امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 269622
۱۲۲۱
۱
۰
نسخه چاپی
رضا برادران

چین بازار فرصت‌ها است

رضا برادران: چین پرجمعیت ترین و دومین اقتصاد بزرگ جهان است و از این رو دسترسی به بازار چین برای فعالان اقتصادی فرصتی طلایی جهت صادرات و ارائه خدمات می باشد

چین بازار فرصت‌ها است
 

 پایگاه خبری حقوق نیوز

چین بازار فرصت ها است

رضا برادران در گفتگو با حقوق نیوز گفت: چین پرجمعیت ترین و دومین اقتصاد بزرگ جهان است و از این رو دسترسی به بازار چین برای فعالان اقتصادی فرصتی طلایی جهت صادرات و ارائه خدمات می باشد.

وی درک صحیح تغییرات فرهنگی و اجتماعی جامعه ی چین که ناشی از رشد طبقه متوسط جدید در این کشور می باشد را لازمه ی انجام فعالیت های اقتصادی اعم از صادرات یا ارائه خدمات دانست و در این زمینه اظهار داشت: بر اساس یک تحقیق جمعیت بسیاری از شهروندان چین تا سال 2030 به طبقه متوسط خواهد رسید. وی ادامه داد: در سال 2015 نزدیک به 40 درصد از جمعیت چین دستمزدی کمتر از 2100 دلار داشته اند، این در حالی است که بر اساس پیش بینی ها و برآوردها تا سال 2030 به 11 درصد کاهش می یابد و دستمزد چینی ها به 2100 تا 10800 دلار در سال می رسد. وی همچنین گفت: تعداد افراد با دستمزد بین 10800 تا 32 هزار دلار در سال از 1/7 درصد در سال 2015 به 7/19 درصد در سال 2030 می رسد. همچنین افراد با درآمد بیش از 32 هزار دلار در سال 5/14 درصد از جمعیت چین را طی 14 سال آینده تشکیل می دهند.

برادران ادامه داد: این آمار و ارقام نشان دهنده ی رشد طبقه متوسط چین است که این امر موجب گسترش فرهنگ مصرف گرایی و تغییر سبک زندگی در این کشور و همزمان رشد نیازهای اقتصادی جدید در میان این طبقه اجتماعی خواهد شد.

این عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت برای فعالیت در بازار رقابتی چین باید بر صنایع خاصی متمرکز بود که گردشگری و صنایع دستی از مهمترین آنها می باشد.

برادران گفت: در حوزه گردشگری متاسفانه تنش های منطقه ای و افزایش موج ایران هراسی تاثیر منفی بر انتخاب ایران به عنوان مقصدی برای گردشگران چینی داشته است. این فعال حوزه ی گردشگری از ضعف آگاهی رسانی در فضای مجازی در مورد جاذبه های گردشگری و امنیت گردشگران در کشورمان انتقاد کرد و گفت: روزانه بیش از 600 میلیون نفر در چین از اینترنت استفاده می کنند بنابراین می توان با آگاهی رسانی صحیح به کاربران چینی هم با اطلاعات نادرست مبتنی بر ایران هراسی مقابله کرد و هم چهره ی درستی از فرهنگ و زیبایی های کشور ایران به کاربران چینی ارائه نمود.

وی برگزاری نمایشگاه های گردشگری در شهرهای مهم چین از جمله پکن و شانگهای و چاپ کتاب های تبلیغاتی را از دیگر راهکارهای معرفی جاذبه های گردشگری کشورمان به شهروندان چینی برشمرد.

برادران از صنایع دستی نیز به عنوان یکی دیگر از صنایع مهم برای راه یابی به بازار چین نام برد و گفت: ایران از نظر تنوع صنایع دستی یکی از مهمترین کشورهای جهان می باشد و می تواند با توجه به رشد اقتصادی و گسترش تنوع طلبی در طبقه متوسط چین بازار قابل قبولی در این کشور به دست آورد.

وی اضافه کرد: باید با بازاریابی صحیح و دقیق صادرات صنایع دستی به بازارهای چین از شهرهای مختلف کشورمان را افزایش داد. برادران معرفی صنایع دستی و ظرفیت های موجود در این زمینه در مناطق مختلف ایران در فضای مجازی به زبان چینی و برگزاری نمایشگاه و چاپ کتاب را از جمله راه های معرفی صنایع دستی کشورمان به بازارهای چین دانست.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید