امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 280597
۲۳۲
۱
۰
نسخه چاپی

کوچی‌نژاد: پیشنهاد رئیس قوه قضاییه درباره افزایش حقوق کارکنان این قوه، در مسیر بررسی و تصویب قرار دارد

جبار کوچکی نژاد، نماینده شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی از برگزاری جلسات شورای حقوق و دستمزد برای افزایش حقوق کارکنان قوه قضاییه خبر داد.

افزایش حقوق کارکنان

کوچکی نژاد در تشریح این خبر گفت: طبق قانون، شورای دستمزد حقوق کشور، مسئولیت تعیین حقوق‌ها را برعهده دارد. در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ دو طرح برای افزایش حقوق قوه قضائیه به صحن مجلس آمد که هر دو رای نیاورد که این امر موجب نگرانی کارکنان قوه قضائیه شد.

در نهایت در تبصره ۱۲ بودجه ۱۴۰۱، مجلس مجوز داد که با پیشنهاد رئیس قوه قضائیه و تصویب شورای حقوق دستمزد، در دریافتی‌های کارکنان قوه قضائیه، سازمان‌های وابسته و قضات تغییراتی ایجاد شود.

کوچکی نژاد ادامه داد: در این راستا، در جلسه هفته گذشته شورای دستمزد کشور که متشکل از ۴ وزیر، سازمان برنامه و بودجه، سازمان امور اداری و استخدامی کشور و ۲ نماینده مجلس است، پیشنهاد رئیس قوه قضاییه مبنی بر افزایش حقوق کارکنان قوه قضائیه مطرح شد و چون منابع دقیق مشخص نبود و سازمان برنامه و بودجه مخالفت‌هایی داشت، قرار بر این شد که سازمان برنامه و بودجه این افزایش بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومانی را در بودجه بررسی کند و در جلسه سه‌شنبه هفته آینده شورا، افزایش حقوق کارکنان قوه قضائیه و قضات را مصوب کنیم؛ این افزایش تقریبا ۲ برابری است.

نماینده رشت و خمام افزود: در جلسه هفته گذشته با کلیات پیشنهاد قوه قضائیه موافقت شده است و جزئیات نیز قرار است در جلسه سه‌شنبه آتی مورد بررسی و تصویب قرار گیرد.

کوچکی نژاد تاکید کرد: البته ما اعتقاد داریم و اعلام کردیم که نه تنها قوه قضائیه، بلکه وزارت کشور، محیط زیست، وزارت فرهنگ و ارشاد، سازمان کتابخانه‌ها، فرهنگیان و بسیاری از نهادهای دیگر حقوقشان زیر ۱۰ میلیون تومان است که بسیار پایین است و باید همراه با قوه قضائیه افزایش حقوق داشته باشند که سعی داریم در جلسات بعدی انشالله این کار را هم انجام دهیم.

  • منبع
  • اختبار

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید