امروز: پنج شنبه, ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 283340
۶۰۲
۱
۰
نسخه چاپی

با طرز تهیه مربای لذیذ و خومشزه پوست پرتقال آشنا شوید

مربای پوست پرتقال از مرباهای ساده و خوشمزه ایرانی است و اصالت آن متعلق به استان‌های شمالی کشورمان است.

مربای پوست پرتقال

مربای پوست پرتقال یکی از انواع مرباهای خوشمزه ایرانی است که برای صبحانه تهیه می‌شود. برای تهیه مربای پوست پرتقال قسمت سفیدی‌‌های پوست پرتقال را جدا کرده و خلال ‌کنید. پوست پرتقال‌‌ها را در آبجوش ریخته و اجازه ‌دهید ۱۵ دقیقه داخل آن بماند و بعد آبکش ‌کنید.

مواد لازم برای تهیه مربای پوست پرتقال

• پوست پرتقال ۵۰۰ گرم

• شکر ۵۰۰ گرم

• آب ۲ لیوان

• چوب دارچین (اختیاری) ۱ تکه

• میخک (اختیاری) ۴ عدد

• آب لیموترش ۲ قاشق غذاخوری

مربای پوست پرتقال

طرز تهیه مربای پوست پرتقال

مرحله اول

برای تهیه مربای پوست پرتقال خوشمزه ابتدا باید سفیدی‌‌های داخل پوست پرتقال را به طور کامل بگیرید. سپس پوست‌‌های پرتقال را به صورت لوله‌ای جمع ‌کنید. در ادامه تمام پوست‌‌ها را به وسیله نخ و سوزن به هم متصل ‌نمایید.

مرحله دوم

برای راحت‌تر شدن کار تمام پوست‌‌های پرتقال را درون یک نخ مانند تسبیح قرار ‌دهید. سپس داخل یک قابلمه مناسب تا نیمه آب ‌بریزید و روی حرارت زیاد بگذارید تا آب به جوش بیاید. حالا پوست‌‌ها را درون آب جوش قرار ‌دهید.

مرحله سوم

پس از گذشت ۱۰ دقیقه پوست‌‌های پرتقال را از آب جوش خارج ‌و با آب سرد آبکشی ‌کنید. این کار را حداقل ۴ بار انجام ‌دهید تا تلخی پوست‌‌های پرتقال را به طور کامل بگیرید. بار آخر طعم پوست‌‌ها را امتحان ‌کنید.

مرحله چهارم

اگر باز هم طعم تلخی داشتند باید یک بار دیگر آن‌ها را بجوشانید. در ادامه شکر را به همراه ۲ لیوان آب داخل یک قابلمه مناسب ‌بریزید و روی حرارت قرار ‌دهید تا شکر به طور کامل حل شود و آب به نقطه جوش برسد.

مرحله پنجم

پس از اینکه شربت به نقطه جوش رسید، میخک و دارچین را اضافه ‌کنید و اجازه ‌دهید به مدت ۱۰ دقیقه درون آب بجوشند. در ادامه پوست‌‌های پرتقال را کمی با دست فشار ‌دهید تا آب اضافی‌شان خارج شود.

مرحله ششم

در این مرحله پوست‌‌های پرتقال را همان طور به صورت ریسه‌شده با نخ درون شربت قرار ‌دهید. سپس در قابلمه را به مدت ۲۰ دقیقه ‌بگذارید تا پوست‌‌های پرتقال نرم شوند. بعد از گذشت ۲۰ دقیقه در قابلمه را بردارید.

مرحله هفتم

در این مرحله اجازه ‌دهید مربا به مدت ۳۰ دقیقه دیگر روی حرارت بسیار ملایم بجوشد تا به قوام برسد. در پایان پس از اینکه مربا تقریبا آماده شد آب لیموترش را اضافه ‌کنید و پس از مخلوط کردن مربا را از روی حرارت کنار ‌بگذارید.

مرحله آخر از طرز تهیه مربای پوست پرتقال

حالا اجازه ‌دهید مربا به مدت چند ساعت در دمای محیط به طور کامل خنک شود. سپس نخ‌‌های موجود در مربا را خارج ‌کنید. در ادامه مربا را درون ظرف‌‌های شیشه‌ای دردار ‌بریزید و در یخچال نگهداری ‌کنید.

  • منبع
  • دلتا

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید