امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 276836
۶۶۱
۱
۰
نسخه چاپی

چرا به یک وکیل حرفه ای برای دعاوی ملکی نیاز داریم؟

چرا به یک وکیل حرفه ای برای دعاوی ملکی نیاز داریم؟

چرا افراد درگیر دعاوی ملکی می شوند؟

شاید برای بسیاری از شما یا دوستانتان اتفاق بیافتد که درباره ی مسائل مختلف مربوط به املاک دچار اختلاف با افراد خانواده یا شرکایتان شده باشید.

دعاوی ملکی به دعاوی گفته می شود که درباره اختلافات درباره ملک یا مسکن یا به طور کلی اموال غیرمنقول ایجاد می شود.

منشأ اغلب پرونده های قضایی نیر اختلافات ملکی است و همه ساله پرونده های زیادی در خصوص دعاوی ملکی تشکیل می شود که بخشی از آنها دعاوی ملکی حقوقی و ثبتی و بخشی دعاوی ملکی کیفری را شامل می شوند.

اما سوال این است که چرا افراد زیادی درگیر پرونده های پیچیده ی ملکی می شوند؟

1- اساساً اختلافات ملکی حوزه ی پیچیده ای است و قوانین متعددی در این حوزه وجود دارد و در بسیاری موارد عدم اطلاع و ناآگاهی افراد از قوانین باعث بروز اختلافات و دعاوی ملکی می گردد.

2- حوزه املاک و مسکن یکی از مهمترین زمینه هایی است که به راحتی می توان در آن اقدام به کلاهبرداری کرد. چه بسیار پرونده های قضایی که به واسطه ی کلاهبرداری های زیرکانه سودجویان و ناآگاهی افراد در این حوزه تشکیل می شود و در بسیاری موارد دارایی و سرمایه افراد به دلیل همین کلاهبرداری ها از بین می رود.

3- در ایران ملک از اهمیت زیادی برخوردار است و به عنوان یکی از مهمترین منابع سرمایه گذاری محسوب می شود و برای افراد و خانواده ها از ارزش زیادی برخوردار است، از این رو افراد نسبت به اختلافات در این حوزه بسیار حساسیت دارند و  دعاوی ملکی با وسواس های حقوقی زیادی پیگیری می شود.

چرا به یک وکیل حرفه ای دعاوی ملکی نیاز داریم؟

از یک سو با توجه به تراکم قوانین حقوقی در حوزه املاک در کشور و همچنین پیچیدگی این قوانین و از سوی دیگر حساسیت افراد درگیر در دعاوی املاک نسبت به حفظ منافع خود، وکلایی که در این حوزه فعالیت می کنند اول باید به لحاظ حرفه ای نسبت به قوانین و پیچیدگی های قوانین مرتبط با دعاوی حقوقی اشراف کامل داشته باشند، دوم درباره انواع مختلف دعاوی حقوقی ملکی دانش بالایی کسب کرده باشند سوم در زمینه دعاوی حقوقی و پرونده های قضایی این حوزه تجربه عملی و حرفه ای زیادی داشته باشند و چهارم به لحاظ اخلاقی خود را ملزم به حفظ منافع موکلان خود بدانند.

از این رو انتخاب وکیل حرفه ای ملکی برای جلوگیری از اتلاف وقت و سرمایه شما از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

رضا برادران یکی از موفق ترین حقوقدانان حال حاضر کشور در دعاوی ملکی می باشد.

وی شهرت خود را با موفقیت در پرونده های املاک، ابطال آرای داوری، چک و اسناد تجاری، پرونده های بانکی و ابطال قراردادهای بانکی، پرونده های ارزی و تعزیرات و همچنین پرونده های مرتبط با جرایم اقتصادی به دست آورده است.

برای کسب اطلاع از سوابق حرفه ای و نحوه دریافت وقت مشاوره به سایت وکیلنا مراجعه فرمایید.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید