امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 277118
۳۴۴
۱
۰
نسخه چاپی

با همکارانتان درباره این مسائل حرف نزنید تا برایتان دردسر ایجاد نشود

با همکارانتان درباره این مسائل حرف نزنید تا برایتان دردسر ایجاد نشود

موضوعات و مسائلی که نباید به همکارتان بگویید

برای حفظ یک رابطه خوب و با احترام در دراز مدت با همکارانتان و همچنین برای عدم ایجاد دردسر در محیط کاریتان باید از گفتن یکسری چیزها و بیان برخی اظهارنظرها خودداری کنید. در بسیاری مواقع افراد در محیط کاری مسائلی را مطرح می کنند که برای آن ها عواقب ناخوشایندی را به دنبال خواهد داشت. در ادامه با مهمترین حرف هایی که نباید با همکارانتان درباره آن ها صحبت کنید آشنا می شوید.

شکایت در مورد مدیرتان

اگرچه که ممکن است از دست رئیس خود عصبانی باشید اما بحث کردن در مورد افکارتان در مورد رئیس در محل کار یکی از چیزهایی است که حتما باید از آن دوری کنید زیرا نه تنها جایگاه شما را دچار خطر می کند، بلکه ممکن است فردی از این حرف ها به ضرر شما استفاده کند.

انتقادات غیرسازنده و مخرب

ارائه تو افتضاح بود، طرح پیشنهادی تو اصلا کارایی نداشت، تو این کار را خیلی بد انجام دادی.

اگر می‌خواهید روابط خود را با همکارانتان خراب کنید، از جملاتی مثل جملات بالا استفاده کنید. شما هیچ گاه نباید نقد‌های غیر سازنده و بی رحمانه خود را به همکارانتان بگویید. به عقیده هامن که یکی از روانشناسان برجسته است، بهترین کار برای برخورد با کمی و کاستی‌ها در محل کار، بحث کردن در مورد مشکل و بررسی و ارائه راه حل‌هایی است که به ذهن ما می‌رسد. با این کار به احتمال زیاد همکار شما از شما قدردانی می‌کند و محیط کاری بهتری برای شما شکل می‌گیرد.

شکایت در مورد همکار دیگر (غایب)

هیچ انسانی کامل نیست. بنابراین اگر بخواهید از یکی از همکارانتان شکایت کنید، حرف های زیادی برای گفتن خواهید داشت. پس این قضیه را فراموش کنید. غیبت کردن پشت سر همکار غایب، جزء مواردی است که حتماً باید از انجم آن خودداری کنید.

تعریف و تمجید‌های اغراق آمیز

شما بهترین کارمند اینجا هستید! همه دوست دارند تمجید شوند اما اگر این تمجید‌ها دروغ باشند چه؟! اگر شما از همکارتان که نسبتا بد کار می‌کند، به دروغ تمجید کنید، کاری کرده اید که او هیچ گاه به فکر پیشرفت نباید. چرا که او واقعا فکر می‌کند کارش خوب است و نیازی به پیشرفت ندارد. در حقیقت تعریف بی مورد شما باعث این امر شده و این در حالی است که هیچ مشکلی وجود ندارد شما به همکارتان دروغ نگویید.

صحبت درباره مسئله ای که در حوزه کاری شما نیست

زمانی که جایی استخدام می شوید، این احتمال وجود دارد که وظایف شما را در محل کار برایتان توضیح دهند. باید به این فکر کنید که اعضا باید برای رشد اداره کار کنند، پس باید خودتان را برای انجام وظایفی فراتر از چیزی که دارید آماده کنید. پس این حقیقت را بپذیرید که گاهی اوقات باید کارهایی غیر از وظایف خود را به انجام برسانید و تغییرات را با یک لبخند پذیرا باشید.

غیبت و تهمت

یکی از راحت ترین کارها در محل کار این است که پشت سر دیگران غیبت کنید. ممکن است افرادی را ببینید که در طول هفته ساعت ها در حال غیبت پشت سر همکارشان هستند. همین غیبت عاملی برای شایعه پراکنی هم هست. پس جلوی این وسوسه درونی خود را بگیرید و دهانتان را بی موقع باز نکنید و به غیبت کردن دیگران هم گوش نکنید.

سخن‌هایی که در مورد مشتری مطرح می‌شود

داده‌های مربوط به مشتری، داده‌هایی هستند که هیچگاه نباید در اختیار همکاران دیگر شما بیفتد. شما نباید هیچگاه اطلاعات سری مشتریان و حتی خودتان را در اختیار همکارتان بگذارید. در برخی سازمان‌ها حتی ممکن است شما بخاطر افشای اطلاعات با اهمیت مشتریان خود به همکاران نزدیکتان اخراج شده و یا توبیخ شوید. بسیار خوب است که شما با اطلاعات مشتریان خود طوری برخورد کنید که با ایمیل‌ها و یا اطلاعات محرمانه خودتان رفتار می ‌کنید.

مطرح کردن نظرات و سوالات به شکل بی ادبانه

هرگز نباید هیچ نظر یا سوال بی ادبانه را بپرسید. این سوالات شامل سوالات شخصی مثل این که باردار هستی یا برای خرید فلان چیز چقدر پول پرداخت کردی هم می شود. اگر همکارتان بخواهد در مورد چیزی بدانید، پس قطعاً خودش به شما می گوید و اصلاً جای سوال نیست. پس هرگز چنین سوالاتی نپرسید.

به دنبال شغل دیگری بودن

فرقی ندارد که چقدر به همکارتان اعتماد دارید. به یاد داشته باشید که وفاداری در یک محیط کاری تخصصی اصلاً تضمینی ندارد. پس اگر قرار است به یک مصاحبه شغلی جدید بروید، هیچ کس نباید در محل کار از آن باخبر باشد و اصلاً لازم نیست که این مسئله را به او بگویید.

صحبت در مورد اشتباهاتتان در محیط کاری

اشتباه صد در صد در هر جایی پیش می‌آید اما اگر اشتباهی می‌کنید، لازم نیست مدام آن را تکرار کنید و در مورد آن حرف بزنید و همینطور لازم نیست که آن را انکار کنید. حتی اگر شما کار‌های اشتباهی بکنید، همکاران شما همکارانتان باقی می‌مانند و با شما کار می‌کنند. هرگز تصور نمی‌کنید که ممکن است همکاران شما از شکست‌های شما بر ضدتان استفاده کنند و یا باعث ارتقای خود شوند.

با همکارانتان درباره این مسائل حرف نزنید تا برایتان دردسر ایجاد نشود

حقوق

بسیاری از شرکت ها سیاست هایی در مورد صحبت کردن راجع به حقوق با همکاران دارند. پس این قانون را نشکنید و در هر جایی که هستید در مورد حقوق خودتان به همکار چیزی نگویید.

بحث سر سیاست یا مذهب

بسیاری از خانواده های با فرهنگ توصیه می کنند که هرگز در مورد مسائل سیاسی و مذهبی با افراد غریبه صحبت نکنید؛ حتی اگر به این موضوع هم علاقه دارید، باز هم نباید با همکارانتان چنین بحث هایی را انجام دهید زیرا اختلاف نظر ها منجر به ایجاد مشکل خواهد شد.

درخواست قرض گرفتن پول

گاهی فراموش می کنیم که کیف پول یا پول نقد را همراه با خود بیاوریم. در چنین شرایطی تا جایی که می توانید از همکاران پول قرض نگیرید.

سوال درباره صداقت

توجه کردن به صداقت در لحظه بسیار مهم است اما بهتر است هنگام صحبت با همکارانتان از این کلمه استفاده نکنید. مثلا از اون نپرسید که "آیا تو همیشه با من صادق هستی یا نه ؟"

تعریف و تمجید زیاد و بی مورد

در مورد تعریف و تمجید از دیگران و مخصوصاً همکارانتان وسواس به خرج دهید. نظر دادن در مورد ظاهر فیزیکی افراد اصلاً کار حرفه ای در محل کار محسوب نمی شود؛ مخصوصا اگر بخواهید آن را به جنس مخالف بگویید.

بزرگ جلوه دادن اشتباهتان

من همیشه باعث دردسر هستم؛ چرا باید چنین جمله ای را بیان کنید؟ اگر واقعاً در مورد مسئله ای که اشتباه انجام دادید و یا کاری را فراموش کرده اید، احساس تأسف دارید باز هم هرگز نباید این جمله را به زبان بیاورید. یک عذرخواهی ساده انجام دهید و دفعه بعد وظایف خود را بهتر به انجام برسانید.

استفاده بیش از حد از عبارت "فکر می کنم"

گفتن عبارت " فکر می کنم " گاهی اوقات قابل قبول است اما زمان هایی که واقعاً از چیزی مطمئن نباشید. استفاده از این عبارت به طور مداوم اعتماد دیگران را نسبت به حرف شما کمرنگ می کند. پس اگر واقعا چیزی را می دانید، آن را مستقیم اظهار کنید. مثلاً "جلسه ساعت 3 بعد از ظهر برگزار می شود" نه اینکه " فکر کنم جلسه ساعت سه بعد از ظهر برگزار می شود."

سوال کردن درباره زندگی شخصی همکاران

سوال پرسیدن درباره زندگی شخصی همکاران از جمله موارد مهمی است که در محیط های کاری نباید انجام شود. به عنوان مثال سوال درباره بارداری همکار یا نوع روابط با همسر هیچگاه نباید پرسیده شود، زیرا این امر نه تنها به عنوان فضولی قلمداد می شود و احترام شما را از بین می برد بلکه ممکن است باعث ناراحتی همکار شما شود که این امر در ارتباطات کاری شما نیز تاثیرگذار خواهد بود.

به رخ کشیدن خوشبختی هایتان

شاید برایتان لذت بخش باشد که دیگران بدانند شما سبک زندگی بسیار عالی دارید اما بهتر است خوشبختی خود را به همکارتان نگویید زیرا ممکن است حسادت او را بر انگیزد.

صحبت درباره وظایف کاری

یکی از کارهایی که در محیط کار نباید آن را انجام دهید، صحبت از وظایف حوزه کاریتان با همکارنتان می باشد. بی شک شما به دلیل تواناییهایتان استخدام و وظایفی را پذیرفته اید، اما صحبت درباره این وظایف با همکارانی که به شکل مستقیم در حوزه ی کاری شما قرار ندارند موضوعیتی ندارد.

سوال در مورد سن و سال

روانشناسان توصیه می کنند که با همکار در مورد سن و سال صحبت نکنید زیرا ممکن است آن ها با خودشان این برداشت را کنند که شما به دنبال زیر سوال بردن توانایی و مسئولیت آن ها هستید. همچنین ممکن است سوء تفاهم های زیادتری را ایجاد کند.

نارضایتی از شرکت و موسسه ای که در آن کار می کنید

هرگز به همکارتان نگویید که از شرکت شکایت کرده اید حتی اگر یک اقدام غیر قانونی در مورد شما انجام شده، نباید آن را بین دیگران پخش کنید. اگر واقعاً از همکار، شرکت یا رئیس خود شکایت کرده اید، آن را پیش خودتان محفوظ نگه دارید.

صحبت درباره جذابیت های فیزیکی همکارنتان

هرگز نباید با همکارنتان درباره جذابیت های فیزیک آن ها صحبت کنید. شاید قصد شما فقط تحسین خوش پوشی یا خوش اندامی همکارتان باشد اما ممکن است وی دچار سوءتفاهم شده و قصد شما را بد برداشت کند.

  • منبع
  • نمناک
  • پلازامگ
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید