امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 272131
۱۰۲۳
۱
۰
نسخه چاپی
کرونا، آنفلوآنزا و سرماخوردگی

چطور بدانید به کرونا، آنفلوآنزا یا سرماخوردگی مبتلا شده اید؟

از آنجا که ویروس جدید کرونا در درجه اول دستگاه تنفسی تحتانی (شش ها) را تحت تاثیر قرار می دهد، بیشتر باعث سرفه خشک، تنگی نفس و یا پنومونی (عفونت ریه یا سینه) می شود، اما گلودرد و آب ریزش بینی نزد فرد مبتلا وجود ندارد

چطور بدانید به کرونا، آنفلوآنزا یا سرماخوردگی مبتلا شده اید؟
 

پایگاه خبری حقوق نیوز

علایم تشخیص کرونا، آنفلوآنزا و سرماخوردگی

ریزش آب بینی، سرفه، گلودرد و تب علایم مشابه در بیماری های مختلفی اند که در آغاز نمی توان تشخیص داد که آیا ناشی از باکتری و یا ویروس اند. در اینجا توضیح داده می شود که فرق سرماخوردگی، آنفلوآنزا و ویروس کرونا در چیست؟

ویروس جدید کرونا با اختصاریه nCoV -2019 در نگاه اول علائم یک گریپ یا آنفلوآنزای معمولی را دارد.

علایم معمولی که ویروس کرونا با خود دارد

- تب

- سرفه (خشک)

- نفس تنگی یا مشکل تنفسی

- درد عضلات

- خستگی و بی حالی

علایم نادر

- سردرد

- سرفه خون آلود

- اسهال

علایم معمولی که کرونا با خود ندارد

- جاری شدن آب بینی

- گلودرد

جاری شدن آب بینی و گلودرد علامت های معمولی در بیماری عفونی بخش فوقانی جهاز تنفسی اند. بنابراین اگر مرتب عطسه می کنید و آب ریزش بینی دارید، احتمالاً دچار زکام یا سرماخوردگی و یا آنفلوآنزای معمولی شده اید.

از آنجا که ویروس جدید کرونا در درجه اول دستگاه تنفسی تحتانی (شش ها) را تحت تاثیر قرار می دهد، بیشتر باعث سرفه خشک، تنگی نفس و یا پنومونی (عفونت ریه یا سینه) می شود، اما گلودرد و آب ریزش بینی نزد فرد مبتلا وجود ندارد.

علایم ممکن است ظاهر شوند، اما حتمی نیستند. در میان بسیاری از کسانی که به ویروس کرونای جدید مبتلا شده اند، ویروس برای مدتی، تا زمان بروز علایم در بدن شان وجود داشته، اما بدخیم نبوده است.

انستیتو روبرت کوخ آلمان اعلام کرده که دوران ابتلا به ویروس کرونای جدید تا 14 روز ممکن است طول بکشد.

علائم سرماخوردگی یا زکام ساده

در سرماخوردگی ساده، معمولاً خارش گلو وجود دارد، بینی آب ریزش دارد و بعدا سرفه شروع می شود. چندین روز طول می کشد تا علایم گلودرد، آب ریزش بینی، سرفه بلغم دار یا سرفه های خشک، تب و سردرد ظاهر شده و خوب شوند. در این وضع گوش ها وزوز می کنند و فرد احساس ضعف می کند.

علایم آنفلوآنزای واقعی

آنفلوآنزای واقعی شما را یک باره گرفتار کرده و علایم اش بروز می کنند. سر و تمام انئام بدن درد می کند، سرفه خشک و خشکی گلو دارید. گلو درد می کند، تب تا 41 درجه سانتیگراد بالا می رود و غالباً با لرز همراه می باشد. احساس گرسنگی نمی کنید، کاملاً احساس می کنید که خورد و خمیر شده اید، می خواهید در

رختخواب دراز بکشید و می توانید ساعت ها بخوابید.

افراد در معرض خطر ویروس کرونا

- افراد بالای سن 65 سال،

- افرادی که مشکلات قلبی و عروقی دارند

- بیماران دیابتی

- بیمارانی سرطانی تحت شیمی درمانی و بیمارانی که نقص سیستم ایمنی دارند در معرض خطر بیماری ابتلا و عوارض شدید و کشنده کرونا هستند.

با این علایم حتما به پزشک مراجعه کنید

اول تب ماندگار و بالای 38درجه سانتیگراد، دوم سرفه های دائمی و عمیق و سوم تنگی نفس. در صورت عدم وجود علائم ذکر شده نیازی به نگرانی و مراجعه فوری به پزشک متخصص نخواهد بود.

منابع:

dw.com

salamat news.com
 



 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید