امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 278352
۴۹۱۶
۴
۰
نسخه چاپی

چگونه تعریف و تمجید را بپذیریم و با ظرافت جواب دهیم؟

بسیاری از ما هر چند وقت یکبار تعریف و تمجید دریافت می کنیم. در حالی که این یک چیز خوب است وقتی نوبت به پذیرش آنها و پاسخ دادن به شخص می رسد ما در مورد آنچه باید بگوییم زبان بسته هستیم یا در کل از دست رفته ایم که این موضوع گاهی اوقات منجر به توهین ناخواسته به شخص می شود

چگونه تعریف و تمجید را بپذیریم و با ظرافت جواب دهیم؟

بسیاری از ما هر چند وقت یکبار تعریف و تمجید دریافت می کنیم. در حالی که این یک چیز خوب است وقتی نوبت به پذیرش آنها و پاسخ دادن به شخص می رسد ما در مورد آنچه باید بگوییم زبان بسته هستیم یا در کل از دست رفته ایم که این موضوع گاهی اوقات منجر به توهین ناخواسته به شخص می شود.

بنابراین ضروری است که تعارفات را با ظرافت بپذیرید و با دادن یک پاسخ نیمه کاره یا کوچک جلوه دادن اوضاع، آن را ناخوشایند نکنید.

همیشه به ما یاد داده اند که متواضع باشیم و از خودخواهی و تخاصم خودداری کنیم. رد کردن یک تعریف از انجام هر کاری مضرتر است، بنابراین یادگیری نحوه پذیرش و پاسخ دادن به یک تعریف به نحو مطلوب، ضروری است.

با این نکات در مورد نحوه پاسخگویی محبت آمیز به تعریف و تمجید ، بدون توجه به اینکه چه کسی از شما تعریف کرده است ، دیگر هرگز در موقعیت های پرتنش قرار نخواهید گرفت.

چگونه به تعریف با ظرافت پاسخ دهیم؟

چه کسی دوست ندارد تعارف دریافت کند؟ اگر کسی از شما با احترام و صمیمانه تعریف می کند باید آن را با همان لطف و صمیمیت دریافت کنید. تعریف و تمجید به ایجاد اعتماد به نفس و عزت نفس فرد کمک می کند. همچنین احساس مثبت در بین گیرنده و دهنده را برمی انگیزد.

صرف نظر از مناسبت ، تعریف و تمجید باعث ایجاد محیطی خوب ، ایجاد پیوند قوی بین دهنده و گیرنده و کاهش تنش و استرس می شود. این تعریف و تمجیدها باید با احترام انجام شود و دریافت شود. بسیاری از مردم هنگام پاسخ به این تعریف و تمجیدها یک چالش پیدا می کنند.

یکی از جنبه های مهمی که باید در پاسخ به این تعریف ها در نظر داشته باشید این است که هرگز از پاسخ دادن به تعریف خودداری نکنید. هنگامی که گیرنده صادقانه به تمجید دریافتی پاسخ می دهد به ایجاد یک رابطه قوی و اعتماد با مافوق، همکاران و عزیزان کمک می کند. همیشه وقتی کسی از شما تعریف می کند به آن پاسخ دهید.

در اینجا چند مرحله وجود دارد که می توانید هنگام پاسخ به فردی که از شما تعریف می کند ، پیروی کنید. پیروی از این مراحل کارها را برای شما چندان ناخوشایند یا عجیب نخواهد کرد.

1- به سراغ رویکرد مستقیم بروید

همیشه پیشنهاد می شود هنگام پاسخ به یک تعریف مستقیم پاسخ دهید. هر چیزی که می خواهید بگویید آن را مستقیم و واضح بیان کنید. از پرکننده های صوتی مانند اوم یا اوهوم اجتناب کنید زیرا ممکن است طعنه آمیز یا از روی بی علاقگی قلمداد شوند.

2- تماس چشمی برقرار کنید

هنگام پاسخ دادن باید به چشم تعارف کننده نگاه کنید. این کار مهربانانه و دلپذیر به نظر می رسد و شخص احساس می کند که شما به خوبی از تعریف او بهره برده اید و نسبت به خودتان احساس خوبی دارید.

3- اعتماد به نفس مهم است

زمانی که به تعریف کننده پاسخ می دهید با اطمینان صحبت کنید. این باعث می شود تا به نظر رسد شما به دریافت تعریف عادت دارید. این نگرش مطمئن به شما کمک می کند ارزش خود را افزایش دهید و شانس ناخوشایندی را کاهش دهید که به نوبه خود ممکن است باعث ناراحتی فرد تحسین کننده شود.

4- کلمات خود را زیبا انتخاب کنید

بسیار مهم است که کلمات خود را با نهایت دقت انتخاب کنید زیرا کلمات اهمیت دارند. این برای همیشه تاثیری ماندگار بر ذهن گیرنده می گذارد و پیوند محکمی ایجاد می کند که می توانید برای همیشه از آن لذت ببرید.

نمونه هایی از پاسخ به تعاریف

اگر فکر می کنید پاسخ دادن به تعریف و تمجید برای شما یک چالش است ، ما چند مثال را برای کمک به شما در این تلاش به اشتراک می گذاریم. این مثالها به شما این ایده را می دهد که در هنگام دریافت تعارف بهترین واکنش شما چگونه باید باشد. برخی از راه هایی که می توانید پاسخ دهید عبارتند از:

  • خیلی ممنون؛ این از طرف شما شگفت انگیز است.
  • من فکر می کنم شما نیز فوق العاده هستید.
  • حیرت انگیز؛ من نیز این ویژگی شخصیتی شما را تحسین می کنم.
  • با تشکر ، بسیار زیباست که چنین گفتید

این مثال های پاسخ های محبت آمیز هنگام دریافت یک تعریف به شما برای ایجاد یک رابطه خوب با تعارف کننده کمک می کند.

پاسخ به تعریف رئیس

هنگام پاسخ به تعریف رئیس خود مراقبت از چند مورد ضروری است. یک پاسخ مودبانه و سریع تا حد زیادی در تقویت روابط شما و لذت بردن از یک پیوند خوب کمک خواهد کرد.

معتبر باشید

پاسخ شما به تعریف رئیس شما باید معتبر و واقعی باشد. باید به نظر برسد که پاسخی مستقیم از قلب شما می آید. صداقت کلمات شما مطمئناً قلب رئیس شما را لمس می کند.

تاثیر را به اشتراک بگذارید

هنگامی که به رئیس خود در مورد تعریف او پاسخ می دهید اطمینان حاصل کنید که حرف های او را در عملکرد آینده شما تاثیر می گذارد.

خاص باشید

بسیار مهم است که در پاسخ خود آنچه را که برای شما بسیار جذاب بوده است مشخص کنید. این به تعریف کننده کمک می کند تا بداند که کلمات او چگونه بر شما به عنوان یک کارمند تأثیر گذاشته است.

دریافت تعریف و تمجید یک هنر است و فقط تعداد کمی از افراد خوش شانس به آن دست پیدا می کنند. حتی نادرتر این است که از رئیس خود قدردانی یا تعریف کنید. بنابراین شما باید همیشه از هر تعریف و تمجید دلپذیری که برایتان پیش می آید لذت ببرید.

با این حال کارکنان غالباً از پاسخگویی به تعارفاتی که از سوی مافوق خود دریافت می کنند در کل ضرر می کنند. کم اهمیت جلوه دادن تعریف و تمجید از جانب رئیس چیزی کمتر از هاراکیری(خودکشی سامورایی) نیست.

بنابراین ضروری است که به تعریف روسا خوب پاسخ داده شود. در اینجا چند مثال وجود دارد که می تواند به شما کمک کند. برخی از نمونه ها عبارتند از:

  • خیلی ممنونم. من سخت تلاش می کنم تا خودم را بهبود دهم. افکار شما می تواند کمک بزرگی به من کند.
  • ممنون، شنیدن این حرفها روزم را می سازد.
  • خیلی ممنونم. من از حرکت شما قدردانی می کنم.
  • من روی این پروژه بسیار سخت کار کردم. که شما آن را تصدیق کرده اید.
  • با تشکر. خوشحالم که می دانم شما چنین احساسی دارید.
  • شنیدن چنین احساسی از شما شگفت انگیز است. خوش شانس هستم که تحت رهبری شما چیزهای زیادی آموختم.
  • با تشکر. من دوست دارم بیشتر از شما بشنوم تا بتوانم عملکردم را بیشتر بهبود دهم.
  • متشکرم که توجه کردید. تیم ما تلاش زیادی برای این پروژه انجام داده است و خوشحالیم که آن را دوست داشتید.
  • با تشکر از راهنمایی ها و اطلاعاتی که به چنین نتایج شگفت انگیزی منجر شده اید.

چگونه تعریف و تمجید را بپذیریم و با ظرافت جواب دهیم؟

چگونه می توان به متن/نامه تمجید پاسخ داد؟

اگر از طریق پیامک یا ایمیل تعریف و تمجید دریافت کرده اید، باید متناسب با آن پاسخ دهید. همانطور که شخصاً از آن تشکر می کنید در این مورد شما باید از طریق پیام یا ایمیل پاسخ دهید. هنگام پاسخگویی به یک پیام متنی/نامه ای چند نکته را باید در نظر داشته باشید.

1- هنگام تشکر از شخصی که از شما تعریف کرده است از زبانی استفاده کنید که برای شما مناسب است.

2- هنگام پاسخ به تعارف در محل کار لحن صدای شما باید صادقانه باشد و نشان دهنده شادی، سپاسگزاری و هرگونه احساس مثبت و خودجوش باشد.

3- از استفاده از لحن تحقیرآمیز یا طردکننده خودداری کنید.

4- بی احترامی است که از تمجید طفره بروید یا با تحقیر پاسخ دهید.

هنگامی که نیاز دارید به تمجیدی که از طریق نامه یا پیامک دریافت می کنید پاسخ دهید ، می توانید یک یادداشت کوتاه ارسال کنید. همانطور که به صورت شفاهی پاسخ می دهید ، زبان شما باید صادقانه باشد. پذیرفتن تعریف و تمجید ضروری است و به ایجاد پیوند دوست داشتنی بین تحسین کننده و گیرنده کمک می کند. در اینجا چند نمونه هستند:

  • ممنون از متن/نامه شما قدر حرکت زیبای خود را بدانید.
  • خیلی ممنونم. از طرف شما احساس خوبی دارد.
  • تعارف شگفت انگیز شما باعث می شود که من بیشتر کار کنم و فراتر از انتظارات شما بروم.
  • شنیدن از طرف شما دوست داشتنی است. ممنون از تعریف شما ؛ این مرا تشویق می کند تا بهترین کار را انجام دهم

چگونه به یک تعریف، خنده دار پاسخ دهیم؟

ما اغلب با تعریف های خنده دار برخورد کرده ایم. به جای این که از پاسخ گریزان باشید بدون این که به نظر تحقیرآمیز برسید پاسخ مناسبی بدهید. به این ترتیب طرف مقابل نیز از شوخ طبعی دوست داشتنی شما قدردانی می کند و ارتباط بهتری بین شما دو وجود خواهد داشت. در اینجا چند مثال وجود دارد که می تواند به شما کمک کند:

  • ممنون رفیق.
  • اوه، نگران نباش، بالاخره به آنجا خواهی رسید.
  • اوه ، چنین چشم های هوشیاری
  • وظیفه ام است. با تشکر.
  • میدونی چیه؟ من خیلی از شما خوشم آمده.
  • وای! چقدر نیاز دارید.
  • متشکرم، لطفاً به من رای دهید و به من کمک کنید تا در انتخابات بعدی پیروز شوم.

چگونه به یک تعریف، پاسخ معاشقه ای بدهید؟

در بسیاری از مواقع مردم از تمجیدات معاشقه ای برخوردار می شوند این منجر به این می شود که در مورد نحوه پاسخ به چنین تعریف و تمجیدی زبان بسته شوند. پیشنهاد می شود اعتماد به نفس داشته باشید و به همان شیوه پاسخ دهید و شرایط را عادی نگه دارید.

به جای فرار سریع به تمجید یک پسر با اطمینان به روش های زیر پاسخ دهید:

  • خیلی ممنون؛ من این لباس را مخصوص شما انتخاب کردم.
  • متشکرم ، فکر می کنم از نظر شما بهتر به نظر برسد.
  • اوه وای، ممنون فکر می کنم شما نیز جذاب به نظر برسید.
  • از تعریف و تمجید خود قدردانی کنید. من معتقدم شما نیز شگفت انگیز به نظر می رسید.

معمولاً وقتی فردی تمایل دارد که نشان دهد به شما علاقه مند است و دوست دارد از این فرصت برای شناختن یکدیگر استفاده کند ، تعریف می کند. باید با آرامش پیش بروید و با همان لحن روشن تر پاسخ دهید ، مخصوصاً اگر احساسات مشابهی دارید.

چگونه می توان به یک تعریف، پاسخ شوخ، خنده دار یا طعنه آمیز بدهیم؟

اگر از دوستان یا عزیزان خود تعریف و تمجید دریافت کرده اید و می خواهید به آنها جوابی شوخ ، کنایه آمیز یا خنده دار بدهید ، باید زیاد فکر کنید. پاسخ ها باید شوخ و خنده دار باشند اما به احساسات کسی آسیب نرسانند. پاسخ های خنده دار و شوخ طبع می تواند با خندیدن و خوش گذراندن همه حال و هوای شما را روشن کند ، در حالی که پاسخ های کنایه آمیز (اگر دلیل خوبی دارید) طعم تلخی دارد. گزینه های خود را با دقت انتخاب کنید و سپس پاسخ دهید. در اینجا چند نمونه هستند:

  • اوه ، تو عشق زندگی من هستی.
  • اگر من این را هر روز می شنیدم و یک دلار می گرفتم ، یک روز ثروتمند می شدم.
  • وای! به آمدنشان ادامه بده.
  • خوب ، هیچ چیز برای بحث کردن وجود ندارد ، وجود دارد.
  • وای ، چه چیز دیگری را در مورد من دوست داری.
  • و فکر کنم امروز حتی تلاشی هم نکردم.
  • میدانم؛ سخت است که هر روز اینقدر کامل باشی.
  • تو خیلی شبیه مامانم هست

چگونه می توان به یک تعریف، خجالتی پاسخ داد؟

اگر از دریافت تعریف و تمجید احساس ناراحتی می کنید یا خجالتی هستید و به نظر می رسد برای شما یک چالش است می توانید پاسخ های خود را ساده نگه دارید. می توانید چیزی شبیه به این بگویید:

  • من از شما به خاطر گفتن آن قدردانی می کنم.
  • شنیدن این خیلی قشنگ است.
  • خیلی خوب بودی
  • این خیلی شیرین است. با تشکر.

این پاسخ ساده برای طرف مقابل کافی است تا احساسات قلبی شما و پذیرفتن محبت آمیز شما از تعریف را درک کند. خجالتی بودن به هیچ وجه به معنای عدم پاسخگویی به تعریف و تمجیدی نیست که به شما داده می شود. بی ادب، گستاخ و متکبر به نظر می رسد. بنابراین با ارتباطات شفاهی و غیرکلامی خود نشان دهید که چقدر از تعریف و تمجید قدردانی می کنید. این کار قلب تعارف کننده را لمس می کند.

طبیعی است که افراد درونگرا و خجالتی هنگام دریافت تعریف شروع به لکنت زبان کنند یا دچار سرخوردگی شوند. در چنین شرایطی توصیه می شود آرامش خود را به دست آورید یک «تشکر» ساده داشته باشید و از تعریف و تمجید قدردانی کنید.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید