امروز: چهارشنبه, ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 272282
۴۲۰
۱
۰
نسخه چاپی

یک مقام چینی: همه گیری ویروس کرونا در کانون شیوع آن متوقف شده است

یک مقام چینی: همه گیری ویروس کرونا در شهر ووهان که اولین موارد از آن گزارش شد و کل استان هوبی کانون شیوع بیماری، متوقف شده است

یک مقام چینی: همه گیری ویروس کرونا در کانون شیوع آن متوقف شده است
 

پایگاه خبری حقوق نیوز

یک مقام چین اعلام کرد که براساس گزارش نزولی شمار مبتلایان ، بزودی تعداد کسانی که به کرونا مبتلا می شوند ، به پایین ترین رقم خواهد رسید.

چن یی شین رییس تیم اعزامی دولت مرکزی چین به استان هوبی کانون شیوع بیماری در مرکز این کشور در مصاحبه با رسانه های گروهی این کشور در روز دوشنبه گفت: ما پیش بینی می کنیم شمار مبتلایان قطعی و مشکوک در این استان به ۱۰ تا ۱۰۰ نفر در روزهای آینده کاهش یابد.

شبکه رسانه ای حزب حاکم چین از قول وی آورده است: همه گیری ویروس کرونا در شهر ووهان که اولین موارد از آن گزارش شد و کل استان هوبی کانون شیوع بیماری ، متوقف شده است.

همچنین حساب رسانه ای حزب حاکم چین گزارش کرده است که ما در شهر ووهان اصلی ترین مکان شیوع بیماری به مرحله قطعیت رسیده ایم و همه گیری کرونا دیگر مهار شده است و شمار مبتلایان و ضریب مرگ و میر روز به روز به کمترین میزان خواهد رسید.

در حالی که شمار مبتلایان در کشورهای دیگر در حال افزایش است امروز کمیسیون بهداشت ملی چین گزارش کرد که در چین ۲۰۲ نفر دیگر به کرونا الوده شده اند که ۱۹۶ نفر آن مربوط به کانون شیوع است و در سراسر کشور فقط ۶ مورد به ثبت رسیده است.

با مرگ ۴۲ نفر دیگر شمار کل فوتی های چین به ۲ هزار و ۹۱۲ نفر و در سطح جهان به ۳ هزار و ۴۴ نفر رسیده است.

از میان ۸۹ هزار و یک مورد ابتلا به کرونا ۸۰ هزار و ۲۶ نفر در چین هستند . ضمن آنکه ۴۴ هزار و ۸۹۲ نفر از آنها درمان شده اند.

در کره جنوبی اما مرکز کنترل و پیشگیری بیماری این کشور از ابتلای ۴ هزار و ۲۱۲ نفر و مرگ ۲۲ نفر خبر داده و آمار مبتلایان به ویروس در ایتالیا و ایران به ترتیب به ۱ هزار و ۶۹۴ و ۹۷۸ نفر رسیده است و ۳۴ نفر در ایتالیا و ۵۴ نفر در ایران فوت کرده اند.

وزارت خارجه چین و اداره کل گمرک این کشور روز گذشته در بیانیه هایی اعلام کردند که از این پس شدیدترین تدابیر برای مسافران ورودی از کشورهای کانون شیوع بیماری در نظر گرفته می شود و لازم باشد از ورود آنها جلوگیری خواهد شد.

استان گوانگ دونگ در جنوب چین از ورود یک مرد ۳۵ ساله مبتلا به کرونا از انگلستان خبر داده و یک مورد دیگر ورودی کرونا به چین از ایتالیا بوده که به استان جه جیانگ در شرق این کشور سفر کرده است.

انتهای پیام

  • منبع
  • ایرنا

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید