امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 285066
۲۴۹
۱
۰
نسخه چاپی

چت جی پی تی بسیار احمق‌تر از آن است که مردم تصور می‌کنند؛ متخصص هوش مصنوعی می گوید

رادنی بروکس، محقق رباتیک و متخصص هوش مصنوعی می‌گوید ما مدل‌های زبان بزرگ OpenAI که چت‌بات ChatGPT براساس آن‌ها ساخته شده است را دست‌بالا گرفته‌ایم. بروکس طی مصاحبه با IEEE Spectrum استدلال می‌کند ابزار‌های هوش مصنوعی، بسیار احمقانه‌تر از آن چیزی هستند که تصور می‌کنیم.

چت جی پی تی بسیار احمق‌تر از آن است که مردم تصور می‌کنند؛ متخصص هوش مصنوعی می گوید

رادنی بروکس، محقق رباتیک و متخصص هوش مصنوعی می‌گوید ما مدل‌های زبان بزرگ OpenAI که چت‌بات ChatGPT براساس آن‌ها ساخته شده است را دست‌بالا گرفته‌ایم.

بروکس طی مصاحبه با IEEE Spectrum استدلال می‌کند ابزارهای هوش مصنوعی، بسیار احمقانه‌تر از آن‌ چیزی هستند که تصور می‌کنیم. البته این بدان معنا نیست که توانایی‌های فناوری مذکور را برای رقابت با انسان‌ها در انجام برخی از کارها، دور از ذهن بدانیم.

به‌طور خلاصه بروکس این سؤال را مطرح کرده است: آیا هوش مصنوعی درحال تبدیل‌شدن به نوعی هوش عمومی مصنوعی (AGI) است؟ آیا می‌تواند به سطح فکری مشابه انسان برسد و مثل آن عمل کند؟

فیوچریسم می‌نویسد، نظرات بروکس یادآور محدودیت‌های کنونی هوش مصنوعی است و اشاره می‌کند ترکیب خروجی این ابزارها چقدر آسان است. از نظر این متخصص هوش مصنوعی، چت‌بات‌هایی مثل ChatGPT به‌نحوی طراحی شده‌اند تا شبیه انسان به‌نظر برسند.

بروکس به IEEE Spectrum گفت: «ما با مشاهده‌ی توانایی انسان‌ها در انجام کارها، تشخیص می‌دهیم چه کارهای دیگری می‌توانند انجام دهند و به‌همین دلیل می‌توان به‌سرعت دراین مورد قضاوت کرد، اما تعمیم عملکرد به شایستگی، درمورد سیستم‌های هوش مصنوعی اعمال نمی‌شود.»

به‌بیان دیگر، اگرچه به‌نظر می‌رسد مدل‌های زبان بزرگ کنونی قادر به استنباط منطقی معنی هستند اما این مورد واقعیت ندارد.

بروکس می‌گوید: «عملکرد هوش مصنوعی در ارائه‌ی لحن بیان طبیعی و تفاوت پاسخ‌ها بسیار خوب است.» این محقق می‌گوید هنگام آزمایش مدل‌های زبان بزرگ برای کمک به کدگذاری محرمانه، با مشکلات بیشتری مواجه شده است.

به‌طور خلاصه بروکس اعتقاد دارد هوش مصنوعی در آینده می‌توانند به سطح بسیار چشم‌گیری از عملکرد برسد اما به AGI دست نخواهیم یافت.

با توجه به خطرات ناشی از اینکه سیستم‌های هوش مصنوعی جایگزین انسان‌ها شوند، احتمالاً رویکرد بروکس برای آینده‌ی بسیاری از مشاغل بهتر خواهد بود.

  • منبع
  • انتخاب

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید