنوان بخشی از سفر پلوسی به آسیا، از جمله سنگاپور، مالزی، ژاپن و کره جنوبی، جایی که او رهبری یک هیئت کوچک کنگره را بر عهده داشت، انجام می شود. او بالاترین مقام منتخب آمریکایی است که از تایوان از زمان نیوت گینگریچ در سال 1997 بازدید کرده است.

منبع آگاه از برنامه ریزی برای سفر پلوسی می گوید که رئیس جمهور تایوان به او جایزه می دهد و قبل از حرکت در روز چهارشنبه از موزه بازدید می کند.

تایوان دموکراسی جزیره ای خود را اداره می کند، اما چین آن را به عنوان قلمرو خود می داند. شایعات سفر پلوسی در میان تشدید تنش ها بین ایالات متحده و چین، طوفان ژئوپلیتیکی را به راه انداخت.

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید