امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 281511
۶۸۲
۱
۰
نسخه چاپی

آیا از خواص انار برای موی سر اطلاع دارید؟

آیا از خواص انار برای موی سر اطلاع دارید؟

انار میوه‌ای است که علاوه بر طعم دلنشین و خوشمزه‌ای که دارد دارای فواید بی‌شماری برای پوست و مو است. عصاره انار در رفع موخوره، درخشان سازی مو و تقویت ریشه مو نقش بسزایی دارد.

خواص انار برای موی سر

با فواید انار و تاثیر آن بر روی موی سر آشنا می‌شویم:

۱- تقویت‌کننده فولیکول‌های مو

نوشیدن آب انار می‌تواند فولیکول‌های را مو را تقویت و موهای آسیب‌دیده را ترمیم سازد. عصاره انار در تقویت ریشه‌ها و درمان ریزش مو مؤثر باشد. علاوه برای روغن هسته انار می‌تواند در ضخیم‌تر شدن تارهای مو، گردش خون در سر و رشد موها به شما کمک کند.

۲- درمانی برای موهای وز و مجعد

عصاره انار می‌تواند در نرم کردن و درخشان کردن موها نیز نقش بسزایی ایفا کند. لذا افرادی که دارای موهای زبر، مجعد یا وز دارند می‌توانند با استفاده از عصاره انار موهای خود را خوش‌حالت تر و نرم‌تر کنند و شانه پذیری موهای خود را بهبود بخشند.

۳- غذا رسانی به مو

انار به دلیل داشتن مواد مغذی گزینه مناسبی برای رشد و تقویت موهای ضعیف به شمار می‌آید و ویتامین و مواد معدنی موردنیاز مو را تأمین می‌سازد.

روغن هسته انار را گرم کنید و وقتی به دمای ولرمی رسید، آن را به خوبی به کف سرتان ماساژ دهید. سرتان را با حوله ببندید و دست‌کم ۳۰ دقیقه صبر کنید. سپس موهایتان را با شامپو یا نرم‌کننده آبکشی نمایید. روغن هسته انار دارای اسیدهای فوق‌العاده‌ای مثل اسید پونیسیک است که به طرز معجزه‌آسایی به تقویت مو می‌پردازد.

۴- انار نرم کننده پوست سر

از دیگر خواص انار می‌توان به نرم‌کنندگی پوست اشاره کرد. انار دارای پانتونیتیک اسید است. این ماده، باعث دور نگه‌داشتن باکتری‌ها از پوست و نرم و مرطوب ماندن آن می‌شود. بهتر است پس از آنکه صورت خود را شستید، مقداری پنبه را به آب انار آغشته کنید و آن را به پوست خود بمالید. این کار علاوه بر تأثیر بر کاهش آکنه و جوش‌، می‌تواند پوست شما را سفت کرده و مانند یک تونر عمل کند.

  • منبع
  • تصویر زندگی

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید