امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 264948
۳۹۱۳
۱
۰
نسخه چاپی

مدیر موفق انسان محور است و نه کارمند محور

برای مدیران موفق همه انسان ها استعدادهای کشف نشده و مسکوت گذاشته ای دارند که فقط برای بارور شدن آنها باید فضای مناسب وجود داشته باشد. او کارمندش را از ابتدا برای بهترین بودن تحت فشار قرار نمی دهد بلکه قدم به قدم و با درایت به او فرصت بهتر شدن را می دهد

مدیر موفق انسان محور است و نه کارمند محور

مدیر موفق انسان محور است و نه کارمند محور

به تعداد تمامی مدیرانِ شرکت ها و موسسات در کشورهای مختلف روش های مدیریتی وجود دارد و تاکنون کتاب ها و مقالات متعددی با موضوع مدیریت و روش های آن منتشر شده است. اما باید توجه داشت تمامی این کتاب ها و مقالات در حوزه مدیریت اگرچه به مدیران درباره روش های تصمیم گیری و نحوه تعامل با کارمندان کمک می کند اما آنچه بیش از همه از یک انسان مدیری موفق می سازد، انسانیت و اخلاقِ انسان- ارزش و نه انسان- پول یا انسان- قدرت می باشد.

یک مدیر موفق در درجه اول به کارمندانش نه به عنوان اشخاصی زیر دست بلکه به عنوان انسان بها می دهد و تلاش می کند تا استعدادهای آنها کشف و برای رشد این استعدادها فضای مساعد را ایجاد نماید.

یک مدیر موفق اگرچه از کارمندان خود انتظار انجام درست وظایف محول شده به آنها را دارد اما در عین حال به کارمندان آزادی عمل در حوزه فعالیتشان را می دهد تا آنها با خلاقیت های خود وظایفشان را به نحو احسن انجام دهند. او با سعه صدر با اشتباهات کارمندان برخورد و تلاش می کند تا به جای مواخذه، آنها را راهنمایی و اشکالات را به آنها گوشزد کند.

یک مدیر موفق ساختارها را بر کارمندان تحمیل نمی کند بلکه کارمندان را به عنوان کارگزاران فعال در اولویت قرار می دهد. برای او انجام وظیفه باید با رضایت درونی کارمندان میسر گردد و نه بر اساس اصول خشک و بدون تغییر که کارمند را نه به عنوان یک انسان بلکه به عنوان یک زیردست در نظر می گیرد.

برای مدیران موفق همه انسان ها استعدادهای کشف نشده و مسکوت گذاشته ای دارند که فقط برای بارور شدن آنها باید فضای مناسب وجود داشته باشد. او کارمندش را از ابتدا برای بهترین بودن تحت فشار قرار نمی دهد بلکه قدم به قدم و با درایت به او فرصت بهتر شدن را می دهد.

یک مدیر موفق می داند که کارمندانش روحیات و اخلاق متفاوتی دارند لذا برای آنها اولویت بندی ها و متد رفتاری متفاوتی در پیش می گیرد.

یک مدیر موفق همواره به یاد دارد که فارغ از مسئولیت های فراوانش و فارغ از سمت حقوقی مدیر، او ابتدا یک انسان است و این همه آن چیزی است که تمام عمر با خود به همراه دارد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید