امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 277360
۱۰۷۱
۱
۰
نسخه چاپی

آب هندوانه و اینهمه خاصیت برای بدن

آب هندوانه و اینهمه خاصیت برای بدن

خواص آب هندوانه  برای بدن

هندوانه از میوه‌های تابستانی پرطرفدار است که طبع سردی دارد و سرشار از آنتی‌اکسیدان و انواع ویتامین‌ها است.

همچنین آب هندوانه منبعی از بتاکاروتن است که فواید بسیاری برای بدن دارند.

کمبود آب بدن یکی از مشکلات رایج امروزی است که با مصرف آب هندوانه تا حد زیادی می‌توان این مشکل را برطرف کنید.

اگر آب هندوانه بعد از غذا مصرف شود، در هضم غذا مشکلات بسیاری ایجاد می‌کند و اجازه نمی‌دهد مواد مغذی دریافتی از غذاها جذب بدن شود.

مصرف آب هندوانه به‌صورت ناشتا و بعد از ورزش توصیه نمی‌شود. در واقع نوشیدن آب هندوانه به‌صورت ناشتا و بعد از ورزش به دلیل آن‌که شکم خالی و معده گرم است و آب هندوانه طبع سردی دارد، می‌تواند مصرف آن مشکلاتی در دستگاه گوارش ایجاد ‌کند.

آب هندوانه برای محافظت از پوست

مصرف آب هندوانه برای زیبایی پوست، رفع لکه‌های پوستی و رفع جوش‌های صورت مفید است و خاصیت ضد پیری دارد.

استرس یکی از دلایلی مهمی است که آسیب زیادی به پوست وارد می‌کند. مصرف آب هندوانه به کاهش استرس کمک بسیاری می‌کند که برای سلامت پوست مفید است.

آبمیوه‌های زیادی وجود دارند که برای زیبایی و سلامت پوست مفید هستند. برای آشنایی بیشتر می‌‎توانید مقاله‌ی بهترین آبمیوه برای پوست را مطالعه کنید.

خواص آب هندوانه برای لاغری

آب هندوانه کم‌کالری است و به افزایش سوخت‌وساز بدن کمک بسیاری می‌کند. این نوشیدنی آنتی‌اکسیدان‌های مورد نیاز بدن را تامین می‌کند.

همچنین پتاسیم، سوخت‌وساز بدن را افزایش می‌دهد و به کاهش وزن کمک می‎کند.

هترین زمان برای خوردن آب هندوانه برای لاغری، یک ساعت قبل از غذا است. مصرف آب هندوانه قبل از غذا باعث می‌شود شما احساس سیری کنید و غذا کم بخورید.

به‌علاوه نوشیدن آب هندوانه پیش از غذا به افزایش سوخت‌وساز بدن کمک می‌کند که در نهایت باعث لاغری می‌شود.

آب هندوانه و اینهمه خاصیت برای بدن

کاهش التهاب با مصرف آب هندوانه

بر اساس مطالعات، ترکیبات آب هندوانه تاثیر زیادی در کاهش التهاب بدن دارد. در واقع کولین که در هندوانه وجود دارد یک ماده مغذی مهم است که برای بهبودی شرایط خواب، حرکت ماهیچه، یادگیری و تقویت حافظه مفید است.

نوشیدن آب هندوانه برای سم‌زدایی بدن

آب هندوانه سرشار از آنتی‌اکسیدان است که به دفع سموم بدن کمک می‌کند. سموم موجود در بدن مشکلات بسیاری ایجاد می‌کنند و حتما باید در حداقل زمان دفع شوند.

نوشیدن آب هندوانه برای تقویت بینایی

آب هندوانه برای کاهش استرس اکسیداتیو چشم بسیار مفید است. هم‌چنین آب هندوانه سطح آفتاب سوختگی چشم را کاهش می‌دهد. اگر از مشکلات بینایی رنج می‎برید، نوشیدنی آب هندوانه برای بهبودی و رفع این مشکل بسیار کمک می‎کند.

خواص هندوانه برای کبد

مصرف آب هندوانه برای رفع بسیاری از بیماری‌های کبدی مفید است. زمانی‌که سموم زیادی در کبد جمع می‌شوند، عملکرد کبد مختل می‎شود.

آب هندوانه برای رفع سموم موجود در کبد بسیار مفید است و به کاهش حرارت کبد کمک می‌‎کند.

آب هندوانه و اینهمه خاصیت برای بدن

آب هندوانه برای مقابله با سرطان

آب هندوانه سرشار از آنتی‎اکسیدان است و ویتامین‌های زیادی از جمله ویتامین سی، ویتامین آ و ویتامین ب دارد. مصرف آب هندوانه به مبارزه رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند.

در واقع یکی از عوامل مهم مبتلا شدن به سرطان، رادیکال‌های آزاد است که با از بین بردن آن، خطر ابتلا به سرطان کاهش می‌یابد.

بهبود آسم با آب هندوانه

افرادی‌که مواد مغذی کمی مصرف می‌کنند بیشتر از سایر افراد در معرض ابتلا بیماری آسم، قرار دارند. ویتامین سی موجود در آب هندوانه یک ماده‌ی مغذی ضروری است که برای بهبود آسم بسیار مفید است.

کاهش فشار خون

مصرف آب هندوانه، گردش خون بدن را افزایش می‌دهد که برای سلامت افراد میانسال بسیار مفید است.

معمولا افراد میانسال دچار پرفشاری خون هستند. پرفشاری خون باعث ابتلا به بیماری‌های قلبی می‌‎شود. اگر افراد میانسال آب هندوانه را به‌طور مرتب مصرف کنند، سلامتی قلبشان به ‌خطر نمی‌افتد.

بهبود دستگاه گوارش با آب هندوانه

آب هندوانه سرشار از فیبر و آب است که برای پیشگیری از یبوست بسیار مفید است. مشکلات گوارشی مانع هضم غذا می‌شوند و بدن نمی‌تواند از مواد غذایی‌ تغذیه کند. مصرف آب هندوانه به بهبودی شرایط دستگاه گوارش کمک می‌کند.

آب هندوانه برای آبرسانی بدن

آب هندوانه منبع الکترولیت‌های ضروری است. همچنین 92 درصد از آب هندوانه را آب تشکیل می‌دهد و مصرف آن برای آبرسانی به بدن بسیار مفید است. به‌علاوه، آب هندوانه خوشمزه است و می‌تواند یک میان‌وعده‌ی مفید باشد.

آب هندوانه و اینهمه خاصیت برای بدن

رفع استرس با آب هندوانه

آب هندوانه سرشار از ویتامین ب6 است که برای کاهش استرس، رفع خستگی و آرامش اعصاب مفید است و مانع از ابتلا به بیماری‌های عصبی می‌شود.

سلامت استخوان با آب هندوانه

آب هندوانه منبع ویتامین سی و آ است که برای حفظ سلامت استخوان‌ها بسیار مفید است. هم‌چنین مواد مغذی موجود در آب هندوانه برای بهبود استخوان‌‎درد، بهبود زخم استخوان، بهبود شکستگی‌های استخوان، رشد استخوان و سلامت مفاصل مفید است.

خواص آب هندوانه برای کلیه

کلسیم و پتاسیم موجود در آب هندوانه برای حفظ سلامت کلیه‌ها بسیار مفید است. هم‌چنین آب هندوانه اسید اوریک خون را کاهش می‌دهد و از بروز بیماری‌های کلیوی پیشگیری می‌کند. به‌علاوه آب هندوانه ادرارآور است و به دفع سنگ‌های کلیه کمک بسیاری می‌کند.

اگر به سلامت کلیه خود اهمیت می‌دهید و می‌خواهید با نوشیدنی‌هایی که برای کلیه مفید هستند، بیشتر آشنا شوید، مقاله‌ی بهترین نوشیدنی برای کلیه را مطالعه کنید.

خواص هندوانه برای بارداری

خانم‌های باردار معمولا از سوزش معده رنج می‌برند و حالت تهوع دارند. مصرف آب هندوانه به بهبودی سوزش معده خانم‌های باردار کمک می‌کند. مواد معدنی موجود در آب هندوانه برای بهبود گرفتگی‌ عضلات در دوران بارداری مفید است.

همچنین نوشیدن آب هندوانه به کاهش ورم خانم‌های باردار کمک می‌کند و تعداد زایمان‌های زودرس را به‌ حداقل می‌رساند.

اگر می‌خواهید بدانید که چه نوشیدنی‌هایی برای دوران بارداری مفید است، مقاله‌‎ی بهترین نوشیدنی در دوران بارداری را مطالعه کنید.

خواص آب هندوانه برای بدنسازی

اگر ورزشکاران قبل از ورزش آب هندوانه مصرف کنند، کمتر در معرض دردهای عضلانی قرار می‌گیرند. اسیدآمینه‌های موجود در آب هندوانه دردهای عضلانی را که پس از ورزش احساس می‎شود، کاهش می‌دهد.

  • منبع
  • عالیس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید