امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 281797
۳۵۷
۱
۰
نسخه چاپی

طرز فکر خود را با 12 مورد تغییر دهید

طرز فکر خود را با 12 مورد تغییر دهید

عوض کردن طرز فکر شاید مسیر زندگی شما را تغییر دهد چون گاهی اوقات فقط به واسطه طرز تفکر اشتباه در مورد زندگی، تمام شادی‌های ممکن را از خودمان می گیریم.

تغییر اجتناب‌ناپذیر است. درک لزوم تغییر و پذیرش آن یک مانع ذهنی عمده برای کارآفرینان است زیرا مشاغل، مشتریان و بازار آنها در طول زمان تغییر می کند. اما خبر خوب این که شما می توانید ذهنتان را آموزش دهید تا از طریق چند تمرین ساده ذهنی در کنترل تغییرات بهتر عمل کند. درست است که همیشه خوشایند نیست، اما ممکن است.

در این مطلب 12 کارآفرین از روشهای مورد علاقه خود را برای تغییر ذهنیت صحبت کرده اند. لطفا تا انتها با ما همراه باشید.

1- مدیتیشن را بیاموزید

ذهنیت شما عضله‌ای است که می توان آن را تقویت کرد. یکی از راه های بهبود طرز فکر و پذیرش تغییر در زندگی، یادگیری تمرین مدیتیشن است.

برای این که این عضله را تمرین دهید و تقویت کنید کافیست فقط 10 دقیقه در روز به مدت 10 روز مراقبه مبتدی را انجام دهید.

2- توسعه شخصی را برای خود در اولویت قرار دهید

وقت گذاشتن برای توسعه خود به عنوان یک کارآفرین می تواند بسیار چالش برانگیز باشد. اما این تنها راه پذیرش تغییر و مدیریت استرس و فراز و نشیب های اجتناب ناپذیر ناشی از رشد یک شرکت است.

انجام فعالیت هایی مانند یوگا، تمرین معنوی و یا هر چیز دیگر، در مورد رشد و توسعه شما، به شما این امکان را می دهد که یاد بگیرید چگونه تغییرات را بپذیرید.

3- با مشاهده 3 تغییر مثبت در روز، مغز خود را آموزش دهید

روزانه سه تغییری که بر توانایی افراد در کسب و کارشان تأثیر مثبت داشته است را یاد بگیرید. با تاثیرات مثبت تغییر در کسب و کار، شما مغزتان را آموزش می دهید تا تغییرات را به عنوان فرصتی برای رشد ببینید.

4- در مورد ورشکست شدن احتمالی شرکتتان بنویسید

هیچ چیزی برای ایجاد تغییر موثرتر از فکر کردن در مورد ورشکست شدن احتمالی شرکتتان نیست. نگاهی به کسب و کار خود بیندازید و به این فکر کنید که در صورت راکد ماندن در شش ماه یا یک سال آینده چه اتفاقی می افتد.

کلاه رقبای خود را بر سر بگذارید و به این فکر کنید که آنها برای شکست شما چه خواهند کرد. هنگامی که شکست شرکتتان را مرور می کنید، به سرعت تغییرات را می پذیرید!

5- بر چشم انداز بلند مدت خود تمرکز کنید

تغییر اغلب ناراحت کننده است، اما اگر می خواهید کسب و کار شما رشد کند باید تغییر را بپذیرید و فراتر از شرایط کنونی به اهداف و چشم انداز بلند مدت خود توجه کنید.

6- اجتناب ناپذیر را تصور کنید

به خاطر داشته باشید که تقریباً هر محصولی در تاریخ، حداقل در شکل اولیه منسوخ می شود. به عنوان یک آزمایش فکری، سعی کنید تصور کنید که چرا و چگونه کسب و کار شما قدیمی می شود.

چه کسی یا چه چیزی احتمال دارد آن را منسوخ کند؟ با ارائه پاسخ هایی به این سوال، می توانید این نوآوری ها را ایجاد کنید.

7- کارهای کثیف را خودتان انجام دهید

در موقعیت های دیگر شرکتتان هم کار کنید. به طور خاص، کاری را که همه افراد شرکت از انجام آن متنفر هستند انجام دهید.

این باعث می شود ذهن شما آماده شود تا از بعد دیگری به کسب و کارتان نزدیک شوید. به این طریق شما آماده می شوید تا شرکت خود را برای شرایط بهتر تغییر دهید.

8- به چشم اندازهای مورد اعتماد بیرونی گوش دهید

تیم سطح بالای خودتان را بسازید. فردی را به عنوان مدیرعامل را استخدام کنید تا بتوانید دوباره به سمت ریاست قدم بگذارید.

این کار شما را مجبور می کند که در مورد تغییرات منعطف‌تر باشید زیرا مدیرعامل ایده های خاص خود را برای رشد شرکت دارد.

9- بپذیرید که تغییر با شما یا بدون شما اتفاق می افتد

سه چیز را بپذیرید: زندگی کوتاه است، زمان با ارزش است و ضمیر شما همیشه به فروتنی نیاز دارد.

هر ایده ای دارای یک چرخه تکامل است. تغییر جزء طبیعی و ضروری آن چرخه تکاملی است. تغییر با شما یا بدون شما اتفاق می افتد، پس سعی کنید آن را بپذیرید و در جهت تغییرات سازنده گام بردارید.

10- زنان بیشتری را استخدام کنید

زنان بیشتری را استخدام کنید. یک مطالعه اخیر نشان داد گروه هایی که اعضای تیمشان بیشتر خانم ها هستند از گروه هایی که مردان بیشتری دارند بهتر عمل کرده اند.

در واقع، صرف حضور یک زن خروجی گروه را افزایش می دهد حتی اگر آن زن در موقعیت رهبری نباشد.

زنان به طور جامع تری به مشکلات فکر می کنند و بیشتر مشارکت کننده در حل مشکلات هستند. این ویژگیهایی است که شما در هنگام پذیرش تغییر به تیم خود نیاز دارید.

11- خود را در برابر دیگران آسیب پذیر کنید

با قرار گرفتن در موقعیت قدرت، دیگران نیز وارد فرایندهای ما می شوند. اما اگر خود را در برابر پذیرش افکار دیگران آسیب پذیر کنیم، ممکن است نه تنها ذهنیت خود را به طور مثبت تغییر دهیم، بلکه رهبران بهتری نیز باشیم.

12- ذهنیت “ هزینه ی از دست رفته ” را حذف کنید

هرچه زمان و تلاش بیشتری روی چیزی سرمایه گذاری کنید، بیشتر احتمال دارد که به آن وابسته بمانید.

هرگز اجازه ندهید ترس از دست دادن آنچه سرمایه گذاری کرده اید تصمیم گیری شما را هدایت کند. در مورد پاداش های ادامه مسیر یا ایجاد مسیر منطقی جدید فکر کنید.

  • منبع
  • آلامتو

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید