امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 263087
۷۹۰۹۰
۱
۰
نسخه چاپی
سوالات حقوقی

آیا ضبط صدا و هک کردن تلگرام همسر خلاف قانون است؟

با توجه به قانون جرائم رایانه‌ای مصوب ۱۳۸۸، هک شبکه‌های اجتماعی و نفوذ به تلفن همراه و دسترسی به اطلاعات آن، چه به قصد اخاذی و چه به قصد کنجکاوی و تفریح، حتی اگر توسط همسر رخ دهد، جرم محسوب می‎شود

آیا ضبط صدا و هک کردن تلگرام همسر خلاف قانون است؟

آیا ضبط صدا و هک کردن تلگرام همسر خلاف قانون است؟

گسترش ارتباطات، روابط و تعاملات انسانی را نیز دستخوش تغییر ساخته است که این امر می تواند آسیب های جدی را به این روابط وارد کند. یکی از این آسیب ها تردید زوجین به روابط یکدیگر بویژه در فضای مجازی می باشد که می تواند با انجام برخی اقدامات خلاف قانون همراه باشد. یکی از این اقدامات خلاف قانون ضبط صدا و هک کردن نرم افزارهای ارتباطی نظیر تلگرام همسر می باشد .

با توجه به قانون جرائم رایانه‌ای مصوب ۱۳۸۸، هک شبکه‌های اجتماعی و نفوذ به تلفن همراه و دسترسی به اطلاعات آن، چه به قصد اخاذی و چه به قصد کنجکاوی و تفریح، حتی اگر توسط همسر رخ دهد، جرم محسوب می‎شود؛ این قانون هیچ تفاوتی بین همسر یا اشخاص دیگر قائل نشده است و هر شخصی که اقدام به این کار کند بر طبق قانون فوق، مجازات خواهد شد. چرا که در قانون هیچ گونه حقی مبنی بر بررسی کردن همسران در ابعاد مختلف زندگی یکدیگر تعریف نشده است.

مطابق ماده ۱۷ قانون جرائم رایانه‌ای: «هر کس به‌ وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی صوت یا تصویر یا فیلم خصوصی یا خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او جز در موارد قانونی منتشر کند یا در دسترس دیگران قرار دهد، به نحوی که منجر به ضرر یا عرفاً موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از۹۱ روز تا ۲ سال یا جزای نقدی از پنج میلیون ریال تا ۴۰۰ میلیون ریال یا هر ۲ مجازات محکوم خواهد شد.»

البته چنانچه همسر مرتکب عمل خلاف قانونی گردیده است، می توان اقدام به شکایت نمود و در آنجا ادعای خود را اثبات کرد.

  • منبع
  • حقوق نیوز
  • صدای بوکان

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید