امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 283119
۲۳۶
۱
۰
نسخه چاپی

چین از بزرگ‌ترین توربین بادی دریایی جهان رونمایی کرد

چین از بزرگ‌ترین توربین بادی دریایی جهان رونمایی کرد

یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های دفاعی چین به نام CSSC Haizhuang، مدعی توسعه یک روتور هاب و محفظه موتور برای نمونه اولیه توربین بادی غول‌پیکری شده است که می‌تواند سالانه 74 هزار مگاوات ساعت برق تولید کند. اندازه پره‌های این توربین به هفت برابر یک زمین فوتبال می‌رسد.

شرکت CSSC Haizhuang در بیانیه‌ای اعلام کرد که نمونه اولیه بزرگ‌ترین توربین بادی دریایی در جهان را در رویدادی در پارک صنعتی شهر «دونگ‌یینگ» در استان «شاندونگ» معرفی کرده است. این شرکت می‌گوید توربین آن‌ها با نام H260-18MW می‌تواند در مناطق بادخیز و حتی عمیق دریایی استفاده شود.

این توربین روتوری با قطر 260 متر دارد که به یک پیشرانه ماژولار با سرعت متوسط و یک ژنراتور آهنربایی دائمی، انرژی می‌دهد. H260 از توربین‌های مشابهی که توسط سایر شرکت‌های چینی نظیر China Three Gorges ،Goldwind و MingYang ساخته بودند، بزرگ‌تر است. این مدل همچنین از توربین‌های جنرال الکتریک، زیمنس Gamesa و Vestas قوی‌تر است.

توربین بادی جدید چین پره‌های فوق‌العاده بزرگی دارد

CSSC Haizhuang می‌گوید توربین جدید آن‌ها تیغه‌های بزرگ با اندازه 128 متر دارد که از قابلیت کنترل گام با کاهش بار بهره می‌برد. این توربین همچنین یک سیستم تشخیص هولوگرافیک دارد که موجب کاهش کلی بار و کنترل فناوری برای گام و گشتاور می‌شود.

این شرکت می‌گوید توربین خود را به‌گونه‌ای ساخته است که لرزش‌ها در برج توربین به حداقل می‌رسند و زیربنای سازه تا 50 درصد ثبات بیشتری خواهد داشت. CSSC می‌گوید این دستگاه را با مالکیت‌های فکری مستقل خود ساخته و آن را با شرایط بومی چین سازگار کرده است.

توربین H260 در حداکثر ظرفیت می‌تواند با هر چرخش کامل 44.8 کیلووات ساعت برق تولید کند؛ بنابراین هر توربین می‌تواند در طول سال برق حدود 40 هزار خانه را تأمین نماید. CSSC می‌گوید هر توربین از این مدل قادر است سالانه 74,000 مگاوات ساعت برق تولید کند.

این شرکت باور دارد که توربین‌های بادی بزرگ بخش مهمی از آینده صنعت برق خواهند بود و می‌توانند به افزایش توان و کاهش هزینه‌ها کمک کنند.

  • منبع
  • انتخاب

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید