امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 282529
۳۴۱
۱
۱
نسخه چاپی

کارهایی که وکیل کیفری انجام می دهد

در این مقاله میخواهیم راجب نقش وکیل کیفری در اجرای پرونده و چگونگی حل و فصل پرونده در مورد این موضوع را برای شما بگوییم که مقاله توسط تیم گروه وکلای آریا دادیار برای شما عزیزان آماده شده است.

کارهایی که وکیل کیفری انجام می دهد

سوال این است که خصوصیات بارز وکیل کیفری خوب و کاربلد چیست ؟ در جواب باید گفت که بطور کلی وکلا بایستی امور موکلین خود را از طریق صحیح و با تعهد مدیریت و کنترل نمایند .

یک وکیل کیفری چه خصوصیاتی باید داشته باشد

بعضی از خصوصیت های مختلفی که لازم است یک وکیل کیفری و مشاور حقوقی برای موفق بودن داشته باشد شامل موارد زیر است .

اطلاعات حقوقی خود را به روز نماید

یکی از خصوصیات بارز وکیل کیفری در این رابطه یک وکیل بایستی از پیشرفت های جدید آگاهی داشته باشد ؛ چرا که قوانین و مقررات غالبا تغییر کرده و مقررات جدیدی روزانه از تصویب مجلس می گذرند .

در صورت نیاز تحقیق کند

اگر وکیل کیفری یک پرونده غیر متعارف دارد که مشکلاتی را پدیدار ساخته که سابقه قبلی برای وکیل کیفری نداشته است ، زمانی برای انجام تحقیقات و پیدا کردن پاسخ در نظر بگیرد . مسائل و موارد جدید هر روز به روز می شوند و وکیل موفق باید درباره آنها تحقیق نموده تا راه حلی برای پرونده خود پیدا کند .

بایستی توجه داشت که روش های تحقیق در علم حقوق در طول ده سال گذشته به طور فزاینده ای تغییر کرده است . بنابراین یک وکیل کیفری باید اطمینان حاصل کند که با روش های تحقیقاتی جدید آشناست .

تفکر منتقدانه را تمرین کند

یکی از مهمترین خصوصیات بارز وکیل کیفری خبره بودن است وکیل اگر بخواهد خبره باشد ، باید بتواند از همه جوانب یک امر حقوقی آگاهی پیدا کند تا بهترین راه حل را ارائه دهد . تجزیه و تحلیل خوب ، نه تنها به وکیل در شناخت مسئله حقوقی یاری می کند ، بلکه به وی برای یک استدلال قانونی درست برای حمایت از موکل خود کمک می نماید . بنابراین بهترین وکیل کیفری در تهران باید اطمینان یابد که پیش از اینکه نتیجه را بدست بیاورد ، درک صحیحی از واقعیت ها داشته است .

مهارت های نوشتن خود را توسعه دهید

یکی از کلیدی ترین خصوصیات بارز وکیل کیفری مهارت نوشتن  است . در واقع ، وکلا زمان زیادی را صرف ارسال پرونده و سایر اسناد به دادگاه می کنند و همه این اسناد نیاز به داشتن مهارت نوشتن دارند . اگر به طور موثری می توانید بنویسید ، احتمال بیشتری برای پیشبرد موقعیت موکل خود دارید. به عنوان یک قاعده کلی ، شما باید یک استدلال کتبی به شرح زیر مطرح کنید:

  • حقایق پرونده را مشخص کنید.
  • مسئله حقوقی را شناسایی نمایید .
  • قوانین و مقررات مربوط به پرونده را معین کنید
  • بر اساس قوانین به موکل خود مشورت دهید .

وکیل کیفری بایستی بر روی مهارت ارتباطی خود کار کند

تمام وکلای موفق دارای مهارتهای ارتباطی شگرفی هستند ، چه در دادگاه ، و چه در مورد دیگر وکلا ، هیئت داوران و یا در مورد موکلین خود . آنها باید بتوانند موقعیت موکل خود را به خوبی در دادگاه بیان کنند ، به طور موثری یک شاهد را مورد سوال قرار دهند و موکل را متقاعد کنند که آنها را استخدام کند.

با احترام به موکل، یک وکیل پایه یک دادگستری کیفری باید بتواند تمام اطلاعاتی که لازم است را از موکلش دریافت کند. وکلا باید قادر به متقاعد کردن موکلین بالقوه باشند که تا قانع شود که آنها وکیل کیفری مناسب او هستند. وکلا باید بتوانند با دیگر وکلا ارتباط برقرار کنند. در برخورد با دادگاه، وکلا باید بتوانند مواضع مشتریان خود را بدون هیچ گونه بی احترامی به وکیل مخالف یا دادگاه و به شکل موثر و خلاصه ای بیان می کنند.

وکیل کیفری بایستی خود را به دادگاه ها معرفی کند

هر محکمه ای شیوه های منحصر به فردی دارد و کارمندان دادگاه می توانند در ارائه اطلاعاتی که نمی دانید بسیار با ارزش باشند . اگر چه شما نمی توانید در مورد موارد خاص با دادرس ها صحبت کنید ، اما آنها اغلب مایل به بحث در مورد سناریوهای حقوقی و حقیقت های مختلفی هستند و می توانند نقطه نظرات خود را به شما منتقل کنند .

سخن پایانی

شما اگر میخواهید با یک وکیل در این زمینه مشورت داشته باشید، می توانید با رفتن به سایت گروه وکلای آریا دادیار و تماس با شماره های داخل سایت با وکیل کیفری مجرب صحبت کنید و برای رفتن به سایت وکیل کیفری اینجا کلیک کنید تا به سایت مقصد فرستاده شوید.

 

۱ دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید