امروز: سه شنبه, ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 268612
۷۳۲
۱
۰
نسخه چاپی

گزارش واشنگتن پست درباره سیر تحقیر جان بولتون در کاخ سفید

پایگاه اینترنتی واشنگتن پست در گزارشی تحت عنوان سیر تحقیر جان بولتون نوشت: جان بولتون تا پیش از آن که به عنوان مشاور امنیت ملی دولت دونالد ترامپ به کاخ سفید وارد شود یکی از مهمترین چهره‌های نومحافظه‌کار و جنگ‌طلبی بود که همواره پای ثابت مصاحبه‌های فاکس نیوز و رسانه‌های مشابه بود

گزارش واشنگتن پست درباره سیر تحقیر جان بولتون در کاخ سفید
 

پایگاه خبری حقوق نیوز

گزارش واشنگتن پست درباره سیر تحقیر جان بولتون در کاخ سفید

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی واشنگتن پست در گزارشی تحت عنوان سیر تحقیر جان بولتون نوشت: جان بولتون تا پیش از آن که به عنوان مشاور امنیت ملی دولت دونالد ترامپ به کاخ سفید وارد شود یکی از مهمترین چهره‌های نومحافظه‌کار و جنگ‌طلبی بود که همواره پای ثابت مصاحبه‌های فاکس نیوز و رسانه‌های مشابه بود. بولتون پیشتر سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد بود و او همواره در انواع مختلف مسائلی که مطرح می‌شد بر رویارویی تاکید می‌کرد. بولتون پیوسته خواستار آن بود که آمریکا علیه ایران و کره شمالی مداخله نظامی انجام دهد. 

در این گزارش آمده است: هنگامی که بولتون به عنوان مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا به کاخ سفید وارد شد، در ازای بیان دیدگاه‌های جنگ‌طلبانه هر ساله مبلغ ۵۶۹ هزار دلار از فاکس نیوز حقوق دریافت می‌کرد. افزون بر این، بولتون به واسطه شهرتی که از طریق فاکس نیوز به دست آورده بود سالانه مبلغ حدود ۷۵۰ هزار دلار هم از بابت ایراد سخنرانی‌هایش دریافت می‌کرد. در واقع، شهرتی که بولتون به واسطه مصاحبه‌هایش با فاکس نیوز کسب کرد مهمترین عاملی بود که دونالد ترامپ را بر آن داشت که این فرد را به عنوان مشاور امنیت ملی به کاخ سفید دعوت کند. اما بولتون به جای آن که بتواند با ورود به کاخ سفید جایگاه خود را ارتقا ببخشد به چهره‌ای طنز تبدیل شده است و مجبور است از خودکامه‌ها تعریف و تمجید کند.

جان بولتون صبح روز یکشنبه با دو شبکه تلویزیونی فاکس نیوز و سی‌ان‌ان مصاحبه کرد و در هر دو مصاحبه‌ای که انجام داد تلاش نمود از دیدار بی‌ثمر رهبران آمریکا و کره شمالی در هانوی دفاع کند. به طور طبیعی، مجریان هر دو شبکه خبری فاکس نیوز و سی‌ان‌ان درباره این اظهار نظر ترامپ که رهبر کره شمالی از «بدرفتاری» شدید با اتو وارمبیر, دانشجوی آمریکایی (که در کره شمالی زندانی بود)، اطلاع نداشته است، از جان بولتون سوال کردند. ترامپ بعد از دیدار با رهبر کره شمالی در هانوی به خبرنگاران گفت «وی (کیم جونگ اون) می‌گوید در این باره اطلاعی ندارد و من حرف وی را قبول دارم.» این اظهار نظر ترامپ با واکنش تند خانواده وارمبیر و انتقاد‌های بی‌سابقه جمهوری‌خواهان کنگره مواجه کرد.

بولتون در پاسخ این پرسش به کریس والاس، مجری شبکه تلویزیونی فاکس نیوز، تلاش می‌کرد معنا و مفهوم «قبول حرف افراد» را تشریح کند. بولتون گفت «هنگامی که ترامپ می‌گوید 'من حرف او (رهبر کره شمالی) را قبول دارم' به معنای آن نیست که آن حرف را به عنوان یک واقعیت قبول دارد. این سخن به معنای آن است که وی آن چه را که کیم اونگ جون می‌گوید می‌پذیرد.» شاید بولتون به هنگام ایراد این سخنان باوری به آن‌ها نداشته است. دستپاچگی و استیصال وی در مصاحبه با شبکه خبری سی‌ان‌ان به مراتب آشکارتر بود.

به نوشته این روزنامه آمریکایی، بولتون در هر دوی این مصاحبه‌ها تلاش می‌کرد از سیاست‌های ترامپ در ارتباط با موضوع مداخله روس‌ها در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا و نیز مواضع وی در ارتباط با مسئله قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار مخالف دولت سعودی، حمایت و این سیاست‌ها را توجیه کند. بولتون در گفتگو با شبکه سی‌ان‌ان گفت: «ترامپ نمی‌گوید که وی از دیکتاتور‌ها حمایت می‌کند، بلکه تنها دیدگاه خودش را درباره آن چه آن‌ها درباره موضوعات مختلف مطرح کرده‌اند، بیان می‌کنند».

در انتهای این مطلب آمده است: مایکل کوهن، وکیل پیشین ترامپ، خطاب به جمهوری‌خواهان کنگره آمریکا گفت کسانی که خود را به ترامپ فروخته‌اند سرنوشتی همچون بولتون پیدا می‌کنند و با حماقت خود را تحقیر می‌کنند. هر کس که برای روسای جمهور (یا هر مسئول منتخب دیگری) کار می‌کند باید گاهی اوقات از سیاست‌هایی دفاع کند که آن روسای جمهور یا مسئولان منتخب با آن‌ها مخالفند.

انتهای پیام

  • منبع
  • باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید