امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 282528
۶۸۱
۱
۰
نسخه چاپی

آیا می دانید چگونه در خانه فیشیال انجام دهیم؟

آیا می دانید چگونه در خانه فیشیال انجام دهیم؟

در هر سنی که باشید و با هر جنسیتی باید پوستی سالم داشته باشید چرا که اعتماد به نفس شما را افزایش می دهد. یکی از روش های مراقبتی از پوست، انجام فیشیال حرفه ای است.

استفاده از این روش به این صورت است که شما با استفاده از یک روش درمانی، پوست صورت را به صورت عمقی تمیز و منافذ آن را به نسبت لازم پوست باز می کنید و از ایجاد جوش جلوگیری می کنید. مهمتر از همه این موارد با این کار پیری پوست را به تعویق می اندازید.

اگر دنبال فیشیال خانگی هستید ما در ادامه مرحله به مرحله انجام آن را به صورت حرفه ای در اختیارتان گذاشته ایم. همین حالا در خانه این کار را برای داشتن یک پوست شاداب انجام دهید.

مراحل انجام فیشیال پوست در خانه

اگر می خواهید در خانه فیشیال را خودتان انجام دهید حتما توجه داشته باشید که با توجه به پوست خود برای هر مرحله مواد مرغوبی را انتخاب کنید تا دچار عارضه های پوستی نشوید. برای انجام فیشیال در خانه به صورت مراحل زیر عمل کنید:

مرحله اول: پاک‌سازی پوست صورت

برای فیشیال پوست حتما لازم است قبل از آن پوست را از انواع باکتری ها، سلول های مرده، سطح پوست پاک کنید. برای این کار از یک روش اصولی استفاده کنید. حتما بسته به نوع پوست خودتان پاکسازی را انجام دهید. به عنوان مثال اگر پوست چربی دارید از پاک کننده هایی که مخصوص آن است استفاده کنید به طوری که تمام چربی های پوست را از بین نبرد چرا که برای داشتن یک پوست نرم و لطیف حتما نیاز است که مقدار مشخصی چربی روی صورت باقی بماند.

برای پاکسازی پوست چرب می توانید از انواع ژل یا فوم استفاده کنید. البته برخی دیگر از افزاد بجای استفاده از این محصولات از پاک کننده های طبیعی و خانگی استفاده می کنند.

مرحله دوم: بخور دادن صورت

بخور یک روش قدیمی برای مراقبت از پوست است. در این روش آلودگی و چربی های اضافه روی پوست پاکسازی می شود و منافذ بسته را نیز باز می کند. قبل از استفاده از ماسک برای پوست چرب بهتر است که آن را بخور داد تا ماسک بهتر اثر کند. توصیه می کنیم هنگام استفاده از بخور صورت از گیاهان خشک شده استفاده کنید.

مرحله سوم: ماسک های صورت پاک‌کننده و روشن‌کننده پوست

استفاده از ماسک های صورت یک روش عالی و خانگی و راحت برای فیشیال صورت است. این ماسک ها چربی های اضافه را از روی پوست برداشته و پوستی باطراوت را هدیه می دهند. بر حسب نوع پوستتان از ماسک های طبیعی استفاده کنید.

مرحله چهارم: استفاده از تونر صورت

تونرهای صورت برای پاک کردن آلودگی هوا و مواد آرایشی روی پوست کاربرد دارند و با یک نواخت کردن و یک دست کردن پوست، آن را برای استفاده از مرطوب کننده ها استفاده می کنند.

یکی دیگر از مزایا و کاربرد تونر برای پوست، سفت کردن آن و بازگرداندن منافذ باز شده به سایز طبیعی خود است که در نتیجه آن پوست زیباتر و جوان تر خواهد شد. استفاده از تونر قبل از استفاده از مرطوب کننده اثر آن را افزایش می دهد.

مرحله پنجم: مرطوب کننده های صورت حتی برای پوست چرب

یک تصور اشتباه و رایج این است که فکر می کنند مرطوب کننده تنها برای پوست های خشک است در حالی که اینگونه نیست. رمز جوان ماندن پوست مرطوب نگه داشتن آن است. حتی پوست های چرب نیز برخلاف تصور عمومی برای تغذیه و حفظ نرمی به مرطوب کننده نیاز دارند.

اگر پوست چرب را مرطوب نکنید برای جبران خشکی، چربی بیشتری تولید می کند.

فواید فیشیال پوست صورت در منزل چیست؟

فواید فیشیال پوست در منزل بسته به نوع مواد و همچنین مراحلی که طی می کنید متفاوت است. فیشیال پوست در منزل دارای فواید زیر است که نباید به راحتی از آن بگذرید.

  • آبرسان پوست
  • تسکین درد یا خارش پوست
  • شفاف شدن پوست
  • بهبود جای اسکار یا زخم
  • درمان انواع آکنه های پوستی

آیا فیشیال پوست عوارضی هم در بر دارد؟

فیشیال خانگی نیز همانند فیشیال هایی که در کلینیک انجام می گیرد یک سری عوارض احتمالی ممکن است در پی داشته باشد. از متداول ترین عوارض فیشیال پوست می توان به تحریک آن و یا بدتر شدن مشکلات پوستی اشاره کرد.

از عوارض جانبی دیگر فیشیال می توان به قرمزی پوست، تورم، درماتیت و بروز آکنه اشاره کرد. در واقع فیشیال در منزل نیز ممکن است دارای عوارض مشابهی چون این موارد باشد. البته برخی دیگر از عوارض احتمالی فیشیال مربوط به موادی است که استفاده می کنید پس بهتر است بهترین و با کیفیت ترین مواد را برای پوستتان مورد استفاده قرار دهید.

فیشیال در خانه ممکن است آسیب دیدگی پوست را نیز در بر داشته باشد برای نمونه بخور دادن پوست ممکن است باعث سوختگی آن شود. در برخی موارد در لایه برداری پوست که ممکن است شما اطلاعات کافی در مورد آن نداشته باشید باعث بروز یک سری زخم ها شود. بنابراین می توانید با احتیاط بیشتر و با استفاده از ترکیبات و روش های مناسب عوارض آن را به حداقل رساند.

سخن آخر

در این مطلب برای شما مرحله به مرحله فیشیال خانگی پوست را شرح دادیم. شما با انجام این فیشیال پوستی شاداب و با طراوت خواهید داشت و به مرور زمان بسیاری از این مشکلات رفع خواهد شد. اما توجه داشته باشید که حتما به عوارض آن نیز دقت کنید و اگر مشکلات پوستی تان جدی است حتما فیشیال و پاکسازی را به یک فرد حرفه ای بسپارید.

درضمن در فیشیال خانگی همانطور که قبلا هم اشاره کردیم از مواد مرغوب استفاده کنید. در کل برای انجام فیشیال مواردی که در ادامه به آن اشاره می کنیم را مد نظر داشته باشید تا پوستی سالم و با طراوت داشته باشید:

  • همیشه با پوستتان با ملایمت رفتار کنید.
  • دستور العمل ها را به درستی اجرا کنید و هیچ وقت محصولات را بیشتر از زمان توصیه شده روی پوست نگه ندارید.
  • برای فیشیال خانگی حوصله به خرج دهید و دو ساعت زمان را برای آن اختصاص دهید و باقی کارها را به بعد موکول کنید.
  • بعد از فیشیال تا یک ساعت بیرون نروید چرا که موادی مانند ویتامین سی و رتینول به نور حساس اند.
  • بعد از فیشیال بلافاصله آرایش نکنید و اجازه دهید حداقل پوست یک ساعت نفس بکشد.
  • فیشیال را حداقل یک بار در ماه انجام دهید.
  • برای سلامت و حفظ طراوت پوست یک روتین ویژه برای پوست داشته باشید.
  • منبع
  • زیباشهر

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید