امروز: پنج شنبه, ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 272261
۶۸۱
۱
۰
نسخه چاپی
رییس جمهوری کره جنوبی

کرونا اقتصاد کره جنوبی را به لرزه انداخته است

"مون جائه این" رییس جمهوری کره جنوبی که کشورش بزرگترین کانون شیوع بیماری کرونا پس از چین است، گفت: کرونا اقتصاد کره جنوبی را به لرزه انداخته است

کرونا اقتصاد کره جنوبی را به لرزه انداخته است
 

پایگاه خبری حقوق نیوز

"مون جائه این" رییس جمهوری کره جنوبی که کشورش بزرگترین کانون شیوع بیماری کرونا پس از چین است، گفت: کرونا اقتصاد کره جنوبی را به لرزه انداخته است.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی، مون جائه این  یکشنبه در مراسم روز جنبش استقلال گفت که ما درگیر یک بحران جدی شده ایم و هشدارها به بالاترین سطح در همه کشور صادر شده است.

رییس جمهوریکره جنوبی گفت که همه توان کشور را برای درهم شکستن ویروس کرونا به کار گرفته ایم و واکنش ها قوی و مقتدرانه است.

وی تصریح کرد: روزی می رسد که بر کرونا پیروز می شویم و اقتصاد ما را که به واسطه این ویروس به سمت رکود و نزول رفته است، نجات می دهیم.

او امروز این سخنان را پس از آن اعلام کرد که مرکز کنترل و پیشگیری بیماری کره جنوبی از ابتلای ۳۷۶ نفر دیگر و رسیدن شمار کل مبتلایان به ۳ هزار و ۵۲۶ نفر خبر داد.

نزدیک به ۹۰ درصد از موارد بیماری مربوط به شهر دایه گو واقع در ۳۰۰ کیلومتری جنوب شرق پایتخت است که ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد. شمار کشته های کرونا ۱۷ نفر اعلام شده است.

شیوع کرونا در این شهر از کلیسای شینچیونجی شروع شد و دولت می گوید ۲۶۰ هزار نفر از اعضای مرتبط با این گروه کلیسایی را زیر نظر می گیرد. ضمن آنکه اعضای این مرتبط با این کلیسا در چین و هنگ کنگ هم تحت نظارت قرار گرفته اند.

پیش بینی شده است که نزدیک به ۴ هزار و ۲۰۰ نفر از اعضای این کلیسا به کرونا مبتلا شده اند که اگر این رقم صحت داشته باشد شمار مبتلایان درکره جنوبی به مرز ۸ هزار نفر خواهد رسید. قرار است این افراد مورد آزمایش کرونا قرار گیرند.

در چین اما رکورد پایین ترین رقم ابتلایان به کرونا در خارج از کانون شیوع از روز ۲۳ ژانویه به این طرف به ثبت رسید و فقط ۳ مورد بوده است. در استان هوبی و شهر ووهان مرکز آن که نخستین کانون بیماری است در روز یکشنبه ۵۷۰ نفر ابتلای جدید اعلام شد که از ۴۲۷ نفر روز قبل بیشتر است.

تعداد مبتلایان به ویروس کرونادر کل جهان ۸۶ هزار و ۹۰۵ نفر ثبت شده که سهم چین ۷۹ هزار و ۸۲۴ نفر است.  از میان ۲ هزار و ۹۸۰ مرگ ۲ هزار و ۸۷۰ نفر از چین هستند. پکن موفق شده است ۴۱ هزار و ۹۵۸ نفر از مبتلایان به کرونا را درمان کند. 

انتهای پیام

  • منبع
  • ایرنا

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید