امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 275753
۶۱۵
۱
۰
نسخه چاپی

گردشگری کشور ۲۲ هزار میلیارد تومان از کرونا آسیب دیده است

وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی با اشاره به آسیب‌های گسترده این صنعت ناشی از کرونا گفت: گردشگری کشور ۲۲ هزار میلیاردتومان آسیب دیده است

گردشگری کشور ۲۲ هزار میلیارد تومان از کرونا آسیب دیده است

امیدواریم با تولید واکسن های داخلی، گردشگری در سال ۱۴۰۰ رونق بگیرد

وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی با اشاره به آسیب‌های گسترده این صنعت ناشی از کرونا گفت: گردشگری کشور ۲۲ هزار میلیاردتومان آسیب دیده است.

به گزارش ایرنا علی اصغر مونسان روز سه شنبه در آیین افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع دستی با اشاره به آسیب گسترده این صنعت گفت: امیدواریم با تولید واکسن های داخلی، گردشگری در سال ۱۴۰۰ رونق بگیرد.

وی افزود: امیدواریم با رونق گردشگری تمامی مدل های گردشگری کشور همچون گردشگری کشاورزی، اکوتوریسم و طبیعت گردی نیز رونق بگیرد.

خدمات گردشگری ایران در بالاترین استانداردهاست

تیموری معاون گردشگری کشور نیز با بیان این که نمایشگاه امسال نمایشگاه بیم و امید است، گفت: شرایط کنونی بخاطر شیوع کرونا در سراسر جهان جوی از نگران و بیمناکی است و امید داریم با تمام شدن این دوران گردشگری دوباره رونق بگیرد.

وی با اشاره به سیاست توزیع سفر در همه شهرهای کشور گفت: یکی از سیاست های اصلی ما توزیع سفر در تمام شهرها و روستاهای کشور برای گردشگران داخلی و خارجی بود که خوشبختانه این سیاست محقق شده است.

تیموری گفت: تعداد حضور گردشگر خارجی در ایران طی سال ها کمتر از ۵ میلیون نفر بود ولی سیاست جدید سبب شد این رقم تنها در ۹ ماه اول سال ۹۸ به ۹ میلیون گردشگر افزایش یابد. اما شیوع ویروس کرونا سبب شد گردشگری آسیب جدی ببیند و زمین گیر شد.

معاون گردشگری با بیان این که در این دوره بیکار ننشسته ایم و اقدام به تدوین اسناد در این حوزه کردیم، افزود: بسیاری از خدمات گردشگری بروز و استاندارد شد.

وی با اشاره به دو بسته حمایتی دولت برای فعالان حوزه گردشگری از سوی دولت گفت: این حمایت ها در مقدورات دولت بوده است.

اضافه کرد: امیدواریم برگزاری نمایشگاه بین المللی گردشگری گشایشی تدریجی برای شریان گردشگری و رزمایشی برای گردشگری داخلی شود.

وی با بیان این که امسال با توجه به شرایطی کرونایی برای برگزاری نمایشگاه اعلام عمومی نشد، گفت: نگاه به نمایشگاه حمایتی بود و حتی هزینه اجاره سالن نمایشگاه از محل وجوه دولتی پرداخت شده است.

بودجه ۱۴۰۰ می تواند به رونق گردشگری کمک کند

علی دشتی نماینده مجلس و رییس فراکسیون میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی نیز اظهار امیدواری کرد که نوروز ۱۴۰۰ متفاوت با نوروز سال ۹۹ برای گردشگری کشور شود.

وی افزود: در این مدت فعالان خصوصی در حوزه گردشگری آسیب جدی دیدند و امیدواریم در نوروز پیش رو با رعایت پروتکل بخشی از آسیب ها کاسته شود.

به گفته وی بودجه ۱۴۰۰ وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خبر خوبی برای این سه حوزه می تواند باشد.

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی صبح امروز (سه شنبه، پنجم اسفند) با حضور  علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی و میهمانان ویژه این مراسم در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران افتتاح شد.

این نمایشگاه که برای نخستین بار به دلیل شرایط ویژه کرونا با شرایط خاص برگزار می شود در چهار سالن آماده اطلاع رسانی در خصوص موضوعات گردشگری و صنایع دستی است. در این نمایشگاه که حدود ۱۶۰ شرکت فعال در حوزه گردشگری حضور دارند سه سالن به حوزه گردشگری و یک سالن به صنایع دستی و هنرهای سنتی اختصاص دارد.

ادامه دارد...

  • منبع
  • ایرنا

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید