امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 280721
۵۲۹
۱
۰
نسخه چاپی

در پی انتشار ویدیوی «اسیران طالبان در پنجشیر» توسط جبهه مقاومت، طالبان این ادعا را بی‌ اساس خواند

همزمان با سالروز ورود طالبان به کابل جبهه مقاومت ملی به رهبری احمد مسعود، با نشر ویدیویی می‎‌گوید شماری از نیروهای طالبان به اسارت آنها درآمده‌اند.

در پی انتشار ویدیوی «اسیران طالبان در پنجشیر» توسط جبهه مقاومت، طالبان این ادعا را بی‌ اساس خواند

صبغت احمدی، سخنگوی این جبهه در توییتی خبر داد که جنگجویان این جبهه، «پنج نفر از نیروهای طالبان را در دره انابه پنجشیر کشته و ۴۰ تن دیگر را اسیر» گرفته‌اند.

او ویدیویی را نیز منتشر کرده که ظاهرا اسرای طالبان را نشان می‌دهد. امرالله صالح، از رهبران این جبهه و معاون پیشین رئیس جمهور افغانستان نیز در توییتی این خبر را نشر کرده است.

اما، خبرگزاری دولتی باختر به نقل از مسئولان محلی طالبان در پنجشیر «ادعای اسیر شدن شماری از مجاهدین امارت اسلامی در آن ولایت را رد می‌کنند.»

این جبهه که پس از روی کارآمدن طالبان به مبارزه مسلحانه در برخی مناطق شمالی از جمله پنجشیر و اندراب روی آورده است، دو روز پیش، «خطوط اساسی» خود را اعلام کرد که بر اساس آن گفته که به «تاسیس نظام اسلامی غیرمتمرکز» از طریق دموکراسی و انتخابات در افغانستان تاکید دارد.

این در حالی است که طالبان طی مراسمی با حضور مقام‌های حکومت از ۱۵ اوت/ آگوست ۲۰۲۱، روز ورود به پایتخت که آن را «فتح کابل» می‌نامد، تجلیل کرد. این مراسم به صورت زنده از تلویزیون ملی پخش شد.

محمد حسن، نخست وزیر طالبان در این مراسم گفت که جهان باید روابط خود را با حکومت طالبان بهبود ببخشد.

عبدالسلام حنفی، معاون اداری نخست وزیر طالبان نیز طی سخنانی در این مراسم گفت بعضی مردم این روز را «روز سیاه» می‌نامند، «ولی برای مجاهدین و ملت مجاهد روز افتخار است.»

شام روز ۱۵ اوت سال گذشته، پس از فرار محمداشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان، افراد طالبان وارد ارگ ریاست جمهوری شدند و رهبران طالبان از دوحه قطر «پیروزی» خود را اعلام کردند.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید